Kuinka paljon maksaa, jos pitää sähköpatteria päällä, hinta 3,60snt/kWh
Patteri on päällä 13h vuorokaudessa kakkosella, maksimisäätö on 5
Kommentit (14)
En ole ap, mutta esim. 1200W tai 2000W.
Ei noin halpaa sähköä ole olemassakaan. Energiaverokin on jo melkein 3 cnt/kWh.
Six toisexeen, patterissa on termostaatti, jolloin se ei käytä täyttä tehoa koko päälläoloaikaa, ellei ole joku ihqu hirsitalo, jossa joka hirren raosta vetää.
Meillä kuivattiin kylppärin lattiaa viikko lämpöpuhaltimilla. Kulutus oli 10kwh/vrk. En usko, että tuo patteri kuluttaa ainakaan enempää.
Onpa halpaa sähköä! Mutta asiaan, oletetaan nyt kuitenkin, että se sähkö maksaa siirtoineen 10 snt/kWh. Tällöin 1000 W patterin kulutus on 1 kW tunnissa, eli hinta on siis 10 snt. Jos patteri on päällä 13 tuntia, niin hinta on 13 x 10snt, eli 1,30 €.
Pitää siis tietää patterin teho, sähkön kokonaishinta ja käytön todellinen kesto.
Nro 6: Kiitos. En ole ap. mutta olen harkinnut pientä sähköpatteria, aina sen kuluttama sähkön hinta on arveluttanut. Ei ole kukaan tuttu osannut vastata kun olen kysynyt.
Riippuu sähköpatterin tehosta. Sähkön hinnasta näyttäisi puuttuvan siirtomaksu.
Apua! Kyllä menee peruskoulun matematiikan opetus hukkaan, kun ei tuollaista osata laskea. 7 oli oikein kavereiltaankin kysynyt, eikä kukaan ollut osannut. No, olen aina ollut sitä mieltä, että matematiikkaa ja luonnontieteissä ei arvosteta koulussa. Ei Suomi nouse historiaa , uskontoa ja musiikkia opettamalla. Luonnontieteet ovat avain menestykseen.
Fysiikan tunneilla yläasteella kyllä laskettiin esim., paljonko maksaa, kun kiuas on päällä kolme tuntia, kun kiukaan teho on 5 000 W ja sähkön hinta (energia + siirto) ehkä 10 snt/kWh.
Samaa mieltä 9:n kanssa. Opetettu on, mutta opittu ei. Kai joku on lukiokin käynyt, mutta silti ei osata. Amiksessakin opetetaan fysiikkaa, puhumattakaan jatko-opinnoista. Ei ihme, että valtaosalle tulee veromätkyt ja perintöverot yllätyksenä.
10kw/vrk= noin 400w/ h eipä tainnut kuivua teidän kylppäri
sähkökiukaassa kuten muissakin lämmittimissä on yleensä termostaatti mikä vähentää maksimikulutusta. taisi mennä hienot fysiikan matemaattiset laskelmat ihan ..tuiksi
Jos on vaikka kaivon kohdalta märkä 700w säteilijä on päällä 4 tuntia ja vuorostaan 4 tuntia kiinni ja taas 4 tuntia päällä jne... hyvin on kuivunut
Oleellinen tieto puuttuu, arvaatko mikä?