Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko kaason / sulhasen tuoda häihin lahja, jos on panostanut isosti järjestelyihin?

Vierailija
19.12.2017 |

Mitä mieltä olette:

Jos esim. kaaso osallistuu häiden järjestämiseen isolla ajallisella ja jopa rahallisella panoksella (hääpaikalle matkustaminen järkkäilemään useamman kerran ennen häitä, morsiamen toiveiden mukaisen vaatetuksen ja kampauksen hankkiminen yms.) ja suurella summalla myös polttareiden järjestämiseen, onko tavanomaisempaa, että

a) hääpari sanoo kaasolle, että hänen apunsa häiden järjestämisessä on lahja, eikä muuta pyydetä
b) hääpari olettaa kaasolta vastaavaa lahjaa kuin muiltakin vierailta
c) kaaso menee häihin ihan oma-aloitteisesti ilman lahjaa, vaikkei asiasta ole ollut puhetta
d) jotain muuta, mitä?

En siis välttämättä kysy, mikä teistä on oikein, joskin senkin saatte kertoa, vaan enemmänkin, että mikä nykyään on enemmälti tapana.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin :D Tarkoitin tietenkin otsikossa BESTMANIA, en sulhasta :D :D

Ap

Vierailija
2/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

d) Kaason/Bestmanin tulee onkia erään postaajan vittumaisen työkaverin maitopurkkiin hukkunut poika hääparin juomalasista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiamen toiveiden mukainen vaatetus? Huhhuh, onko vähän liikaa jenkkimeininkiä. En suostuisi kaasoksi jos ei itsehankitut juhlavaatteet kelpaa.

Vierailija
4/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaason ja bestmanin ei tarvitse hankkia erikseen lahjaa ja on moukkamaista edes odottaa heidän hankkivan lahjoja. Tiedän silti joidenkin - lähinnä morsianten - suuttuneen kun ei tullutkaan lahjoja.

Vierailija
5/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

D. Hääpari muistaa kaasoa/bestmania lahjalla.

Vierailija
6/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaason pitää tehdä, jos rahaa häiden järkkäämiseen osallistumiseen menee esimerkiksi 800 euroa ja hääpari ei osoita millään eleellä että aikoisi itse ottaa puheeksi lahjan tarpeettomuuden? Voiko sitä sitten vaan pamauttaa, että mä en sitten osta teille lahjaa?

Vierailija
7/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaason pitää tehdä, jos rahaa häiden järkkäämiseen osallistumiseen menee esimerkiksi 800 euroa ja hääpari ei osoita millään eleellä että aikoisi itse ottaa puheeksi lahjan tarpeettomuuden? Voiko sitä sitten vaan pamauttaa, että mä en sitten osta teille lahjaa?

Kaaso menee häihin ilman lahjaa, pelkän kortin kanssa.

Vierailija
8/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tapakäytäntö.

Vierailija
9/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

a

Vierailija
10/12 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tapakäytäntö.

Voi tietysti tehdä myös niinkuin ex-kaverini, että järjestää häiden jälkeen ydinporukalle kiitosillanvieton ja haukkuu siellä kännissä kaasot, bestmanit, vieraat ja lahjat.

Vierailija
11/12 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää kommentteja tähän? Itsellä ei ole menossa ihan noin suurta summaa kaason tehtäviin, mutta satoja euroja kuitenkin. Morsian tuntuu sanelevan kaiken, mutta ei osallistu kampauksen tai mekon kustannuksiin millään tavalla. Myös jatkot ovat omakustanteiset jatkopaikan vuokraa myöten. Oma elämäntilanne on epävarma, eikä huvittaisi laittaa häälahjaan isoa summaa, mutta tyhjin käsinkään en kai voi mennä. Hääpari toivoo lahjaksi rahaa.

Vierailija
12/12 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaason ja bestmanin lahja on varmistaa morsiamen ja sulhasen paikalle tuleminen ja vihkimisen tapahtuminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi