Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin raskausvatsasi alkoi näkyä?

Vierailija
18.12.2017 |

Milloin raskausvatsasi alkoi näkyä siten, että piti jo miettiä vaatteita esim. ettei näkyisi ulkopuolisille? Raskausvatsaan luetaan tässä nyt sekä raskausturvotuksesta johtuva että kohdun ym. aiheuttama raskausvatsa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 13 alkoi jo mahaa turvottaa siihen malliin että näytin jo hyvinkin raskaalta. Ei voinu enää vetää mahaa sisään.

Vierailija
2/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa viikolla 14, toisessa jo pari, kolme viikkoa aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudesta ehkä joskus RV 14-15. Toisessa ja kolmannessa pullahti ulos jo ennen kymmenettä viikkoa...

Vierailija
4/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on raskausmaha tai -massu!!

Hyi vatsa :(

Vierailija
5/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viikolla 9 ja vatsa on jo tosi iso. Siis näyttää kuin olisi pari kuukautta pitemmällä. Nestettähän se lähinnä on, eli turvotusta. Jännä kun olen normaalisti ihan hoikka, mutta turvotus on ollut jo kauan.

Vierailija
6/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muka? Maha on se, joka hoitaa ruoansulatuksen.

Vierailija
7/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotti tosi tosi paljon jo rv8 alkaen ja sillon siirryin mammafarkkuihin kun sattu omat niin paljon. Virallisesti se muuttu mahaks siin n. rv 16+ Ja esikoinen siis.

Vierailija
8/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän mahaa jo ennen raskautta, mutta selvä vauvamaha oli näkyvissä ehkä viikolla 22. No tuossa vaiheessa aika moni kyllä jo tiesi asiasta niin ei tarvinnut vaatteilla piilotella.

Vierailija
9/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi raskaus pitää piilottaa?

Vierailija
10/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 8 jo pullotti niin että oli vaikea peitellä. Ja peitellä halusin sen takia etten uskaltanut vielä noin aikaisilla viikoilla julkistaa raskautta.

Oli ihan selkeä raskauspömppö eikä turvotuksen näköinen. Olin hoikka ja kohtu eteenpäin kallistunut.

Vierailija
11/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Naaraspuolisilla nisäkkäillä vatsassa sijaitsee myös kohtu, joka tiineinä olevilla naarailla kasvaa voimakkaasti ja saa vatsan laajenemaan. Vatsan raskausaikainen kasvu ilmenee muun muassa ihmisillä varsin näkyvänä. Vatsan koko palautuu kuitenkin yleensä raskauden päättymisen jälkeen vähitellen aiempiin mittoihinsa."

Vierailija
12/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viikolla 24 eikä vatsaa näy lainkaan, sixpack ja lantion luut näkyvät edelleen. Jos en olisi itse ultrasta nähnyt niin en uskoisi olevani raskaana. Eli kovin yksilöllistä on, ruumiinrakenne ja keskivartalon kunto vaikuttavat paljon.

Itse olen todella pitkä, hoikka ja urheilullinen, joten vauva vain hukkuu lantion ja pitkän selän sisään. Ihmeellinen on naisen vartalo.

Vierailija
13/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi raskaus pitää piilottaa?

Esim. jos se näkyy aikaisilla viikoilla, esim. jo ennen rv 10, on kuitenkin vielä keskenmenoriski. Ja monet ei halua muiden ihmisten katseita ja kyselyitä siinä vaiheessa.

Vierailija
14/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viikolla 24 eikä vatsaa näy lainkaan, sixpack ja lantion luut näkyvät edelleen. Jos en olisi itse ultrasta nähnyt niin en uskoisi olevani raskaana. Eli kovin yksilöllistä on, ruumiinrakenne ja keskivartalon kunto vaikuttavat paljon.

Itse olen todella pitkä, hoikka ja urheilullinen, joten vauva vain hukkuu lantion ja pitkän selän sisään. Ihmeellinen on naisen vartalo.

Minullakin oli hyvät vatsalihakset, mutta silti tuli aikaisin pömppö. Olen kohtuu pitkä myös, tosin selkäosani ehkä on suhteessa lyhyehkö.

Vierailija
15/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta rv. 20 vasta. Olin hoikka ja käytin pitkään farkkuja ja kapeita hameita. Moni huomasi masun vasta n. kk ennen syntymää. Itse huomasin n. rv.17, että nyt alkaa maha olla pinkeä ja näkyä nakuna ollessa. Välillä jo kyselin neuvolasta, että onko se elossakaan kun ei kasva. 3,5kg poika sieltä kuitenkin tuli.

Vierailija
16/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mahduin vanhoihin vaatteisiin koko raskausajan. Maha tuli näkyviin joskus viikon 20 jälkeen.

Vierailija
17/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hoikka (50kg) kun aloin odottamaan mutta on pieni notkoselkä ja aina ollut pömppämaha niin raskaus näkyi jo rv 12...sellainen kova pömppä alavatsa.

Vierailija
18/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin sairaslomalle 2,5 kk ennen laskettua aikaa, ja vasta silloin suurin osa työkavereista sai tietää raskaudestani. 

Vierailija
19/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni 5-6kuukaudelle. Mulla on kohtu taaksepäin kallellaan ja silloin oli tiukat vatsalihakset. Vettä oli vähän.

Vierailija
20/23 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vko 10 oli ajankohta, jonka jälkeen oli turhaa kieltää olevansa raskaana. Jälkikäteen ajateltuna olin mittasuhteiltani jo tuolloin kuin kohta piakkoin synnyttävä. Kätilö epäili kaksosraskautta, mutta siitä ei ollut kyse.

Gynet valisti mua jo nuorena neitona, että mulla on kapea lantio ja pieni kohtu. "Et ole mitään synnyttäjätyyppiä", tokaisi yksi. Siinäpähän synnytin, mutta täytyy myöntää että raskauden loppuaika oli hiipimistä. Supisteli ja supisteli, vaikka vain autossa istuit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi