Voidaanko joululoma tosiaan perua näin lähellä joulua?
Mulla pitäisi olla välipäivät lomaa, mutta nyt työkaverilla on kuulemma selkä mennyt ja on 2 viikkoa saikulla. Pomon mukaan mun loma on peruttu. Onko laillista???
Kommentit (8)
Ei ole laillista, ota yhteys liittoon tms.
Ei ole, ellet kuulu siihen ylemmän toimihenkilön luokkaan, joilla on ns. johtajasopimus.
Ja suoraan sanottuna epäilyttää tuo työkaverin saikku. Oli hirveää vääntöä, että sain välipäivät lomaa, koska kyseinen tyyppi olisi halunnut pitää itse 2 viikkoa lomaa. Sovittiin sitten, että hän on joulunalusviikon ja minä välipäivät. Olisi eka kerta, kun mulla olisi tässä työpaikassa jouluna lomaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja suoraan sanottuna epäilyttää tuo työkaverin saikku. Oli hirveää vääntöä, että sain välipäivät lomaa, koska kyseinen tyyppi olisi halunnut pitää itse 2 viikkoa lomaa. Sovittiin sitten, että hän on joulunalusviikon ja minä välipäivät. Olisi eka kerta, kun mulla olisi tässä työpaikassa jouluna lomaa.
Ap
Kostosaikku tehoo aina.
Meillä ei ainakaan ole laillista, jos pomo on harpissa jo kerran hyväksynyt lomahakemuksen, ei sitä aleta peruuttelemaan. Ainakaan ilman seuraamuksia lain kanssa.
Joo no otan huomenna luottamusmieheen yhteyttä. Hirvee angsti nyt tästä asiasta vaan, tuntuu todella epäreilulta, jos työnantaja voi näin tehdä...
Ap
On, mutta voihan sunkin selkä mennä!