Voinko opetella / oppia joogaa itsekseen, videoiden avulla, vai jääkö jotain oleellista oppimatta?
Olen vähän yli 50 v ja kehonhuolto ja omasta jaksamisesta huolehtiminen on minulle koko ajan tärkeämpää ja tärkeämpää. Yksinkertaisesti siitä syystä, että huomaan miten jaksaminen ja palautuminen hotellisiivoojan raskaasta ja kuluttavasta työstäni on koko ajan vaikeampaa.
Olen aikasemmin tykännyt venyttelyistä ja käynyt ahkerasti hierojalla, ja nyt olen katsellut youtubesta tuollaisia 15 min aamujooga-videoita. Minusta ne ovat kivoja ja jooga kiinnostaa minua.
Voinko alkaa vaan "kylmiltään" itsekseni tekemään noita ja opetella noiden kautta joogaamaan? Vai onko jotain tärkeää ja oleellista, joka voi jäädä oppimatta, tai teenkö jotain väärin ja vahingollisesti ?
Onko paikalla ketään joogasta tietävää tai jo kauemmin harrastanutta?
t. Nimim. Väsynyt Siivoojatäti
Kommentit (5)
Kannattaa käydä yhdellä kurssilla niin oppii sen hengityksen kunnolla, loput voi opiskella videolta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä yhdellä kurssilla niin oppii sen hengityksen kunnolla, loput voi opiskella videolta.
Olin tulossa tätä ihan samaa sanomaan!
Yksi kiinnostunut ilmottautuu myös! Asun haja-asutuksen haja-alueella, joten netin kautta harrastaminen on ainoa mahdollisuus.
Löysin tuommoisia joogatunteja, jotka toimii jotenkin livenä, ja kuitenkin etänä ? Mitä ne on miten ne toimii? Tarkoitan siis sitä samaa kuin ap:kin että voiko noiden avulla oppia ja päästä siihen että osaa tehdä liikkeet oikein ja kehittävästi?
Minulla olisi täällä jään keskellä aikaa ja olisin kiinnostunut mutta yksin ja täysin kokemattomana asiasta on vähän epävarma tosta -vaan- aloittamaan... Kokemuksia, jos on, kiitän kovasti.
Todellakin voi oppia videoista. Ei mua kukaan koskaan ole millään joogatunnilla tullu opastaa tai korjaa asentoani. Joten se ja sama, tekeekö ne videolta vai livenä jossain paikassa, josta vielä joutuu maksamaan. Ja kyllä videoissaki on hengitysopastusta eikä se nyt kuitenkaan niin supertärkeää ole, aloittaminen on tärkeintä.
Et kyllä kovin helpolla saa vahinkoa aiheutetuksi! Että ei huolta siitä. Tuskin kokeiletkaan ihan ensimmäisenä hurjimpia käsilläseisomisasanoita. :)
Minäkin yritin aikani opetella videoita seuraamalla, mutta ei siitä oikein tullut mitään kun siinä on hengityksellä niin suuri merkitys, ja mulla takkusi keskittyä siihen ja videoon samanaikaisesti. Hakeuduin siis kansalaisopiston alkeiskurssille. Kannatti!