Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä laittaa koirankakkapussit muiden roskiksiin?

Vierailija
18.12.2017 |

Tänään kun tulin kotiin niin ihmettelin kun outo ihminen käveli meidän roskikselle ja jätti sinne kakkapussin? Kysyin heti että nuo voisi kyllä viedä omaan roskikseen. Nainen oli vähän tuohtunut ja sanoi että eihän tuo voi haitata ja ei kai pussia pidä kantaa kilometritolkulla. Sanoin että maksetaan tyhjennys itse emmekä halua haisevia pusseja sinne.

Eli tekeekö mammatkin tätä? Itselleni ei tulisi mieleenkään laittaa omia roskia muiden roskiksiin

Kommentit (232)

Vierailija
141/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju kyllä osoittaa että koiranomistajat ovat itsekkäintä sakkia mitä löytyy. Samat henkilöt jopa pyytävät että uudenvuoden ilotulotukset lopetettaisiin kun koirat ei sitä kestä. Miten nämä asiat ei tule mieleen kun sitä koiraa hommataan?

Omasta mielestä kaupungeissa ja taajamissa voisi olla jopa koirakielto. Miksi esimerkiksi koirat saa kusta pitkin porttikongeja, autonrenkaita ja katuja.

Vierailija
142/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset on rasittavia. Kaikesta turhasta pitää vääntää tappiin asti, ja ketään vierasta ei auteta. Ootte kyllä hienoa sakkia!!!

Niinpä! Tässä on esimerkki siitä miksi välillä on ihan saatanan raskasta asua tässä maassa, tämän ketjun kaltaisten ihmisten keskellä (roskisnillittäjät)! Tuntuu että joka ikinen pienikin mahdollisuus hankaloittaa toisekanssaihmisen elämää, on kuin pieni lottovoitto joillekin ihmisille kun pääsee haittaamaan toisen elämää! Kiusa se on pienikin kiusa.

a-h-d-i-s-t-a-v-a-a-

No miksi ihmeessä menet hankaloittamaan toisten elämää. Ei kaikki ihmiset halua ventovieraita ihmisiä ja koiria pihalleen. Sulla lienee ihan oma roskis johon voit sen pussisi viedä. Mikä helvetti siinä on että sen oman roskiksen käyttäminen on niin vaikeaa. Me ei eletä sosialismissa jossa kaikki on yhteistä. Sorry vaan. Jos sen koiran pitäminen on noin raskasta niin anna se pois. Ei ole meidän muiden vika, että paskapussi on liian raskas taakka kantaa kotiin. 

Meidän on vaan pakko toimia tässä yhteiskunnassa muiden ihmisten kanssa, ei ole mahdollisuutta olla aina yksin ja eristäytynyt, hokien mun mun mun älkää tulko lähelle, älkää näkykö ja kuuluko,haluan yksin täällä pimeässä nurkassa mököttää. Meidän on pakko opetella toimimaan toisten ihmisten kanssa arjessa ja jos jokainen pohtisi edes hiukan sitä että miten voisi edistää sitä että ihmisillä olisi tässä maassa parempi olla, niin voisimme helpottaa sekä omaa että toisten elämää ihan valtavasti.  Älkää vihatko toisia ihmisiä jo valmiiksi, ne harvoin tahtovat lähtökohtaisesti vahingoittaa teitä!

Minusta muiden kanssa toimeen tuleminen on myös sitä, että ei tunkeudu kenenkään pihalle ilman lupaa. Eikä käytä toisten omaisuutta ilman lupaa. Ei syyllistä eikä varsinkaan uhaile niitä jotka elävät elämäänsä omalla tavallaan. Se että minä en halua tuntemattomien tulevan pihalleni ja roskiksilleni ei aiheuta muille äärimmäistä haittaa, joten katson että minulla on silloin siihen oikeus. Ja lainkin mukaan minulla on siihen oikeus. Piha on omani. Hätätilassa pihalleni saa tulla ja autan jos suinkin kykenen. Koiranpaskapussin kantaminen ei kuitenkaan ole hätätilanne. Joten viekää ne pussit omiin roskiksiinne ja lakatkaa tuo muiden typerä syyllistäminen. Koira on omanne ja vain te olette niistä vastuussa. Minä elän elämääni tavallani. Minä en halua niitä koiranpaskapusseja roskikseeni, eikä minun ole niitä pakko sinne ottaa. Ei vaikka kuinka jauhaisitte kuinka ihanaa meillä olis jos avaisin roskikseni kaikelle kansalle. Se olisi varmaan ihanaa teille, mutta ei minulle.

Te sen sijaan voisitte edes yhden kerran kunnioittaa muitakin ihmisiä ja opetella itsekin tulemaan muiden kanssa toimeen. Ei on ei. Itkupotkuraivarit ei auta. Uhkailu ei ole mukavan ihmisen toimintaa. Se kertoo vain sen, että uhkailija on se joka ei tule muiden kanssa toimeen. 

Voitko vielä kertoa että onko teidän roskiksiin laitettu kakkapusseja ja minkälaista haittaa sinulle on tästä aiheutunut? Vai onko haitta sitä pahaa mieltä, joka on tullut siitä ajatuksesta että joku laittoi jotain SINUN roskapönttöösi? Vai onko haitta sitä että sinulle tulee turvaton olo jos joku käy sinun roskiksellasi? Onko muuten se edes sinun oma roskiksesi vai tuleeko mielipaha siitä että joudut maksamaan "vuokraa" siitä roskiksesta ja sitten joku ehkä laittaa sinne jotain ilman että osallistuu tähän vuokranmaksuun? Auttaisiko jos teippaisi viissenttisen korvaukseksi kakkapussin vuokrana? Vai eikö sekään poista pahaa mieltä?

Aika ylimielinen asenne. Toisen pihalle voi siis lampsia noin vaan eikä toinen saa sanoa siihen mitään? Naureskellaan pahasta mielestä jne. Mikä siinä toisen ihmisen ja hänen omaisuutensa kunnioittamisessa on niin vaikeaa? Miksi sinun tapasi elää ja olla on se ainoa oikea ja muiden on sua toteltava vaikka siellä omalla pihallaan? En minäkään huutele sinulle törkyjä sieltä pihaltani. Ihan annan sinun rauhassa mennä ja olla. Saat myös rauhassa olla pihallasi, en ole sinne tunkemassa. Mutta samaa en saa toivoa itselleni. 

Ja ei, en haua edes rahalla antaa sinun käyttää roskistani. Se ei ole yleisessä käytössä. Koita ymmärtää, että minun omaisuuteni on minun omaisuuttani. Ja minä päätän sen käytöstä. Et sinä.

No et sinä kyllä päätä. Minä käytän sitä roskista jos minua huvittaa, etkä sinä voi asialle yhtään, et yhtään mitään.

Tälläset ihmiset ovat yksi syy siihen, miksi joissain taloyhtiössä on roskikset lukkojen takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän sen pussin vastedes siistinä ja hyvin suljettuna siihen roskiksen päälle niin valveutunut Roskiksen Omistaja voi tehdä sille sitten parhaaksi katsomallaan tavalla.

Jos vaan kantaisit vastuun omista asioistasi eli myös siitä sinun paskapussistasi ja viet sen omaan roskikseesi. 

Vierailija
144/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi, Sulo ja Rekku kirjoitti:

Kyllä te koiranvihaajat sitten olette naurettavuudessanne huvittavia. Sain illan parhaat naurut teidän angstaamisestanne. kiitos :)

En mä ainakaan koiria vihaa, viattomia luontokappaleita. Niiden omistajat lähinnä tarvis jotain peruskoulutusta maailmasta, kun tuntuu normaalit tavat olevan hukassa.

Vierailija
145/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette voisi kantaa mukana vaikka isompaa muovipussia mihin laitatte ne kakkapussinne. Menisi helposti kädessä matkan kotiin

Vierailija
146/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan sen kakan mieluummin pussissa roskikseen kuin irtopainoksena kengän pohjaan.

Vierailija
147/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kerran nainen huutamaan että "älä pistä paskapusseja mun roskiksekseen ", vaikka kyseessä oli selvästi yleinen roskis ! Olin kävelyttämässä koiraa pururadalla ja noin kymmenen metrin päässä  ok-talon piha, josta tämä nainen tuli mylvimään.  Laitoin pussin roskiin ja jatkoin matkaa vilkuillen hämmentyneenä olan yli.

Vierailija
148/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli kerran nainen huutamaan että "älä pistä paskapusseja mun roskiksekseen ", vaikka kyseessä oli selvästi yleinen roskis ! Olin kävelyttämässä koiraa pururadalla ja noin kymmenen metrin päässä  ok-talon piha, josta tämä nainen tuli mylvimään.  Laitoin pussin roskiin ja jatkoin matkaa vilkuillen hämmentyneenä olan yli.

Ihme tyyppi :D Säästi varmaan rahaa tuomalla roskansa siihen pururadan roskikseen ja piti sitä siksi "omanaan".

Vierailija
149/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan sen kakan mieluummin pussissa roskikseen kuin irtopainoksena kengän pohjaan.

Itse en halua sitä kumpaankaan.

Vierailija
150/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi, Sulo ja Rekku kirjoitti:

Kyllä te koiranvihaajat sitten olette naurettavuudessanne huvittavia. Sain illan parhaat naurut teidän angstaamisestanne. kiitos :)

Hei, nyt kyllä tunget sanoja toisten suuhun senkin ennakkoluuloinen!

Olen koiranvihaaja. Enkä hyväksy sitä ihmistä joka tahtoo hankkia itselleen jonkun liehittelevän ja alistuvan karvaotuksen omaa itsetuntoaan ja valtaleikkejään hivelemään. Inhoan sitä kun koiria tuodaan ihmisten paikkoihin kuten julkisiin kulkuneuvoihin ja ravintoloihin. Eniten vihaan sitä koiranpaskaa jota saa aina varoa, ja silti joutuu pesemään kengistään ja lasten haalareista. Helsinki ei ole enää sellainen paikka jossa lapsi voisi mennä esim. keskuspuistoon leikkimään, koska se on täynnä koiranpaskaa.

Sen sijaan minua ei haittaa että joku laittaa kakkapussin roskikseeni. Tietenkin voisin toivoa vihamiehilleni epämukavampaa kävelyretkeä kakkapussi kädessä, mutta se onkin toinen asia. Ehkä en vielä ole täysin menettänyt toivoani koiraihmisen suhteen. Hiukan heikommin varustellunkin ihmisen pitäisi osata ynnätä ettei jätemaksu voi siitä nousta, tai muutenkin osata nähdä ettei tästä ole itselle haittaa. Eri asia sitten jos toiselle toivoo ikävää.

Vierailija
151/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä väitettä, että mitä haittaa kakkapussista voi roskiksessa olla. Me lajitellaan kaikki roskat ja lisäksi maito-, viili ja muut purkit huuhdellaan ettei eri roskikset kesäkuumallakaan haise pahalle. Ollaan siis siistejä ihmisiä.

Eli emme todellakaan halua, että kukaan tuo mitään meidän jäteastioihin.

Vierailija
152/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä kakkoja ole mikään pakko kerätä! Ihan hölmöä laittaa nopeasti maatuvaa jätettä muovipussiin ja roskiin.

Vierailija
153/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä kakkoja ole mikään pakko kerätä! Ihan hölmöä laittaa nopeasti maatuvaa jätettä muovipussiin ja roskiin.

Hoidetuilta alueilta pitää kerätä. En itsekään kerää ojanpohjalta tai metsiköistä, saa maatua siellä. Mutta vaikka minullakin on koira, en silti halua katsella niitä kakkoja pientareilla ja puistoissa.

Pussit laitan mihin tahansa muuhun roskikseen paitsi omakotitalojen roskiksiin. Paitsi toki jos roskiksessa on kakkapussitarra, silloin ajattelen aina talon asukkaita lämmöllä :)

Vierailija
154/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidetuilta alueilta pitää kerätä. En itsekään kerää ojanpohjalta tai metsiköistä, saa maatua siellä. Mutta vaikka minullakin on koira, en silti halua katsella niitä kakkoja pientareilla ja puistoissa.

Pussit laitan mihin tahansa muuhun roskikseen paitsi omakotitalojen roskiksiin. Paitsi toki jos roskiksessa on kakkapussitarra, silloin ajattelen aina talon asukkaita lämmöllä :)

Ei ole pakko kerätä mistään!

Vierailija
155/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestyslaki (27.6.2003/612): Lakiin perustuen, mutta myös vastuuntunnosta koiranomistajien tulee kerätä koiriensa jätökset pois taajaan asutuilla alueilla ja yleisillä ulkoilualueilla, kuten puistoissa.

Vierailija
156/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestyslaki (27.6.2003/612): Lakiin perustuen, mutta myös vastuuntunnosta koiranomistajien tulee kerätä koiriensa jätökset pois taajaan asutuilla alueilla ja yleisillä ulkoilualueilla, kuten puistoissa.

Huolehdittava ettei jää. Ei käsketä keräämään muovipussiin. Eli jos koira paskoo asfaltille niin siirtää ne nurmikolle, missä ne maatuu. Eikä siis jää mihinkään.

Vierailija
157/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on alle 10 kg koira ja aina olen sen jätökset kerännyt pussiin. Jos mennään metsässä, niin sielläkin siirrän kakat sivuun kepillä tms, ettei polkujen vierustaa kävelevä astu kakkaan. Olen luullut olevani fiksu koiranomistaja kun kerään kakat pois esim. omakotitaloalueilla kävellessäni. Meidän oman omakotitalomme aidan taakse nimittäin jengi paskattaa surutta koiriaan, ja aika harva vaivautuu keräämään. Se harmittaa, sillä välillä kakkaa on todella paljon. No, jatkossa tiedän nyt sitten olla keräämättä, sillä täälläkin suunnalla aika harvalla on koirankakkaroskis-tarroja. "Julkisia" roskiksia (kaupunki tyhjentää) on useamman kilometrin säteellä tietääkseni kolme kappaletta. En todellakaan kanna paskapusseja pitkin poikin kyliä kun koirani kanssa kävelen. Jos koira kakkaa kahdesti, alkaa olla käsissä jo ruuhkaa kun pitäisi sitä hihnaakin jossain pitää. Tottakai tuon kakkapussin omaan roska-astiaan jos matka ei ole pitkä. Muussa tapauksessa laitan sen ensisijaisesti "julkiseen" roskikseen, sitten tarralla merkattuun omakotitalon roskikseen ja viime kädessä merkkaamattomaan. Mieluummin roskiin kuin jätän keräämättä. Hyvä tietää, että on näitä roskiskyttääjiä joiden mielestä astia saastuu kun sinne heittää paskapussin! Eipä kyllä ole koskaan tullutkaan mieleen, että jotakuta häiritsisi roska-astian haju: SEHÄN ON TARKOITETTU ROSKILLE. Ei meillä ainakaan laadukas Sulo-astia haise metrien päähän, siinä on kansi tiukasti kiinni. En vietä aikaani roska-astiaa nuuhkien, minulla on muutakin tekemistä. 

Aika paljon saa ihmiset koirankakkoja just siihen "teidän roskikseen" tuoda jos sillä on vaikutusta jätemaksuihin. Ihan oikeasti?!? Kannattaisiko vaan muuttaa omakotitalosta pois jos noin vaikeata on elämä??! Olen itse kerännyt monta kertaa tienposkesta roskia koiraa kävelyttäessäni (tupakka-askeja, mehutölkkejä, muovinaruja ja pakkauksen paloja jne jne jne), heitän ne aina lähimmän talon roskikseen. Olen luullut toimivani oikein mutta ilmeisesti ihmiset mieluummin hukkuvat roskaan ja paskaan kuin antavat käyttää roska-astiaansa josta he HERRAN TÄHDEN MAKSAVAT JA JOTA HAISTELEVAT ILLAT PITKÄT.

Vierailija
158/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolehdittava ettei jää. Ei käsketä keräämään muovipussiin. Eli jos koira paskoo asfaltille niin siirtää ne nurmikolle, missä ne maatuu. Eikä siis jää mihinkään.

Olen aina ihmetellyt mitä liikkuu niiden koiranomistajien päässä, jotka eivät niitä jätöksiä kerää. Nyt tiedän :D Kaikilla ihmeellisillä tavoilla sitä voikin itselleen toimintansa oikeuttaa.

t: jätökset keräävä koiranomistaja

Vierailija
159/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä on alle 10 kg koira ja aina olen sen jätökset kerännyt pussiin. Jos mennään metsässä, niin sielläkin siirrän kakat sivuun kepillä tms, ettei polkujen vierustaa kävelevä astu kakkaan. Olen luullut olevani fiksu koiranomistaja kun kerään kakat pois esim. omakotitaloalueilla kävellessäni. Meidän oman omakotitalomme aidan taakse nimittäin jengi paskattaa surutta koiriaan, ja aika harva vaivautuu keräämään. Se harmittaa, sillä välillä kakkaa on todella paljon. No, jatkossa tiedän nyt sitten olla keräämättä, sillä täälläkin suunnalla aika harvalla on koirankakkaroskis-tarroja. "Julkisia" roskiksia (kaupunki tyhjentää) on useamman kilometrin säteellä tietääkseni kolme kappaletta. En todellakaan kanna paskapusseja pitkin poikin kyliä kun koirani kanssa kävelen. Jos koira kakkaa kahdesti, alkaa olla käsissä jo ruuhkaa kun pitäisi sitä hihnaakin jossain pitää. Tottakai tuon kakkapussin omaan roska-astiaan jos matka ei ole pitkä. Muussa tapauksessa laitan sen ensisijaisesti "julkiseen" roskikseen, sitten tarralla merkattuun omakotitalon roskikseen ja viime kädessä merkkaamattomaan. Mieluummin roskiin kuin jätän keräämättä. Hyvä tietää, että on näitä roskiskyttääjiä joiden mielestä astia saastuu kun sinne heittää paskapussin! Eipä kyllä ole koskaan tullutkaan mieleen, että jotakuta häiritsisi roska-astian haju: SEHÄN ON TARKOITETTU ROSKILLE. Ei meillä ainakaan laadukas Sulo-astia haise metrien päähän, siinä on kansi tiukasti kiinni. En vietä aikaani roska-astiaa nuuhkien, minulla on muutakin tekemistä. 

Aika paljon saa ihmiset koirankakkoja just siihen "teidän roskikseen" tuoda jos sillä on vaikutusta jätemaksuihin. Ihan oikeasti?!? Kannattaisiko vaan muuttaa omakotitalosta pois jos noin vaikeata on elämä??! Olen itse kerännyt monta kertaa tienposkesta roskia koiraa kävelyttäessäni (tupakka-askeja, mehutölkkejä, muovinaruja ja pakkauksen paloja jne jne jne), heitän ne aina lähimmän talon roskikseen. Olen luullut toimivani oikein mutta ilmeisesti ihmiset mieluummin hukkuvat roskaan ja paskaan kuin antavat käyttää roska-astiaansa josta he HERRAN TÄHDEN MAKSAVAT JA JOTA HAISTELEVAT ILLAT PITKÄT.

Siihen roskikseen missä ei lupatarraa ole, et saa edes koskea. Eli kannat vain kiltisti ne kakat muualle. Jos koirasi kakkaa useammin niin ota jätesäkki mukaan millä saat ne kotiisi vietyä.

Vierailija
160/232 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jättää keräämättä voi käydä näin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän