Pitääkö lapsi huonossa taloudellisessa tilanteessa?
Olen hieman yllättäen 9.viikolla raskaana ja yritän nyt pohtia mitä ihmettä teen.
Asun ulkomailla mieheni kanssa, olen osa-aikainen opiskelija, tienaan muutaman satasen kuussa hanttihommilla, opintoja vielä 2 vuotta jäljellä. Miehellä työsopimus jota jatketaan kuukausi kerrallaan ja palkka noin tonnin kuussa. Asuinmaassamme on huono taloudellinen tilanne, eikä sosiaaliavustuksia ole.
Tulisimme jotenkin toimeen miehen palkalla ja vuokraamalla omistusasuntoamme, mutta tiukkaa tekisi. Minulla ei olisi käytännössä enää ollenkaan omaa rahaa.
Päivähoitoon ei varmasti olisi varaa, eikä meillä ole lähellä sukulaisia tai montaa ystävää, jolta voisi pyytää apua.
Omat opintoni siis viivästyisivät aika tavalla, oma alani on muutenkin huonosti työllistävää, joten jäisin myös pahasti jälkeen urakehityksestä.
Mies on innoissaan asiasta ja uskoo meidän pärjäävän. Omasta mielestäni hän ei ole tajunnut realiteetteja, vaan haluaa vain niin paljon isäksi että on valmis kestämään kaiken.
Miten pienellä voi tulla lapsen kanssa toimeen? Ja onko köyhänä syntyminen lapsen edukkaalle mukaista?
Kyllä sä varmaan osaat arvioida paremmin, tiedät ainakin asuinmaanne hintatason.