Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen omaishoitaja! Kannattaa muuttaa tänne Helsinkiin, täällä maksetaan kunnolla omaishoitajan palkkiota

Vierailija
18.12.2017 |

Muutettiin kolme vuotta sitten tänne ja sain päätöksen jonka mukaa minulle on maksettu nyt 570 euroa kuussa. Uusien kriteerien myötä saatan saada ensi vuonna yli 700 euroa.
Tällaisista rahoista en voinu uneksiakkaan kun asuttii keski suomalaisessa tuppukylässä.
Ja vink vink! Kendee vähän liioitella lapsen hoidon vaativuutta, näähän perustuu siihen miten asiat esittää vammais palvelun sossulle.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asumiskulut ihanasti tuplaten mitä muualla. Meidän okt hinnalla sais jonkun yksiön lähiöstä. Ei kiitos.

Vierailija
2/11 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pelkästään ton takia muutitte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

I did it!

Vierailija
4/11 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi tuttava töiden kautta, joka on kuulemma omaishoitaja.

Voi että sitä marttyyrikruunun kiillotusta. Ei ehdi tehdä kokopäivätöitä eikä jaksa mitään. Lapsi kuitenkin koulussa ja iltapäivisin hoidossa. Ja jatkuvasti muistuttaa meitä ns normilasten äitejä siitä, miten meillä on helppoa. En muuten käsitä, miksi kehareiden vanhemmille pitää maksaa monta sataa kuussa, siis jos eivät ole sidottuja koko päivää hoitamaan sitä lasta.

Vierailija
5/11 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enne vanhaan oli sanonta, että lapsi tuo leivän tullessaan.

Vierailija
6/11 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, mäkin muutan Hesaan jos siellä on noin hyvin asiat.

Monessa kunnassa ei omaishoidontukea makseta koska se on kunnille harkinnanvarainen.

Saisi mdnnä Kelalle tämä omaishoidon tuki, niin ei oltaisi niin helkkarin epätasa-arvoisessa asemassa me vammaista lastamme hoitavat.

Vierailija
7/11 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoudesta en sano mitään, mutta siskoni joka on yksinhuoltaja- omaishoitaja saa sen verran tukia ja tulonsiirtoja, elää paljon leveämmin kuin meidän perhe, jossa molemmat vanhemmat käymme töissä ja maksamme asuntovelkaa.

Vierailija
8/11 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
9/11 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan lievästi kehitysvammaisen lapsen omaishoitajana liki 600 € netto. Ihan kivs lisä läkuukausotuloihin. Eikä tuo down- typy tosiaan aiheuta kuluja kuten tavis 16- vuotias teini.

On kyllä täällä Helsingissä siltä osinadiat kivasti, taksimatkojakin saadaan ja vaikka mirä toimintaa.

Vierailija
10/11 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin viime vuonna Vantaan puolelta Helsnkiin, etäisyyttä n 200 metriä mutta tuet parani tuhat kertaisiksi. Esimerkiksi tuo omaishoidon tuki jota Vantaa pihtasi saan nyt yli 500 plus taksimatkat vapaa ajan matkoihin joita Vantaa ei myöntänyt vaikka tein hallinto oikeuteen asti valitusta. Helsingissä osataan hoitaa vammais peheiden asiat hyvin.

Vierailija
11/11 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee tammikuussa käymää omaishoidon sos työntekijä, tarkistaa siis kriteerit millä omaishoidon tukea jatkossa maksetaa. Olen saanut monelta neuvon et kannattaa liioitella vaikeuksia esim. et lapsi ei pue itse jne, eli hoidettavuus pitää olla rankempaa kuin normilapsen. Pelkkä diagnoosi ei riitä.

Tähän mennessä olen saanut sossun vakuuttumaan kun olen kertonut et lapsi ei tee sitä eikä tätä itse, eikä siinä edes tarvita mitään todisteita, riittää et itse kertoo. Jos lapsen hoidettavuuden haastavuus ylittää tietyt pisterajat nii omaishoidon tukea maksetaa aika varmasti. Minä olen saanut toiseksi alinta eli 570 egee, ekan kerran hain kun poika oli 4 vuotta.