Miten pysyä hyvässä kunnossa raskaana?
Väsyttää, oksettaa, vituttaa ja koko ajan nälkä. Siinä raskauden olotilani 24/7. Olen normaalisti kiko elämäni ollut aktiivinen ja terveellisiä elämäntapoja suosiva tyyppi, mutta raskaus on mullistanut kaiken. Erityisesti tuo jatkuva aivan pohjaton nälkä ja hirvittävä väsymys on paha yhdistelmä. Pelkään hirveästi että kuntoni romahtaa täysin ja minusta tulee se kuuluisa plösähtänyt suohirviö.
Vinkkejä?
Kommentit (5)
Jos kaikki on ihan mahdotonta raskausaikana, niin ainahan voi sitten raskauden jälkeenkin tehdä kurinpalautuksen. Ei kannata liikaa stressata ulkomuotoaan raskaana. Teet sen minkä kykenet tetveytesi eteen. Kunhan et täysin luovuta.
Ei mitenkään.
Olen itse aina ollut aktiivinen ja urheillut paljon, mutta niin vain loppui harrastukset raskauden ajaksi. Ensin oksennellaan ja voidaan pahoin 2kk ajan ja pystytään syömään vain appelsiineja ja paahdettua ruisleipää. Kun yrjösavotta on ohi, niin tuleekin jo aika liitoskivuille jotka jatkuvat raskauden loppuun saakka.
Vieläkin v*tuttaa.
Syö säännöllisesti pieniä annoksia. Pahoinvointi helpottaa usein siinä neljännen kuun tienoolla. Sen jälkeen sitten voinnin mukaan liikuntaa. Vesi on hyvä elementti liikkumiseen.
Loppuraskaudessa sitten ottaa jo niin paljon päähän se raskauden kesto, että jos ei kärsi kauheista liitoskivuista niin sitä liikkuu jo apinanraivolla, että saisi synnytyksen alkamaan :)
Miten pidät itsesi hyvässä kunnossa ilman raskautta? Niin, eli samalla tavalla myös raskaana.