Virtsankarkailusta kokemuksia?
Olen synnyttänyt 2 lasta alateitse ja toisen synnytyksessä sain virtsarakon laskeuman, ja siitä lähtien olen kärsinyt virtsankarkailusta. Syynnytyksestä on jo useampi vuosi aikaa ja olen jumppaamalla saanut jonkin verran tuota vaivaa kuriin, en tosin ihan kokonaan. Virtsa karkaa edelleen esim aivastaessa tai oksentaessa ja juoksemisesta tai hyppimisestä voin vain haaveilla. Olen nyt oikein tsempannut lantionpohjatreenin kanssa eli jumppaan viitenä päivänä viikossa. Mutta mutta... Ongelman ydin on se että mitä enemmän jumppaan sitä enemmän pissa lirahtelee. Eikä oikeastaan edes lirahtele vaan valuu niin etten saa sitä pidätettyä. Joudun käymään tunnin välein vessassa ihan varuilta ettei rakko pääse liian täyteen,jolloin karkaa helpommin. Onko muilla kokemusta että ahkera jumppaaminen pahentaisi vaivaa?
Anteeksi, että kommentoin vaikka ei minulla ole mitään sanottavaa. Menisit lääkärille ja sitä kautta vaivaasi saisit parhaan avun. Itselläni vaiva on pysynyt kurissa jumppaamalla. Jumppaan, kun muistan, eli ei ole kokoaikaista.