Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toista viikkoa turvoksissa oleva nielurisa

Vierailija
19.12.2017 |

Minulla oli siis jokin nielutulehdus joitakin viikkoja sitten, angiinaa se ei ollut eikä sitä sen enempää tutkittu. Tauti hellitti, mutta pari päivää siitä vasemman puoleinen nielurisani turposi ja oli todella kipeä, epäilin nielupaisetta ja kävin lääkärissä, mutta ei näkynyt mitään, ilmeisesti ei ollut tuo nielurisakaan turvoksissa, silloin se silti tuntui aika normaalilta kun kävin.

Ajattelin sitten odotella rauhassa josko itsekseen menisi ohi ja syödä Buranaa, kun nieleminen sattui. Nyt oli nelisen päivää, ettei nieleminen sattunut, mutta tänään aamulla sattui taas. Huomasin myös, että nyt aamulla kun sitä katsoin, niin mielestäni on punaisempi kuin muina päivinä.

Muutamana aamuna kun olen tuota risaa katsonut, niin on ollut laskemassa, joten siksi en ole vielä mennyt uudelleen lääkäriin. Kuitenkin muutama tunti heräämisestä turpoaa uudestaan.

On siis turvonnut kiinni tuohon kitakielekkeeseen, mutta ei sinänsä haittaa syömistä tai hengittämistä, öisin ei kuitenkaan voi kääntää pääntä vasemmalle jos on selällään, silloin on hiukan vaikea hengittää.

Mitähän tämä voisi olla? En millään haluaisi joulu viikolla yrittää enää saada aikaa lääkärille, mutta pakko se kai on, jos vaikka tarvitsee antibiootit.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/9 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku virus siellä jyllää todennäköisesti. Jos tulee yleisoireita,kuten kuumetta, kannattaa käydä hoitajan vastaanotolla tarkistuttamassa tulehdusarvot. Voi toki olla paisekin kehittymässä, mutta voit odottaa rauhassa koska henki kulkee ja syömään pystyt.

Vierailija
4/9 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta echinaforcea luontaistuote kaupasta ja kurlaa sillä kurkku. tai sit osta puhdistamatonta merisuolaa luontaistuote kaupasta ja tee drinkki ja sillä kurluta, kuolee pöpöt ja tulehus lähtee

Vierailija
5/9 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitotuotteita kannattaa välttää tulehuksen aikana, ne ylläpitää sitä tulehusta nielussa.

Vierailija
6/9 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamukahvii kirjoitti:

osta echinaforcea luontaistuote kaupasta ja kurlaa sillä kurkku. tai sit osta puhdistamatonta merisuolaa luontaistuote kaupasta ja tee drinkki ja sillä kurluta, kuolee pöpöt ja tulehus lähtee

esim 15 tippaa echinaforcea lasilliseen veteen, kurlaus vähintää 5 kertaa päivässä. suolavedellä kans voi kurlata monesti päiväs.

Vierailija
7/9 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, olen tosiaan suolevedelläkin kurlannut, mutta en ainakaan ole huomannut vaikutusta asiaan. Kuumetta ei ole ollut, pientä lämpöilyä yleensä iltaisin jos on ollut, muttei joka ilta. Ajattelinkin, että odotan nyt ainakin nämä kaikki juhlapyhät ja sitten ensi vuonna käyn jos ei mene ohi. 

Tämä tulehdusarvojen mittauskin on aika jännä juttu, koska kävin juuri mittauttamassa niitä tuon nielutulehduksen jälkeen ja ne lähtivät laskuun, vaikka minulla koko ajan tämä risa ilmeisesti oli turvoksissa. Sanoin joka kerta kun mitattiin, että kurkku on kipeä toiselta puolelta ja tuntuu pala kurkussa jne, mutta mikään kerta eivät katsoneet sinne, itse hoksasin katsoa vasta kun olin käynyt viimeisessä mittauksessa ja arvo oli laskemaan päin.

Ap

Vierailija
8/9 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäs olla se oikea suola, en tiiä auttaako nuo markettien valkaistut ja puhdistetut suolat yhtähyvin, tai sitten et oo kurlannu tarpeeksi usein :)

Vierailija
9/9 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna menisin lääkäriin, meillä oli 3 perheenjäsenellä angiina eikä kenelläkään talttunut ekalla kuurilla. Muutaman päivän päästä kuurin loppumisesta alkoi oireilla uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän