Sipoo asuinpaikkana
Sipoolaisia paikalla? Minkälainen kunta asua lapsiperheenä? Tähtäimessä toistaiseksi Nikkilä tai Söderkulla. Kumpi parempi ja miksi?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Älä tee lapsillesi tuota
Niin mitä? Perusteluja?
Söderlullasta hyvät julkiset yhteydet. Nikkilästä en osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tee lapsillesi tuota
Niin mitä? Perusteluja?
Vie lapsiasi susirajan taakse. Voitte muuttaa sitten pois kaupungista, kun lapset ovat omillaan
Sipoo on todella ylimainostettu paikka. Kunnan palvelut ovat läpimätiä ja kunnan henkilökunnan asenne sitä itseään. Todella ylimielistä, vajaaälyistä ja sisäsiittoista pikkukylämeininkiä ruotsalaisella asenteella.
Olen entinen Helsinkiläinen ja täysin rakastunut Sipooseen! Nikkilässä on todella hyvät ja monipuoliset palvelut perheellisille. Hyvä hintataso, kaunis luonto ja hyvä etäisyys Helsinkiin töihin. Miksei Vantaalle tai Keravalle. Junayhteys Keravalle jossain vaiheessa tulossa. (2025 -->) Jos Tulee. Junayhteys on, mutta ei liikennettä, koska ei riittävästi ihmisiä. Uusia kerrostaloja rakennettu huimia määriä niin Södikseen kuin Nikkilään. Södiksessä suppeemmat palvelut, mutta parempi julkinen liikenne.
Söderkullasta poismuuttaneena ei voi paikkaa kehua. Söderkullassa ei ole mitään tekemistä ja alueen kaupat ovat ränsistynetä ja kaikenkaikkiaan Söderkullan palvelut ovat huonot.
Nikkilästä en tiedä.
Nikkilään on tulossa junaliikenneyhteys
Iskä asuu naisystävänsä kanssa Linnanpellossa Sipoossa. On rauhallinen kaksikielinen maalaiskylä, jossa kuulee vastaantulijoilta hiukan enemmän ruotsia kuin suomea. Sipoo on nukkuva maalaiskunta, josta menee tunti bussilla Nikkilästä Rautatientorille. Kuljin kuukauden ajan iskän luota bussilla Helsingin keskustassa yliopistolla syksyllä 2018 kun muutin pk-seudulle yliopiston perässä. Sipoon vanha kirkko on hienon näköinen.
T: M27
Jos haluaa sitä vanhaa meininkiä, että yksi iso suku valtaa kaikki oleelliset luottamustoimet ja päättää kaikki kunnan asiat, niin Sipooseen vaan. Itse olin siellä töissä ja se riitti. En muuttais.
Vierailija kirjoitti:
Sipoo on todella ylimainostettu paikka. Kunnan palvelut ovat läpimätiä ja kunnan henkilökunnan asenne sitä itseään. Todella ylimielistä, vajaaälyistä ja sisäsiittoista pikkukylämeininkiä ruotsalaisella asenteella.
Tämä. Asuin nuoruuteni Nikkilässä ja häivyin heti kun sain itse päättää. En tiedä nykytilannetta, mutta ainakin omassa teini-iässäni nuorilla oli niin vähän tekemistä, että keskittyivät sitten kiusaamaan ja pieksemään toisiaan. Suomalaisen ja ruotsalaisen yläkoulun välillä oli sovittuja tappeluita jne.
Hyvä paikka asua. Liikaa vain koiria ja lapsia. Massby pilataan seuraavaksi liikarakentamisella. Luontoa löytyy.
Södis on södis.