Tilillä on enää 1800 euroa loppukuuksi. Tuosta pitäisi vielä ostaa -->
EI MITÄÄN! Ei yhtään mitään. Jouluruoat on tehty/ostettu. Lahjat on hankittu. Kaikki on valmista joulua varten ja jääkaapissa ja pakastimessa riittää ruokaa jos nyt ei ihan koko loppuvuodeksi, niin ainakin pienillä tuoretavaratäydennyksillä pärjätään helposti.
Tämä ei nyt varsinaisesti ole rahalla leveilyä, mutta suorastaan itkettää, kun katsoin tänään tilitietoja. Viiden vuoden työttömyyden jälkeen rahaa jää säästöön ja pystymme hankkimaan lapsille lahjoja ja säästämään vielä rutkasti rahaa alennusmyynteihin joulun jälkeen.
Kun on viisi vuotta kituutellut työttömänä, oma vähän reilu 2000 euron bruttopalkkani tuntuu jo ökypalkalta. Rahaa kertyy, kun on tottunut nipistämään kaikesta ja ostamaan vain järkeviä asioita. Aloitin työt huhtikuussa, joten tuon verran on nyt kertynyt ylimääräistä tässä kevään, kesän ja syksyn aikana! Toki paljon menee nykyään ihan puhtaasti säästöön ja sijoittamiseenkin.
Olo on helpottunut ja onnellinen.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
jännityksellä odotan_ kirjoitti:
Mulla jäi 2000 ylimääräistä. Odotan yläpeukkuja! :))))
Et saa. Tarvitset alapeukun perseeseen.
Mulla on jo. :D
Täällä on joitain elämään kyllästyneitä elämämkoululaisia alapeukuttamassa. Ihme juntteja. Hankkikaa sivistystä ja empatiakykyä jostain.
Olen iloinen ap:n puolesta. Nuo alapeukut on varmaan niiltä, jotka eivät ole töihin päässeet ja jotka ovat menettäneet toivonsa. Olen itsekin ollut pitkään työtön, mutta en ole joutunut kituuttamaan. On matkusteltu ja ostettu huonekalut uusina. Ja minullakin töihin pääsy tarkoittaisi sitä, että rahaa alkaisi jäädä säästöön, tuskin me kulutusta nostaisimme nykyisestä kuitenkaan. Kertynyt eläke on pieni ja sitä haluaisin paikkailla lisäsäästöillä. Ja ehkä lyhentää asuntolainaa nopeammin, sitä on vielä reippaasti jäljellä.
Mutta olisi kiva kuulla ap:n työllistymistarina. Miten onnistui pääsemään töihin noin pitkän työttömyyden jälkeen? Mikä koulutus ja työura takana? Olisi kiva saada jotain toivon pilkahdusta tähän omaan tilanteeseen.
Voisiko joku alapeukuttaja perustella tuota alapeukutusta kunnon kommentilla.Vai eikö osaa muuta kuin perse ja hv kommentteja???
Ap:lle hauskaa joulua ja onnea työstä!
Tiedän tunteen. Ei tarvitse miettiä joka ikistä euroa...
Minulla meni tosi pitkään, ennen kuin osasin edes ajatella, että voin hankkia jotain itselleni. Siis jotain sellaista, mikä maksaa. Vaikea olla kuluttaja...
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei sulla kirjoitti:
Niin eihän sitä tiedä vaikka pesukone hajoaa tai joku muu. Yleensä kun mulla on ylim. rahaa se menee just noihin yllättäviin menoihin.
Noita yllättäviä menoja varten olenkin säästänyt tuloistani säästötilille ja rahastoihin rahaa. Enää ei pesukoneen hajoaminen olisi juttu eikä mikään, kun uuden voisi ostaa säästöillä. Tämä 1800 euroa loppukuuksi on täysin ylimääräistä rahaa. Ajateltiin viedä lapset joulun jälkeen kerrankin kunnolla alennusmyynteihin ostamaan kaikkea tarpeellista. Ja ei, ei koko rahalla tietenkään, mutta nyt on rahaa ostaa ne uudet luistimet ja talvitakit, uusia vaatteita ja muita.
ap
No älä sitten puhu pa#kaa, onhan sulla sitten enemmän kuin tuo 1800€.
Ihana kuulla! Mä oon itse ollut pitkällä sairaslomalla ja kaikki aikoinaan säästetyt rahat on menneet näiden vuosien aikana pakollisiin kuluihin. Asuntolainaa olen saanut lyhennettyä, mutta muuhun ei ole raha riittänyt yksinhuoltajalla. Toki siis juuri ja juuri kaikki pakollinen on hankittu. Odotan niin paljon sitä,että pääsen taas töihin ja tulot normalisoituu. Sairaseläke ei päätä huimaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen ap:n puolesta. Nuo alapeukut on varmaan niiltä, jotka eivät ole töihin päässeet ja jotka ovat menettäneet toivonsa. Olen itsekin ollut pitkään työtön, mutta en ole joutunut kituuttamaan. On matkusteltu ja ostettu huonekalut uusina. Ja minullakin töihin pääsy tarkoittaisi sitä, että rahaa alkaisi jäädä säästöön, tuskin me kulutusta nostaisimme nykyisestä kuitenkaan. Kertynyt eläke on pieni ja sitä haluaisin paikkailla lisäsäästöillä. Ja ehkä lyhentää asuntolainaa nopeammin, sitä on vielä reippaasti jäljellä.
Mutta olisi kiva kuulla ap:n työllistymistarina. Miten onnistui pääsemään töihin noin pitkän työttömyyden jälkeen? Mikä koulutus ja työura takana? Olisi kiva saada jotain toivon pilkahdusta tähän omaan tilanteeseen.
Lyhyesti työurani: töissä ilman koulutusta (hampurilaisravintolaa ja lastenhoitoa yms.) lukion jälkeen --> opiskelemaan --> lapset opiskelun ohessa --> työharjoitteluja ja palkatonta työtä opiskelun ja lastenhoidon ohessa --> valmistuminen --> pätkätöitä, pätkätöitä, pätkätöitä --> lama, kaikki työt hävisivät, vain palkattomia harjoitteluja ja palkattomia "töitä" viisi vuotta ja nyt sain huhtikuussa vakituisen työn!
Hyvä hyvä! Meillä helpottaa tammikuussa, jäin hoitovapaalle, koska ei ollut uutta työtä tiedossa ja tiukkaa on ollut. Edelliset säästöt loppuivat juuri ja nyt uusia keräämään. Uskomatonta on se, miten vähällä tuli toimeen, vaikka välillä oli epätoivoinen olo.
En tiedä olisimmeko saaneet muita tukia, mutta itsepintaisesti pidin kiinni kahdesta velattomasta autosta ja toisella paikkakunnalla olevasta asunnostani, joten nyt ei tarvitse aloittaa tyhjästä. Voidaan etsiä rauhassa oma asunto tämän vuokra-asuntomme tilalle.
Hyvää joulua ap:lle!
Hieno juttu! Kiva lukea tällaistakin välillä. Hyvää joulua!
Tililla 13 000€ verot tammikuussa 7000€
Palkkaa olen viimeksi saanut 2016 heinakuussa.
Pitais maksaa palkat 2017
Omistan kaksi yritysta ja pitaisi viella kotiuttaa verotehokkaasti
30 000€ suomi firmasta ja
65000£ UK firmasta
Laskuja 2000€
Vierailija kirjoitti:
Lyhyesti työurani: töissä ilman koulutusta (hampurilaisravintolaa ja lastenhoitoa yms.) lukion jälkeen --> opiskelemaan --> lapset opiskelun ohessa --> työharjoitteluja ja palkatonta työtä opiskelun ja lastenhoidon ohessa --> valmistuminen --> pätkätöitä, pätkätöitä, pätkätöitä --> lama, kaikki työt hävisivät, vain palkattomia harjoitteluja ja palkattomia "töitä" viisi vuotta ja nyt sain huhtikuussa vakituisen työn!
Hienoa että pääsit töihin! Oletko töissä omalla alalla ja minkä alan koulutus sinulla on?
3 vuotta työttömänä, tilillä 4500€. Sitä ennen en ole ollut päivääkään palkkatöissä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei sulla kirjoitti:
Niin eihän sitä tiedä vaikka pesukone hajoaa tai joku muu. Yleensä kun mulla on ylim. rahaa se menee just noihin yllättäviin menoihin.
Noita yllättäviä menoja varten olenkin säästänyt tuloistani säästötilille ja rahastoihin rahaa. Enää ei pesukoneen hajoaminen olisi juttu eikä mikään, kun uuden voisi ostaa säästöillä. Tämä 1800 euroa loppukuuksi on täysin ylimääräistä rahaa. Ajateltiin viedä lapset joulun jälkeen kerrankin kunnolla alennusmyynteihin ostamaan kaikkea tarpeellista. Ja ei, ei koko rahalla tietenkään, mutta nyt on rahaa ostaa ne uudet luistimet ja talvitakit, uusia vaatteita ja muita.
ap
Okei. Tämä olikin provo....Ei sinulla mitään säästöjä ole kun nyt "kerrankin on 1800 ylimääräistä" ja meinaat heti käydä ostelemaan luistimia ja talvitakkeja:) Pesukoneeseen on säästöjä jos menee rikki. Herranjestas sentään. Mutta ainakin sulle tuli nyt hetkeksi hyvä mieli kun kuvittelit että sinulla on rahaa. Terveisin ihminen jolla oikeasti on säästöjä.
No sanos muuta, onpa sinisilmäistä porukkaa taas av:lla. :DD