Kyllä vaan ulkomailla osataan asiakaspalvelun jalo taito!
Ystävällisesti valitin viallisesta tuotteesta ja sain heti vastauksen, pahoittelut ja rahat takaisin, eikä tarvitse edes lähettää tuotetta takaisin!
Suomessa pitää odottaa asiakaspalvelun vastausta päiviä tai maksaa kalliiseen asiakaspalvelunumeroon soittamisesta. Lopuksi saat ehkä -5% alennuksen seuraavasta tilauksesta.
Kommentit (11)
Toisaalta Suomessa on tosi miellyttävä asioida kun lähes aina voi luottaa siihen, että homma vaan toimii.
Jos tilaan taksin niin se kanssa tulee. Jos kaupalla on jotkut aukioloajat niin se kauppa on silloin myös auki. Jos varaan pöydän ravintolasta niin se on oikeasti varattu.
Palvelu voi joskus olla vähän tympeää, mutta harvoin on mitään ylimääräistä säätämistä. Hinnat on myös tasan se mitä hyllynreunassa lukee. Ei tarvitse käydä mitään huutokauppakierroksia jokaikisen ostoksen kanssa.
Tuolla maailmalla kaupankäynti on usein sellaista jatkuvaa säätämistä.
Ulkomaat on aika laaja käsite.:D
Kreikassa ei osata, eikä Virossa. Yhdysvalloissa osataan todella hyvin paitsi Nordströmin aspa-chatissa.
Joo, ihan kaikkialla ulkomailla ja juntti-Suomessa ei missään.
Sveitsissä on aika paljon yrmyjä kanssa. Suomessa ei välitetä niin ihmisten pukeutumisesta tai ulkonäöstä, kaikki saa palvelua. Muualla ulkonäkö ja palvelu (näytätkö rikkaalta) vaikuttaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei hymyillä asiakaspalvelussa.
Koskaan ei voi tietää, mitä sen ulkomaalaisen asiakaspalvelijan aurinkoisen hymyn takana piilee. Suomalainen yrmeys on ainakin rehellistä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei hymyillä asiakaspalvelussa.
Parempi sekin kuin tekopyhä ka täysin teeskennelty "have a nice day" jenkkivirne, vaikka asiakas huomaa persesilmälläkin, että se kassalla istuminen puolipakolla vituttaa myyjää.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei hymyillä asiakaspalvelussa.
Mua taas ärsyttää semmonen tekohymy.
Tyypillinen nettihuijaus. Myyvät arvotonta roskaa. Sait rahat takaisin ja myyjä positiivisen palautteen. Jos olisit jo ehtinyt jättää palautteen ja paketoida lahjan sitä kokeilematta, kuten suuri osa asiakkaista tekee, et olisi joulun jälkeen saanut mitään takaisin.
Asunut neljällä mantereella, ja kyllä, ei tarvitse täällä hävetä sitä osaamista!
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisesti valitin viallisesta tuotteesta ja sain heti vastauksen, pahoittelut ja rahat takaisin, eikä tarvitse edes lähettää tuotetta takaisin!
Suomessa pitää odottaa asiakaspalvelun vastausta päiviä tai maksaa kalliiseen asiakaspalvelunumeroon soittamisesta. Lopuksi saat ehkä -5% alennuksen seuraavasta tilauksesta.
Ulkomailla osataan se asiakkaana olemisen jalo taito.
Suomessa vaan mennään kassalle ja murahdetaan korkeintaan. Ei katota silmiin eikä puhuta mitään. Töykeää käytöstä. Kassaneiti kun sanoo hyvää päivänjatkoa niin ei edes katota päin.
Tuote jos on rikki niin mennään tiskille huutamaan "PERKELE MITÄ PELIÄ TE VEDÄTTE PASKOJA RIKKINÄISIÄ TUOTTEITA MYYTTE YLIHINTAAN SAATANA. TEEN TEISTÄ ILMOTUKSEN ETEENÄPÄIN! KERRO SEN MYYJÄN TIEDOT NIIN TEEN ILMOTUKSEN. OOTTE TYÖ NIIN SAAMATTOMIA PASKOJA. PITÄÄKÖ MINUN TULLA TEIDÄN TYÖT TEKEMÄÄN"
???
Suomessa ei hymyillä asiakaspalvelussa.