Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei ole ilmoittanut kolmannen lapsen syntymästä sukulaisilleen

Vierailija
16.12.2017 |

Niin, eli kolmas lapsemme syntyi kuukausi sitten, eikä miehen puolen sukulaiset tiedä, että olen ollut edes raskaana. Johtuen siis siitä, että hän ei halua olla tekemisissä vanhempiensa kanssa ja myös muihin sukulaisiinsa on hyvin etäiset välit.
Olen ajatellut, että ei ole minun asiani puuttua siihen. Mutta mitä itse tekisitte ja onko muilla vastaavia kokemuksia?
Hiukan ehkä hämmentää, kun osalta sukulaisilta tullut joulukortteja, joissa vain kahden lapsemme nimet. Eli eivät todennäköisesti saa tietää kolmannesta lapsestamme ellei mieheni erikseen heille kerro.
Toisaalta ajattelen, että miksi pitäisi, kun emme ole tekemisissäkään?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikaan ei muista kuinka paljon sukulaisilla on lapsia etenkään jos ei ole heitä koskaan tavannutkaan.

Vierailija
22/35 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, täällä joku haluaa nyt leikkiä minua, joten en aio enää jatkaa tätä ketjua. Kiitos sinulle yhdelle tarinastasi. Sain varmuuden asiaani, että jatkamme näin kuin ennenkin ja jos myöhemmin sukulaiset tulevat osaksi elämäämme niin, sittenpä saavat asiasta tietää. En aio enää vastata tähän ketjuun. Jos joku esiintyy ap:nä tämän viestin jälkeen, niin se en ole minä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei vaan viitsi valmistaa maksamakkarakeittoa, vaikka siihen on helppo reseptikin.

Plz. Toi m-sana. Yökkäys nousee aina kun sen lukee.

Vierailija
24/35 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei vaan viitsi valmistaa maksamakkarakeittoa, vaikka siihen on helppo reseptikin.

Plz. Toi m-sana. Yökkäys nousee aina kun sen lukee.

Höpsistä, maksamakkarakeitto on herkkujen herkku !

Vierailija
25/35 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, täällä joku haluaa nyt leikkiä minua, joten en aio enää jatkaa tätä ketjua. Kiitos sinulle yhdelle tarinastasi. Sain varmuuden asiaani, että jatkamme näin kuin ennenkin ja jos myöhemmin sukulaiset tulevat osaksi elämäämme niin, sittenpä saavat asiasta tietää. En aio enää vastata tähän ketjuun. Jos joku esiintyy ap:nä tämän viestin jälkeen, niin se en ole minä. Ap

Tämä on kyllä hävytöntä. Miksi pitää pilata toisen ketju? Olisin vain halunnut kuulla muiden kokemuksia samanlaisista tilanteista. Kirjoittakaa vielä kiltit.

Ap

Vierailija
26/35 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä hävytöntä. Miksi pitää pilata toisen ketju? Olisin vain halunnut kuulla muiden kokemuksia samanlaisista tilanteista. Kirjoittakaa vielä kiltit.

Ap

Tuntuu, että et halua ottaa neuvoja vastaan. Tuo ilmoittaminen joulukortilla oli hyvä neuvo, mutta tyrmäsit sen. Maksamakkarakeiton tarjoaminen olisi voinut korjata miehesi suvun ja perheesi suhteet, mutta hylkäsit senkin neuvon. Miksi kukaan vaivautuisi enää ehdottamaan sinulle mitään ?

Vierailija
27/35 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai keitosta nyt sentään mitään pyhyyden tunnetta kenellekään tule. Mutta hyvän makuista se saattaa olla. Voisi olla myös hyvää krapularuokaa siihen tarkoitukseen yleisemmin käytetyn pizzan sijasta. Pitääpä kokeilla.

Vierailija
28/35 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkissä on äskeiselle kommentoijalle hiukan perusteluja sille, miksi sanoin että yhteisestä keittoateriasta voi syntyä pyhitetyksi tulemisen tunne. Maksamakkarakeittoateriakin pitää jakaa oikeassa hengessä, jotta sillä olisi tällainen vaikutus.

http://www.luterilainen.net/jumalan-perhevaen-ateria/

Vierailija
29/35 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastelijateologi kirjoitti:

Tässä linkissä on äskeiselle kommentoijalle hiukan perusteluja sille, miksi sanoin että yhteisestä keittoateriasta voi syntyä pyhitetyksi tulemisen tunne. Maksamakkarakeittoateriakin pitää jakaa oikeassa hengessä, jotta sillä olisi tällainen vaikutus.

http://www.luterilainen.net/jumalan-perhevaen-ateria/

Tavallinen keittoateriako muka ehtoollinen? Sinä rienaaja!

Vierailija
30/35 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en suinkaan ole sanonut ja sellainen olisikin tuiki mahdotonta. Olen vain yrittänyt tuoda esille sitä, että maksamakkarakeitostakin, kun se nautitaan aterioitsijoiden kesken oikeassa hengessä, voi syntyä vahva tunne syvemmästä kristillisestä yhteydestä.

Vierailija
31/35 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä teologinen väittely liittyy ap:n sukuriitaan?

Vierailija
32/35 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eli kolmas lapsemme syntyi kuukausi sitten, eikä miehen puolen sukulaiset tiedä, että olen ollut edes raskaana. Johtuen siis siitä, että hän ei halua olla tekemisissä vanhempiensa kanssa ja myös muihin sukulaisiinsa on hyvin etäiset välit.

Olen ajatellut, että ei ole minun asiani puuttua siihen. Mutta mitä itse tekisitte ja onko muilla vastaavia kokemuksia?

Hiukan ehkä hämmentää, kun osalta sukulaisilta tullut joulukortteja, joissa vain kahden lapsemme nimet. Eli eivät todennäköisesti saa tietää kolmannesta lapsestamme ellei mieheni erikseen heille kerro.

Toisaalta ajattelen, että miksi pitäisi, kun emme ole tekemisissäkään?

Vaikea sanoa teidän tapauksessa, kun tavallaan jokainen "välirikko" on yksilöllinen. Joskus välirikolle voi olla todella hyviä syitä, esim. oma tai toisen turvallisuus, taloudellinen tai henkinen hyväksikäyttö, luottamuksen puute ja petetyksi tuleminen, perustavanlaatuiset arvoerot, rikollisuus... Joskus välirikko aiheutuu perintöasioista. En tiedä mitä teidän tapauksessa on taustalla, mutta lähtökohtaisesti sanoisin että toisten ihmisten välirikkotilannetta ei kannata mennä sörkkimään tai setvimään. Tietysti asia koskee myös lapsiasi, mutta silti vaikea juttu.

Vierailija
33/35 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vaikka miehen vanhemmat ovat psykopaatteja tai pahasti persoonallisuushäiriöisiä, niin on riski että he voivat henkisesti olla vahingollisia myös lapsillenne. On ihana, mutta täysin naiivi ajattelutapa, että kaikki ihmiset olisivat pohjimmiltaan "normaaleja".

Vierailija
34/35 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun puoliso ei kunnioittais päätöstäni olla olematta tekemisissä sukuni kanssa niin ois aika äkkiä ex-puoliso. Ei mun elämä ja siihen sisältyvät muutokset (naimisiinmeno, lasten hankinta jne.) kuulu heille millään tavalla, eikä varsinkaan puolisoni kuulu toimia minään tiedonvälittäjänä.

Vierailija
35/35 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuntuu, että et halua ottaa neuvoja vastaan. Tuo ilmoittaminen joulukortilla oli hyvä neuvo, mutta tyrmäsit sen. Maksamakkarakeiton tarjoaminen olisi voinut korjata miehesi suvun ja perheesi suhteet, mutta hylkäsit senkin neuvon. Miksi kukaan vaivautuisi enää ehdottamaan sinulle mitään ?

Kyllä minulle neuvot kelpaavat, mutta en tuosta maksamakkarakeitosta nyt oikein innostu. Vaikuttaa varsin ellottavalta, vaikka ihmiset näyttävät sitä suosittavankin. Ei vain oikein osaa kuvitella meidän porukoita maksamakkaralautasen äärellä.

Korttissakin on ongelmansa. Herättää varmasti paljon kysymyksiä miksi vain näin kerrotaan kolmannesta lapsestamme.

Vaivautukaa kiltit mammat vielä! Kertokaa myös omia kokemuksianne miten teillä on toimittu, kun kolmannesta vauvasta ei olla ilmoitettu miehen sukulaisille mitään.