Tekeekö raskausarvet rinnoissa kuoppia?
Mietin onko kuopat rinnoissa (ihon vetäytyminen lommolle) aina huolestuttava? Olen vasta lopettanut imetyksen ja rinta näyttää epämuodostuneelta. Voisiko pistää imetyksen piikkiin?
Kokemuksia? Ajatuksia?
Huolestunut
Kommentit (20)
Olen ottanut yhteyttä terveyskeskukseen ja ajan sain lääkäriin vasta tammikuun puoleen väliin. Ultraan tai tarkempiin tutkimuksiin en haaveile pääseväni ennen helmi/ maaliskuuta.
Nyt asia pyörii mielessä ja Google tarjoaa: "selvää merkkiä rintasyövästä".
Ap jolta joulumieli hukassa.
Älä vielä hätäile. Kehossa on raskauden ja imetyksen jäljiltä ihan valtavat hormonaaliset muutokset menossa. Jos kuopat on symmetrisiä (molemmissa rinnoissa samat) niin tuskin on mitään muuta kuin asiaankuuluvia muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Älä vielä hätäile. Kehossa on raskauden ja imetyksen jäljiltä ihan valtavat hormonaaliset muutokset menossa. Jos kuopat on symmetrisiä (molemmissa rinnoissa samat) niin tuskin on mitään muuta kuin asiaankuuluvia muutoksia.
Ei ole symmetriset. 😓 Vain toisessa rinnassa alapuolella iso selvä sisäänvetäytynyt kohta. Kuoppa näkyy kun käden nostaa ylös.
Ap
Ehdottomasti tutkimukseen heti. Minulla rintasyövän ensimmäinen näkyvä merkki oli just tuollainen kuoppa rinnan alaosassa.
Yritä päästä vaikka yksityislääkärille. Lapsesi tarvitsee äitiä!
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti tutkimukseen heti. Minulla rintasyövän ensimmäinen näkyvä merkki oli just tuollainen kuoppa rinnan alaosassa.
Löytyikö sinulta pattia tai oliko muita oireita?
Itse olen myös aika vakuuttunut että tämä on rintasyöpää. Tuo rinta on vaivannut jo pitkään.
Kauanko syövästä on aikaa? Oliko levinnyt?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myös aika vakuuttunut että tämä on rintasyöpää. Tuo rinta on vaivannut jo pitkään.
Ap
Patti löytyi kuopan pohjalta syvältä. Diagnoosista on nyt 7 vuotta. Yhdessä kainaloimusolmukkeessa oli myös syöpäsoluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Patti löytyi kuopan pohjalta syvältä. Diagnoosista on nyt 7 vuotta. Yhdessä kainaloimusolmukkeessa oli myös syöpäsoluja.
Onnea 5-vuoden rajapyykin ylityksestä.
Eli pattia ei olisi löytänyt tunnustelemalla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onnea 5-vuoden rajapyykin ylityksestä.
Eli pattia ei olisi löytänyt tunnustelemalla?Ap
Ei. Sitten kun tiesi että se on siellä, pystyi sen oikein kaivelemalla tuntemaan. Normaalilla tunnustelulla ei.
Minulla ainakin näyttää kuoppaiselta rintojen iho, etenkin yläosasta, silloin kun annan niiden roikkua vapaana. Olen pian imettänyt vuoden.
Mulla oli samanlainen kuoppa jo 20 vuotta sitten, enkä oo koskaan käynyt näyttämässä missään. Ei kai ollut syöpää, kun elossa olen vielä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut yhteyttä terveyskeskukseen ja ajan sain lääkäriin vasta tammikuun puoleen väliin. Ultraan tai tarkempiin tutkimuksiin en haaveile pääseväni ennen helmi/ maaliskuuta.
Nyt asia pyörii mielessä ja Google tarjoaa: "selvää merkkiä rintasyövästä".Ap jolta joulumieli hukassa.
Syöpäepäilyissä ei jäädä julkisen sektorin pompoteltavaksi vaan varataan samantien aika ultraan y-puolelle. Niinku nyt heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt asia pyörii mielessä ja Google tarjoaa: "selvää merkkiä rintasyövästä".Ap jolta joulumieli hukassa.
Syöpäepäilyissä ei jäädä julkisen sektorin pompoteltavaksi vaan varataan samantien aika ultraan y-puolelle. Niinku nyt heti.
Joo, niin kai se täytyy. Hulluksihan tässä muuten tulee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli samanlainen kuoppa jo 20 vuotta sitten, enkä oo koskaan käynyt näyttämässä missään. Ei kai ollut syöpää, kun elossa olen vielä.
Onko se myös rinnan alaosassa? Tämä on lohduttava kuulla.
Ap
Löytyisikö vielä kuopparintaisten kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammografia ja ultra, molemmat siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammografia ja ultra, molemmat siis.
Osaatko perustella miksi molemmat? Entä jos ensin ultraisi ja ellei näkyisi mitään niin uskaltaisiko jättää siihen?
Tai entä magneettikuvaus? Kuinka luotettava tutkimus tämä olisi?
Hei, nostan vanhaa ketjua, olisiko kenelläkään kokemusta tai tietoa. Mulla on pieniä kuoppia iholla kainalon alapuolella, iholla joka jää rintaliivien alle. Pitäisikö näistä huolestua? Näkyvät kun nostan käden ylös. Toisella puolella ei ole sellaisia.
Kyllä tavallaan kun iho on löystynyt. Jos huolestuttaa niin miksi ei voi ottaa yhteyttä lääkäriin.