Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~SYYSKEIJUJEN KE&TO JUTUSTELUT~*~

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet] Poju meinasi, että on aika jo herätä :) Äiti olis voinu totutusti nukkua vielä tunnin. Meillä kun on nykyään nukuttu kasiin asti.

Oma (.): liikkeitä ei enää juuri tunnu ja huolettaa. Tosin kokoajanhan se pikkuisen koti siellä suurenee ja on enemmän tilaa temmeltää. Istukkakin saattaa olla edessä. Ja ultrasta katsottuna viikkoja olis 15+4 menkoista 16+3. Rakenneultra on 6.5 ja siihen tuntuu olevan niin pitkä aika.

Puheenaiheista ei muistu mitään nyt mieleen, mutta kommentoidaan myöhemmin jos jaksetaan. Nyt aamupalahommiin!

Oona, poika ja sintti 16+3 [color=deeppink][size=5]♥

Vierailija
2/22 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas sairaslomalla ja antibioottikuurilla, tällä kertaa angiinan takia. Nyt olo alkaa olla jo vähän parempi, mutta kaksi edellistä päivää olen ollut tosi kipeä, lihassärky, kurkkukipu ja kuume teki tehtävänsä ja hyvä että sängystä vessaan jaksoin kulkea... mitään ei oikein voi niellä eli syöminen on taas vähän mitä on. Ja olo siksikin hutera. Inhottavaa tässä on, että kun soitin töihin että olen saikulla niin pomon suhtautuminen oli tosi nuivaa, ihan kuin minä huvikseni tänne kotiin jäisin ja sairastaisin! Onneksi työkaverit on niin ihania ja kannustavia.

Rizzu, oliko se niin ettei Brietä suositella raskaana? Alkoi tehdä kamalasti sitä plus basilika-öljykastiketta mieli kun kerroit omasta herkuttelustasi. Olikos ihanaa Tallinnassa? Taidamme tehdä sinne pikareissun miehen kanssa kahdestaan vielä ennen vauvan syntymää.

Njoammil kiitos tuosta taulukosta, itselläni on vielä pitkä matka turvallisille viikoille mutta kauhean skekptinen raskauden sujumisen suhteen olen kaikenaikaan. Nytkin mietin haenko esikoiselle iltapäiväkerhopaikkaa ensi syksyyn ihan varmuudeksi, jos kaikki ei sujukaan hyvin... muutenhan hän tulee koulusta suoraan kotiin kun minä olen täällä vauvan kanssa. Eskoinen siis ensi vuoden ekaluokkalainen.

Minjuska meillä tämän kolmevuotiaan kiukkukohtaukset ovat aivan kamalia verrattuna 2v uhmaan ja vähän kauhulla odotan mitä syksy tuo tullessaan. Tuntuu että jo nyt (raskaana+sairaana) mulla ei riitä hermot eikä voimat tuon kanssa, lapsi kun usein kiukkupuuskissaan yrittää satuttaa veljeään tai rikkoa tavaroitaan eli häntä on pakko pitää " väkisin" sylissä rauhoittumassa. *huokaa syvään* mitäs sitten kun vatsa kasvaa ja on edessä näissä tilanteissa??

Moisku ja IItta, minulla ihan päinvastoin rintojen arkuuden takia, kahdessa edellisessä raskaudessa rinnat olleet tosi kosketusarat, nyt ei yhtään! Ovat kyllä kasvaneet ihan kiitettävästi :)

Mayella 16+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonkin teille jo tänään hyvät pääsiäiset ja hei hei, huomenna lähdemme mökille koko pääsiäiseksi. Aamulla kasilta on ensin rakenneultra ja starttaamme varmaan heti sen jälkeen eli kerron ultrakuulumiset sitten ensi viikolla.

Muuten oloon ei ihmeitä, päänsäryt vain vaivaavat ja väsymys, ihanaa että on vähän vapaata että saa levätä.

Nyt aion putsata pöydän ensin vapaille lähtöä eli on vähän kiire päivä tiedossa.

Heippa kaikilla ja voikaa hyvin!

Tinah 19+3

Vierailija
4/22 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Mayella kysyi:

Rizzu, oliko se niin ettei Brietä suositella raskaana? Alkoi tehdä kamalasti sitä plus basilika-öljykastiketta mieli kun kerroit omasta herkuttelustasi. Olikos ihanaa Tallinnassa? Taidamme tehdä sinne pikareissun miehen kanssa kahdestaan vielä ennen vauvan syntymää.

Joo, Brie on kiellettyä ellei sitä ole valmistettu pastöroidusta maidosta (tai ellei sitä ole kuumennettu), ja mistäpä noista ulkomaalaisista juustoista sen tietää? Noh, ei ainakaan mitää oireita ole ilmaantunut. Tosin Helsingin kaupungin antamissa ohjeissa luki vain, että ne tulisi syödä mahdollisimman tuoreina. Mutta kaupassa kannattaa tutkia myös ulkomaan kielillä sitä tuoteselostetta, sillä esim. joskus siinä suomenkielisessä tarrassa lukee vain " maito" , kun taas vaikkapa ruotsiksi lukeekin " pastöriserad mjölk" . Silloin olen huoletta syönyt juustoni.

Tallinna oli kaunis ja huomattavan paljon keväisempi kuin Helsinki 80 km pohjoisempana. Siellä ei ollut edes meressä jäitä enää. Eikä lunta. Mutta laivamatka... Huh, mikä määrä kännisiä keski-ikäisiä huonosti käyttäytyviä suomalaisia. Kyllä taas hävetti heidän puolestaan.

Oma (.): Untamo potkii jo kovasti, esim. toissapäivänä meinasi jo hermostua, kun ensin se potki vasemmalle, sitten oikealle, sitten ylöspäin, sitten alaspäin... Eilen (ja tänä aamuna) se potki koko päivän yhteen ja samaan paikkaan, ylöspäin tuohon vasemmalle puolelle navan viereen. Se " kutittaa" minua kovasti välillä!

Paljonkos teillä on paino noussut? Minä kävin aamulla puntarissa, näytti 3,5 kg enemmän kuin tammikuussa.

Vierailija
5/22 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizzu kiitoksia vastauksesta, täytyy katsella kaupan juustohyllyä mitä se pitää sisällään ja jos vaikka uskaltautuisi Brietä ostamaan. En muistanutkaan Tallinnan matkan ikävää puolta eli niitä kännisiä laivalla. Vuosi sitten olimme miehen kanssa hotellipaketilla Tallinnassa ja mua alkoi se juopottelu ärsyttää niin kauheasti, että takaisin tullessa otimme laivalta hytin vaikka matkustimme päiväaikaan. Pääsi omaan rauhaan. Mutta muuten Tallinnassa on aina niin ihanaa :)

Nyt kuitenkin päiväunille ennen apteekkireissua ja lasten hakua pk:sta.

Vierailija
6/22 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sain pojat ruokittua ja laitettua päikkäreille, nyt on ihanaa omaa aikaa edes hetkisen:)

Rintojen arkuudesta ja kasvusta: mulla ei ekassa raskaudessa tapahtunut minkäänlaisia muutoksia rinnoissa. Edellisessä ja tässä raskaudessa ne ovat hieman (aika vähän kuitenkin, ei ole tarvinnut vaihtaa ainakaan vielä rintsikoita suurempiin) suurentuneet ja ehkä vähän arat. Samoilla B-kupeilla olen kyllä pärjännyt sekä raskauksien että imetyksien ajan.

Mayella: mä olen syönyt ihan huoletta Suomesta ostettua pastöroidusta maidosta tehtyjä Brie-juustoja, nytkin on yksi jääkaapissa. Eli siitä vaan herkuttelemaan!

Omasta voinnista: liikkeitä tuntuu koko ajan enemmän, ja oikeastaan aina vaan vasemmalla puolella. (Edellisistä taas aina oikealla puolella.) Muutenkin vatsa kasvaa ihan erimuotoisena kuin aiemmin, nyt se on sellainen sivullepäin leviävä:) Huomenna on rakennultra, saas nähdä joskos yhtään pääsisi selvyyteen pikkukolmosemme sukupuolesta. Jännää!

Rv 18+5

Vierailija
7/22 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa täällä paistaa aurinko! Tosin minä istun työpöydän ääressä ja vaan haikailen tuon auringon perään. ja verhokin pitää olla melkein kiinni että näkee näytöltä edes jotain.

(.) ei mitään kummallista. Vähän on huono olo silloin tällöin syönnin jälkeen taas vaivannut, liittynee tähän väsymykseen. Illalla pitäisi jaksaa jumppaan lähteä puoli kahdeksaksi ja se on kyllä ihan liian myöhään, mutta kaveri patistaa mukaan että kai se on vaan yritettävä jaksaa. ja tällä syömisellä se on lähes pakko =))) niinkauan kun pystyy. tosin olisin halunnut lähteä illalla, kun mies kotiutuu 6 jälkeen, kävelylle tytön kanssa, vanhimman siis.

kävin ostamassa mekkokankaat toisen tytön mekko varten, meillä on ystävän häät tulossa ja ainakin tälle hänen kummitytölleen ajattelin yrittää väkertää sellaisen tyllikermakakun, saas nähdä kuinka käy, en ole pitkiin aikoihin ommellut. Pääsiäisenä ois tarkoitus yrittää ja jos hyvin käy lupasi mummi ostaa kankaat toisellekin.

mutta nyt työn touhuun taas.

tuisku 16+3

Vierailija
8/22 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia Mäkimeirami, minä olen jostain syystä ollut siinä uskossa että brietä ei saa pastöroidusta maidosta tehtynä. Eipä tosin ole tähän mennessä raskausaikana tehnyt mielikään... Ostan kyllä pian ja herkuttelen.

Varasin sitten ajan femedaan 4D ultraan rv 22, ihan puhtaasti uteliaisuudesta ja " once in a lifetime" kokemuksena, minulla tämä on luultavasti viimeinen raskaus ja siksi haluan nähdä omin silmin oman vauvani 4D ultran. En tiedä vielä kysymmekö sukupuolta ja tottakai sekin painaa vaa' assa että saamme tarkkaa tietoa sikiön kehityksestä.

Vierailija
9/22 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultra oli tänään. Olin oikein pitkän kaavan mukaan kaupungissa, kun sekosin kellonajassa. Nimittäin mä aina vaan siirsin ja siirsin rakenneultra-ajan merkkaamista kalenteriin, kun ajattelin, että jos tässä raskaudessa käy kuitenkin huonosti, niin sitten se ultramerkintä on muistuttamassa kaikesta siellä kalenterissa. Mulla jäi sitten kokonaan merkkaamatta se aika, mutta mielessä oli muka ihan varmana tietona, että se oli klo 10.15. En edes tänä aamuna tarkistanut, että muistanko oikein.

No, sitten vasta polilla katoin neuvolakorttia ja huomasin, että siihenhän oli merkitty klo 12.45. En ollut uskoa silmiäni ;-). Eipä auttanut kuin lähteä kaupungille lorvailemaan. Klo 12.15 ilmoittauduin polille, kävin kahvilla ja menin odotushuoneeseen - ja istuin siellä 1,5 h, kun ajat oli niin paljon myöhässä...

Onneksi ultrassa oli kuitenkin kaikki kunnossa. Lääkäri selosti mulle tosi tarkkaan kaikki rakenteet eikä mitään poikkeavaa löytynyt. Kasvojaan vauveli ei suostunut näyttämään, kun oli sellaisessa asennossa, mutta ei se minua harmittanut, koska näin hänen sivuprofiilinsa np-ultrassa niin selvästi. Sukupuolesta lääkäri sanoi, että 85%:n todennäköisyydellä tyttö. Eli esikoispoika olisi saamassa neljännen siskon... En ole uskaltanut vielä kertoa pojalle...

Kovasti tuo pikkuinen on ruvennut liikkumaan. Jalat hänellä on masuni oikealla sivulla ja pää ja kädet vasemmalla. Selvästi tuntuukin nuo potkut kyllä oikealla. Kädet pikkuisen hiveltää tuolla vasemmalla :-). Seuraava ultra onkin kesäkuun alussa. Silloin on viikkoja n. 27. Tuon piikityshoidon takia raskautta seurataan tarkemmin.

Eilen kävin kantoliinatapaamisessa ja innostuin todella. Tässä kuussa on tulossa lapsiperhemessut ja siellä on myytävänä liinojakin. Luulenpa, että tulee ostettua ;-). Ja kestovaippaesittelyyn olen menossa omaan neuvolaan.

Tässäpä taisi tulla kaikki tämän hetken kuulumiset. Leppoisia odotuspäiviä kaikille ja onnea kaikille iloisia ultrakuulumisia saaneille!!!

neronja rv19+3

Vierailija
10/22 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti olla iloinen. Aloin tuntea liikkeitä aika myöhään

(rv 17) vaikka on kolmas raskaus ja syykin siihen ilmeisesti selvisi eli istukka etuseinässä vaimentamassa tuntemuksia. Ultrasta jäi kuitenkin vähän " valju" fiilis, kun niin kovasti olisin halunnut tietää vauvan sukupuolen (esikoinen on tyttö ja kuopus poika), mutta lääkäri ei saanut sitä selville, koska ilmeisesti napanuora oli sopivasti edessä. Harmittaa, kun olisi niin " kätevää" tietää kumpiko on tulossa, miettiä nimeä ja vaatteita valmiiksi yms. Kaapit pursuavat lasten vaatteita, joten jos olisin saanut tietää sukupuolen, voisin surutta voinut laittaa kiertoon " väärät" vaatteet. Terveydenhoitaja lupasi, että ehkä seuraavassa lääkärintarkastuksessa voisi lääkäriä pyytää katsomaan selviäisikö sukupuoli. Meillä on sellainen pieni terveyskeskus ja tutut ihmiset, joten sellainen ylimääräinen ultra saattaisi vaikkka sitten onnistua. No, tämä on tietysti pieni murhe suurten joukossa, mutta sitä on vaan niin malttamaton ja haluaisi tietää etukäteen sukupuolen.

Vielä olisi pari kuukautta jaksettava töitä ja lasten päivähoitorumbaa ja sitten koittaa vähän pitempi loma (toivottavasti ainakin pari vuotta). Kyllä pienten lasten hoitaminen (2-ja 3-vuotta) ja työssäkäynti on vaan aika raskasta, kun on vielä itse raskaana. Siispä, nyt pitää lähteä nukkumaan, että aamulla taas jaksaa töihin lähteä.

Marsu73 , rv19+6

Vierailija
11/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti tulin vaan kirjoittamaan. Kahentoista aikaan pitäis olla valmiina lähtemään kohti rovaniemeä. Sitä ennen pitäis käydä kaupassa ja pakata laukut yms. Kivan kiireinen aamu päivä tiedossa.

Poitsukin vielä nukkuu joten en voi täällä kovin paljoa möykätä. Nyt jo pelottaa tuleva automatka. Melko varmasti poitsulla menee hermot jossainkin vaiheessa ja sit onkin ihana huuto konsertti. Itse en myöskään tykkää kovin pitkää matkaa istua.

Omassa olossa ei kummempia. Närästys senkun vaivaa. Suklaa aiheuttaa ihan hirmuisen närästyksen.

Nyt täytyy hiljaa alkaa vaikka vaatteita laittamaan kasaan.

Hyvää pääsisästä kaikille!!! Nyt piti jo toivottaa kun seuraavan kerran ehdin koneelle maanantaina.

Kaikille hyviä vointeja!

Öttis, poitsu 1v6kk & masuasukki rv20+1 (viikkoja alkaa jo kivasti olemaan!!!)

Vierailija
12/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on meilläkin käyty läpi vatsatauti. Näppärää työnantajan kannalta, kun sattui juuri lomaviikolle tuo sairastaminen. Lomasuunnitelmat eivät muutenkaan ihan toteutuneet niin kuin ajattelin. Tarkoituksenihan oli pitää kaikki lomat kerralla pois touko-kesäkuussa. Täällä töissä toivottiin, että yrittäisin kuitenkin pitää lomaa pari viikkoa yksittäispäivinä jo tässä ennen pitkää pätkää. No, sopiihan se toisaalta - jaksaa paremmin töissä ja kotona, kun ei ole niin pitkä työviikko. Mutta hulluinta oli olla töistä pois viime viikko, kun töitä olisi ollut taas pitkästä aikaa vaikka muille jakaa. No, oli nuo onneksi joku saanut tehtyä suurimmaksi osaksi, jottei ihan kaikki jääneet minua odottamaan. Tällä viikolla minun piti olla tänään poissa, mutta en työtilanteen vuoksi kuitenkaan katsonut järkeväksi olla poissa. On tämäkin, kun sitten pitää yrittää lyhyessä ajassa tehdä koko viikon hommat.

Oma olo on sen kuin kohentunut, vaikka vatsataudin kourissa ajattelinkin, ettenkö ikinä enää voi " normaalisti" . Massu on pullahtanut kunnolla näkyviin. Kävelylläkin jaksan jo käydä, mutta liitoskivut ovat mielettömät. Kipuihin ei tunnu vaikuttavan pahemmin se, liikunko vai enkö. Ja vaikka kivut lisääntyisivätkin kävellessä, ei auta liikkumista kokonaan lopettaa. Johan tässä muutoin ihan löpsähtää. Minulla myös on noita pakara-alaselkä-säteillen jalkoihin -kipuja. Aion käydä hierojalla vähän tiuhemmin, mutta en tiedä auttaneeko. Pitäisi venytellä paljon - kun vaan jaksaisi ja viitsisi.

Rinnoista: DollyPartonit on täälläkin. Heti raskauduttua rinnat pamahtivat todella piukeiksi, pulleiksi ja kipeiksi. Nyt on tuokin tuska helpottanut. Suosittelen muuten rintsikoiden kanssa nukkumista, vaikka se aluksi epämukavalta tuntuukin. Auttaa kipuihin, kun rinnat eivät " roiku" vapaina, vaan niissä on tuki jatkuvasti. Tuon pitäisi muuten estää rintojen turhaa venymistäkin, siis niitä arpia, jos joku niistä nyt välittää.

Rakenneultraan olen menossa reilun viikon päästä. Viikkoja on silloin tasan 20. Nyt kun olen lueskellut teidän ultrakuulumisianne, en elättele kovinkaan suuria toiveita sukupuolen selviämisestä, vaikka oikeastaan se oli suurin syy mennä tuohon ultraan.

Nyt on taas jatkettava työntekoa. Hyvää pääsiäistä vaan kaikille keijuille, mikäli en ennen ensi viikkoa ehdi pinoutua!

fullmoon 18+3

Vierailija
13/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja leppoisaa pääsiäistä kaikille, mikäli en enää täällä viuhahtele ennen ensiviikkoa. Trakotus olis lähteä huomenna mökille...

Apua, nyt jo unohdin, kuka kirjoitti että 2 ja 3 vuotiaiden kanssa runbaaminen ja työssäkäynti on raskasta ja haluais nyt mammaloman päälle jädä pidemmäksi aikaa kotiin. Mulla on vähän samanlaisia suunnitelmia, mullahan vuoden päästä olis se tilanne että kotona olis ekaluokkalainen (joka on pieni, mutta olevinaan iso, tarvitseee tukea ja apua kouluhommissa ja huolehtimista) ja 5vuotias viipertäjä vauhtiveikko ja vielä siihen se vuoden ikäinen...eli miten ihmeessä mie saisin siihen vielä työssä käytyä...siis voimani riittämään siihen kaikkeen?? Olis nyt vaan otetaava kynää ja paperia pieneen kouraansa kera laskimen ja ruvettava miettimään miten sitä pärjättäs...

Pakko juosta töihin taas

Minjuska

Vierailija
14/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Kätttärillä oltiin heti aamusta, mies ja kuopus olivat mukana lapsikiellosta huolimatta. Eivät kylläkään sitten päässeet tutkimukseen...:( Ovat todella tiukkoja uuden säännön suhteen, mies ja poika saivat kyllä tulla loppuvaiheessa vähäksi aikaa kurkkaamaan, mutta koska kuopus rupesi heti itkemään, niin lähtivät takas käytävälle oottelemaan. Onneksi vauvalla oli kaikki hyvin, ja kuten arvelinkin oli istukka etuseinämässä. Siinä syy liikkeiden vähäiseen tuntemiseen. Sukupuolta eivät suostuneet kertomaan ja yritin sitten itse asiaa kuumeisesti tiirailla. Jonkinlaiset " pallukat" olin näkevinäni, mutta olen kuullut että tytönkin " värkit" ovat aika pallomasisia ja turvonneita tässä vaiheessa. Eli jäänee arvoitukseksi syyskuuhun saakka!

Meidän Pariisin matkakin lähenee ihanasti, ylihuomenna on lähtö. Ja taitaa se kevät tännekin vihdoin tulla, meillä on pihalla enää ihan pikkaisen lunta:)

Oikein hyvää kiirastorstaita ja pääsiäistä kaikille!!!

Mäkimeirami rv 18+6 ja pojat 02 sekä 05

Vierailija
15/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ainakin Neronjalle, Marsulle ja Mäkimeiramille hyvistä ultrakuulumisista! Vastasiko teillä muilla rakenneultrassa käyneillä neuvolakorttiin merkitty B-mitta ja viikot np-ultrassa annettua laskettua aikaa? Meillä oli nyt viikkoja 6 päivää enemmän mutta koska hedelmöittymisaika on tiedossa ja alkuraskaudenultra ja np-ultra vahvistivat olettamaa niin mietinkin että onkohan nyt vielä isompi vauva tulossa...Vai voiko tässä vaiheessa päätellä koosta mitään, pyöreä pää vauvallamme ainakin oli :-) ? Tekeyn sivuilta voi käydä miten mitat sijoittuvat käyrälle, ja tuosta lakimitasta (B-mitta) mainittiin että sillä voidaan +-7vrk-tarkkuudella arvioida sikiön ikä...Silloin meidän vauvakin osuisi vielä tuohon haarukkaan...

Ihanaa Pariisin matkaa Mäkimeiramille! Jäävätkö teillä lapset hoitoon siksi aikaa? Mehän lähdemme sittten 2vkon päästä Roomaan pidennetyksi viikonlopuksi ja pojat jäävät mummojen hoiviin siksi aikaa :-)

Oikein aurinkoista ja iloista pääsiäistä kaikille!

moisku rv 19+3

Vierailija
16/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva oli 3 päivää isompi kuin np-ultrassa, mutta eivät kommentoineet asiaa mitenkään. Eli lienee ihan normaalia, että koko heittää jo tässä vaiheessa.

Kiitos matkatoivotuksista! Tällä kertaa otetaan pojat reissuun mukaan, asutaan sukulaisten luona, niin kaikki ruokailuhommat sun muut sujuu toivottavasti helpommin kuin pienessä hotellihuoneessa. Ihanaa Rooman matkaa jo tässä vaiheessa sulle! (Mä olen ihan Italia-fani...)

Mäkimeirami

Vierailija
17/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään isompaa, vatsa kasvaa ja vauva potkii niin lujaa, että tuntee ihan hyvin jo päällekin. Mullakin oli ultran mukaan kuulemma istukka etuseinässä, mutta ei se ole estänyt ollenkaan liikkeiden tuntemista, potkii vissiin niin julmetun kovaa :D Vatsa on kokonaan edessä, kuten aikaisemmillakin kerroilla.

Neronja, kiva kuulla, että esittelystä oli hyötyä :) Täällä päin ollaan järkkäämässä myös esittelyistä, mutta itse en pääse ensimmäiseen, kun se pidetään naapurikunnassa viikonloppuna, jonka olemme muualla :/ Tarkoitus olisi kai järjestää täälläkin.

Ultrasta: meilläkin tässä toisessa rakenneultrassa päiviä oli kaksi vähemmän kuin edellisen rakenneultran mukaan, mutta lääkäri (joka oli synnytyksen jne. erikoislääkäri) sanoi, että näiltä tienoilta alkaa olla jo sen verran yksilöllisiä eroja. Eli aikaisemmat ultrat antavat tarkemman tiedon lasketusta ajasta.

Mies pääsee tänään aikaisemmin ja lähdetään kaupungille etsimään tytöille kevätvarusteita. Huomenna tulevat appivanhemmat kyläilemään ja lauantaina suunnataan sitten toiseen mummulaan lomapäiviksi. Tosin itse joudun kyllä ottamaan työt mukaan, ei auta.

Porenn ja Pimpula rv 20+2

Vierailija
18/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viimein päästiin taas kuuntelemaan sydänääniä, jo tuli odotettuakin :) Kun ei niitä liikkeitä vielä kuulu, niin jännitti aikas hirmusti. Mutta kaikki ok.

Mieskin pääsi mukaan, ekaa kertaa tässä raskaudessa, se oli ihanaa. Melkein itketti.. Just, mulla on nyt nämä itkuviikot menossa vissiin! Yölläkin heräsin kesken ikävän unen siihen että itkin ihan valtoimenaan :( Mieskin heräsi kyselemään että mikä hätänä. Mutta eihän mulla mikään ollut, en vaan voinut lopettaa itkemistäkään. Pöh näitä hormoneja sanon minä ;)

Hb oli vaan 117 vaikka olen nyt reilun kuukauden syönyt rautaa, tosin aika pienellä annoksella. Samalla jatkan, katsotaan nouseeko arvot sitten kun oman verimäärän lisääntyminen loppuu. RR oli 113/69, eli ihan samoissa kuin ennenkin. Taitavat nuo molemmat arvot osaltaan selittää tätä huippaamista..

Painokin oli noussut ihan maltillisesti (alusta asti yht. 3,5kg), vaikka ihan muuta pelkäsin! Meidän kotivaaka kun taitaa olla aikas sekasin, näyttää yli 2kg enemmän.

Eipäs tässä kummempia, pääsiäisen viettoon vaan. Isompi lapsi lähtee pariksi yöksi mummilaan ja sitten sukuloidaan yhdessä loppupääsiäinen. Säilyisi ilmat näin kauniina niin olisikin pääsiäisen jälkeen jo kesä :)

t. Itta 17+6

Vierailija
19/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät pääsäiäiset sitten kaikille! Aika monet ovat vissiin reissussa -enemmän tai vähemmän.

Voi vitsi, niin monet ovat jo käyteet rakenneultrassa! Alkaa kallistua

sen puolenvälien paremmalle puolellekkien monella. Vautis vau!

Meikäläiselle ei mitään ihmeenpää - eli olo on " normaali" . Verta on tullut nenästä aika herkästi, muistelen, että taisi olla sama juttu viime raskaudessakin jossakin vaiheessa. No ei olleksi hirveitä määrä kuitenkan..

Sitämä mietin, Porenn, että miten sitä pystyy järjestämään aikaa yrittämiselle jos hoitaa lapsia kotona - vai oliko asia edes niin? Menee sitä kaikeen puuhaan varmasti kuitenkin aika paljon aikaa - vai?

Eipä sitten kummepia, syömään se on mentävä...

t. K (viikot edelleen hukassa noin 17..)

Vierailija
20/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin tänään tosissaan ikävä uutisia. Esikoispojalla on puhjennut diabetes. Tämä tieto tuli kyllä kuin salama kirkkaalta taivaalta, vaikka olemmekin olleet diabetes-tutkimuksessa koko hänen elämänsä ajan. Poika on kuitenkin ollut täysin terveen ja energisen oloinen, joten diabeteksen puhkeaminen ei käynyt mielessäkään. Kyllä tämä on rankkaa niin itselle kuin lapsellekin. Nyt sitten vietämme seuraavat 5 päivää ainakin keskussairaalan lastenosastolla, jossa diagnoosi varmistetaan. Sitten alkaakin pitämisen ja verikokeen ottamisen opettelu ja ruokavalion " siistiminen" . Itse kun olen tällainen neula/verikammoinen, niin ajatus koko taudista ahdistaa. Täytyy pojan tähden olla vaan vahva ja reipas.

Mutta kuten jo sanoin, niin voimahaleja tarvitaan täällä nyt..

Andoliniska + vauva-kirppu 17+5