Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikös se ollut niin, että avioliitossa syntynyt lapsi on automaattisesti aviopuolison, ellei äiti kiistä tätä?

Vierailija
19.12.2017 |

Miksi tämä ketju äsken lyötiin lukkoon eli laitetiin kielletyksi?? Haluan nopsasti selvyyden otsikossa esitettyyn kysymykseen.

Menin tosiaan vähän hölmöilemään pikkujouluristeilyssä. Rakastan kuitenkin aviomiestäni, vaikka hän ei ole geneettisesti mikään loistoyksilö. No nyt ilmeisesti tärppäsi laivaristeilypokan kanssa, joka oli komea, pitkä, fiksun tuntuinen ja supliikkimiehiä. Se siitä kuitenkin. Mies oli nostanut kytkintä aamulla hytistä.

Haluan kuitenkin pitää vauvan ja pidänkin sen. Annan ihanan joululahjan miehelleni kun näytän positiivista raskaustestiä. Pystyn kyllä näyttelemään onnellista, koska oikeasti olen. Tämä on miehellenikin tavallaan loistava uutinen, kun hän saa omaksi lapsekseen paremman version itsestään. Hänen sukunsa ikään kuin paranee.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se selvitettiin sinulle jo : Isä voi vaatia isyyden selvittämistä, myös avioliitossa syntyvien lasten osalta

Vierailija
2/16 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, edellinen ketju poistuikin jo.

Borgå Linesin risteilyllä taisi olla mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa syntynyt lapsi on aviomiehen aina. Korkeintaan tilanteessa, jossa äiti asuu uuden miehen kanssa ja avioero on paperilla ainoastaan, voi olla saumaa saada isyyttä muutettua.

Vierailija
4/16 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se selvitettiin sinulle jo : Isä voi vaatia isyyden selvittämistä, myös avioliitossa syntyvien lasten osalta

No ei kyllä selvitetty ainakaan minulle, kun aikaisempi viestiketju meni jostain syystä kielletyksi, ennen kuin kerkesin lukea mitään. Mutta siis jos isä ei vaadi isyyden selvittämistä, eikä tietenkään vaadi kun on naimisissa, niin asia on selvä. Huh, kiitos. Tästä tulee niin mahtava joulu ja onnellinen odotus kevät :-)

Vierailija
5/16 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin onnellinen tästä vahinkoraskaudesta :-)  Siis mahtavaa! Meistä tulee onnellinen pikkuperhe.

Piti kuitenkin vielä kysyä, että jos meille tulisi joskus ero ja aviomies alkaisi epäillä jostain syystä isyyttään (kun lapsesta tulee komea, fiksu ja pitkä), niin eikös siinä ollut joku 2 vuoden aika, jonka jälkeen ei auta vaikka kiistäisi isyyteensä ja isyystesti näyttäisi mitä tahansa tulosta? Eli isä olet, vaikka et oikeasti ole ja sille ei mitään voi?? Ihan vain elatusmaksuja ajatellen. Minun mies on kuitekin aika hyvinpalkattu. Ap

Vierailija
6/16 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa syntynyt lapsi on aina aviomiehen. Siinä ei auta vaimon sanomiset mitenkään. Isyys voidaan muuttaa ainoastaan isyyden kumoamisella.

Vierailija
7/16 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitossa syntynyt lapsi on aina aviomiehen. Siinä ei auta vaimon sanomiset mitenkään. Isyys voidaan muuttaa ainoastaan isyyden kumoamisella.

Tätä vähän tarkoitin, eli toivonkin, että aviomieheni on lapsen isä. Mutta siis tätä isyyttä ei voida kumota enää 2 vuoden jälkeen, vaikka isyystestit sanoisivat tämän jälkeen mitä tahansa? Ap

Vierailija
8/16 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä vähän tarkoitin, eli toivonkin, että aviomieheni on lapsen isä. Mutta siis tätä isyyttä ei voida kumota enää 2 vuoden jälkeen, vaikka isyystestit sanoisivat tämän jälkeen mitä tahansa? Ap

Se lapsi voi sitä vaatia kun täyttää 15.

Vierailija
9/16 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lapsi voi sitä vaatia kun täyttää 15.

Eihän se vaikuta mitään elatusmaksuihin esim. takautuvasti.? Eli lapsen isä (leikisti siis aviopuoliso) joutuu maksamaan edelleenkin elatustukea ja niitä nyt ei ainakaan missään nimessä peritä takautuvasti takaisin. 

Nyt haluan faktatietoa, koska haluan itselleni mielenrauhan,  jotta voin keskittyä rauhassa hyvään oloon vatsa-asukkini kanssa ja hehkumaan onnea mieheni kanssa. Ap

Vierailija
10/16 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko kaivaa tämä tieto itse. Eli hakusanalla avioliiton isyysolettama. Eli kun lapsi on 2 vuotta ja 1 päivän vanha, niin sitten on ihan sama vaikka isä vaatisi isyystestiä. Lapsi on aviomiehen ja tätä ei voida enää kumota. Hän maksaa isoja elareitaan kunnes lapsi on 18 vuotta, vaikka ei olekaan oikeasti lapsen isä. Nyt pitää vain muistaa mielistellä puolisoa ja kehua miten lapsi muistuttaa joltain piirteiltään mukamas "isäänsä". Sitten 2 vuoden päästä voidaan palata normitilaan. Ap

Vierailija
11/16 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse odottaa sitä yhtä päivää. Lapsen 2-vuotis syntymäpäivänä voit tehdä mitä lystäät. Se on sen jälkeen aviopuolisollesi liian myöhäistä. 

Vierailija
12/16 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli Ap ystäväiseni. Meitä on tuhansia vastaavassa tilanteessa olevia äitejä. Nyt sinun pitää kuitenkin ymmärtää olla hiljaa. Äläkä enää tule tänne palstalle meuhkaamaan.

Vierailija
13/16 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin onnellinen tästä vahinkoraskaudesta :-)  Siis mahtavaa! Meistä tulee onnellinen pikkuperhe.

Piti kuitenkin vielä kysyä, että jos meille tulisi joskus ero ja aviomies alkaisi epäillä jostain syystä isyyttään (kun lapsesta tulee komea, fiksu ja pitkä), niin eikös siinä ollut joku 2 vuoden aika, jonka jälkeen ei auta vaikka kiistäisi isyyteensä ja isyystesti näyttäisi mitä tahansa tulosta? Eli isä olet, vaikka et oikeasti ole ja sille ei mitään voi?? Ihan vain elatusmaksuja ajatellen. Minun mies on kuitekin aika hyvinpalkattu. Ap

Kyllä sen isyyden saa kumottua dna-testillä ihan milloin vaan.

Vierailija
14/16 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen isyyden saa kumottua dna-testillä ihan milloin vaan.

Näin ei ole. Isyysolettamaa ei voi enää kumota, kun lapsi on täyttänyt 2 vuotta. Näin siis ap:n tapauksessa, jossa lapsi on syntynyt avioliitossa.

Katso isyyslaki 44 § 1 mom.

Isyyden kumoaminen:

Äidin, 42 §:n 2 momentissa tarkoitetun miehen ja miehen, jonka isyys on todettu avioliiton perusteella, on pantava kanne vireille kahden vuoden kuluessa lapsen syntymästä. Jos miehen isyys on vahvistettu tunnustamisen perusteella, isyytensä tunnustaneen miehen ja äidin on pantava kanne vireille kahden vuoden kuluessa siitä, kun isyys on vahvistettu.

Vierailija
15/16 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kiitos tästä tosi paljon.  Tätä konkreettista pykälää en tiennyt. Ap

Vierailija
16/16 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaisten hu*rien vuoksi pitäisi aina tehdä isyystesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi