Jos tiukkaan mieheltäni asioita, niin miksei mies kykene keskustelemaan?
Jos siis otan puheeksi esim. asioita, joita en hyväksy tms?
Kommentit (12)
Ei ne puhu mistään itselleen epämiellyttävästä muillakaan taktiikoilla.
- ei ap
Vierailija kirjoitti:
- ei ap
Ehkä näin. Todella raivostuttava piirre.
ap
Joo kertokaa mullekin millä saa miehen puhumaan.
Nyt on viikonloppu. Antakaa miestenne levätä.
Koska puhumisesta ei ole heille itselleen mitään hyötyä? Jos mies aidosti kertoo, miten tietyn asian kokee tai miksi on tehnyt jotain, tuloksena voi olla hänen perustelujen mitätöinti ja vastaan väittäminen. On helpompaa olla paljastamatta asioita kuin joutua pilkatuksi niiden vuoksi.
On myös toisaalta paljon ihmisiä, jotka eivät sisäisiä vaikuttimiaan tiedosta tai halua syvällisesti pohtia.
Meiän ukko sanoo aina että puheilla ei oo mitään merkitystä, vain teoilla.....mutta nyt pitkän yhdessäolon jälkeen (20v) on jo pikkuhiljaa ruvennut keskustelemaankin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, siksi koska sinä et keskustele vaan kuulustelet.
Vierailija kirjoitti:
- ei ap
Kyllä mun mies ainakin puhuu, älä yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Olet sekoittanut keskustelun ja kuulustelun.
Vierailija kirjoitti:
- ei ap
Oletko varma, etteivät ne muutkin taktiikkasi ole päällekäyviä tai syyttäviä.
Aloituksesi ainakin oli sen sävyinen, että itse poistuisin takaovesta vähin äänin.
Vierailija kirjoitti:
Joo kertokaa mullekin millä saa miehen puhumaan.
Helppoa: tapailuvaiheessa otat sellaisen miehen, joka osaa puhua asioista. :D
Keskustelkaa jo deiteillä asioista ja jos se vaikuttaa olevan miehelle vaikeaa, seuraavaa peliin. Älkää alkujaankaan pariutuko tuppisuiden kanssa tai dumpatkaa, jos alkaa tällaisia piirteitä seurustelun aikana ilmetä. Oppivatpahan miehetkin.
Kyllä miehet oikeasti osaavat keskustella. Oman mieheni lisäksi tunnen paljon miehiä myös ystävinä ja heidän kanssaan voi keskustella yllättävän vaikeistakin esim. tunne-elämän asioista. Sellaisten äijämäistenkin tyyppien.
Toki riippuu vähän lähestymistavasta. Olen minä itsekin hiljaa, jos mies tulee tiuskimaan jotain kauhean "ämmämäiseen" tyyliin niin en minä viitsi keskustella tilanteessa, jossa minulle puhutaan asiattomaan sävyyn. Keskustelu syntyy, kun kumpikin lähtee mukaan asialliseen sävyyn. Tietty rentous myös auttaa asiaan.
Koska sinä _tiukkaat_.