Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin tupakoinnin koska tulin raskaaksi, kaverit tyrkyttävät jatkuvasti tupakkaa

Vierailija
20.12.2017 |

Poltin yli 10 vuotta joten lopettaminen ei ole minulle helppoa. Kun olen yksin niin pystyn hillitsemään tupakan himoa. Tai perheen seurassa, koska heistä ei kukaan polta.

Pari kertaa olen sortunut kun on suunnilleen työnnetty tupakka suuhun. Hoetaan että älä nyt niuhota, se stressi on sille vauvalle pahempaa kuin muutama tupakka silloin tällöin. (Mistä kukaan on tuon ylipäätään kuullut, minulle yksikään lääkäri/neuvolan täti ei ole näin sanonut??)

Olen pari kertaa ajatellut, että hitto, en pystykään lopettamaan mutta sitten muistutan itselleni että vauvani on miljoona kertaa tärkeämpi. Miten pysyn päätöksessä? Kaikki keinot ovat tervetulleita. Pidetäänhän keskustelu asiallisena.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa tuollaiset idiootti "kaverit" elämästäsi.

Vierailija
2/15 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin. Myös alkoi jankutus "Luuleks sä olevas nyt jotenkin vi*un parempi ihminen kuin me muut"

Vaihdoin kaveripiiriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun varmaan auta kuin hermostua näille tyrkyttäjille, jos ystävällinen kieltäytyminen ei auta. Sano heille, että sinä et itse halua polttaa etkä tee sitä vain heidän mielikseenkään.

Älytöntä että he edes yrittävät saada sinua polttamaan. Onkohan siinä takana se, että he ovat kateellisia kun sinä olet pystynyt lopettamaan ja he eivät.

Vierailija
4/15 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kavereita, ihan oikeasti.

Vierailija
5/15 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet nyt vain vauvaa, ja vain sitä vauvaa!!!!! Mites sitten, kun lapsi on syntynyt, kuinka luulet noiden "kavereiden" suhtautuvan? "Joo, jätä vauva  ja lähdetään radalle? Anna se adoptioon, jotta voidaan vetää röökiä"? Vaarallisia ja välinpitämättömiä, ja tietenkin kateellisia ystäviä sulla! Kuuntele äidinvaistoasi ja luo vauvallesi parhaat lähtökohdat tulevaisuuteen! Onnea!

Ja ei odotusaika nyt niin pitkä ole, ettet pysty ilman tupakkaa olemaan! Pv kerrallaan, jos himo iskee. Puhu vaikka neuvolassa asiasta, mutta älä sorru myrkyttämään pientä!!

Vierailija
6/15 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot tehny todella tärkeän päätöksen kun lopetit polttamisen. Nämä "ystävät" eivät välitä sinusta tai vauvasta jos polttavat seurassasi tai tyrkyttävät tupakkaa. Nämä samat ihmiset jotka polttavat raskausaikana ihmettelevät myöhemmin kun vauvalla onkin kaikki mahdolliset kirjainyhdistelmät adhd:sta lähtien aina koliikkiin ja oppimisvaikeuksiin asti.. On nähty lähipiirissä ja on surullista kun olisi ollut vältettävissä. Tsemppiä sulle ap, kestä vaan, kiität vielä ja lapsesi myös. 👍🏻❣

Vierailija
7/15 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseenalaisia "ystäviä" jos haluavat sinun epäonnistuvan päätöksesi suhteen. Jokainen tupakoitsija tietää, että lopettaminen on tosi vaikeaa. "Ystäviesi" käytös on oikeasti ilkeää kiusantekoa. Heivaa jo elämästäsi henkilöt jotka vetävät sinua alaspäin.

Vierailija
8/15 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan sinulle hattua! Ei varmasti ole helppoa ja silloin tällöin saattaa retkahtaa. Jos on hankalaa, muista, että vauvalla on joka kerran vaikea olo, kun poltat tupakkaa. Eli tupakka vaikuttaa vauvaan ihan suoraan ja vielä enemmän kuin sinuun. Ultraäänikuvien mukaan se vääntelehtii kohdussa ja sydän lyö nopeammin. Tietysti on myös pitkäaikaisia haittavaikutuksia, mutta varmaan tiedät jo ne kaikki. Jokainen tupakka, jonka jätät polttamatta, auttaa vauvaa. Tsemppiä sulle!

Vierailija
9/15 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset ihmiset ei ole kavereita tai ystäviä.

Vierailija
10/15 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan takia tehty päätös on tietysti hyvä, mutta väliaikainen ja viittaa vähän että et olisi halunnut mutta pakosta jouduit lopettamaan. Mitä jos alat vedota siihen että Sinä Haluat pysyä irti tupakasta oman itsesi takia, etkä halua retkahtaa sitä yhtäkään nyt hyvän alun jälkeen.

Vierailija
11/15 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot topakasti että haluat terveen vauva ja et polta piste.Lähde pois tilanteista jossa muut polttaa,ei tee savukaan hyvää.

Vierailija
12/15 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaita kavereita sulla...

Vierailija
13/15 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi samoin. Myös alkoi jankutus "Luuleks sä olevas nyt jotenkin vi*un parempi ihminen kuin me muut"

Vaihdoin kaveripiiriä.

Ei toi voi olla mitään muuta kuin kateutta. Aikamoisien "kavereiden" kanssa olette joutuneet hengaamaan.

Vierailija
14/15 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Enpä kutsuisi tuollaisia kavereiksi.

Vierailija
15/15 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat sen tupakan vastaan ja silppuat sen kaikkien silmien edessä tuhkakuppiin. Eivät varmasti tarjoa sen jälkeen.