Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennuslääkkeiden sivuoireet

Vierailija
16.12.2017 |

Minulle iski nokkosrokko ja ajattelin, ettei saa heti luovuttaa. Josko vaikka tarvitsisi siedättää omaa kroppaa. No ei mennyt ihan niin. Nyt on nokkosrokko turvottanut myös kasvojen ihoa ja huulten ihoa, korvatkin olleet turvoksissa. Lääkäri tietää ja lääkettä vaihdettiin, mutta sama vaiva senkun jatkuu.

En millään haluaisi lopettaa lääkkeitä, kun se on auttanut muuten, sivuoireista johtuen. Luulenpa, että on kuitenkin lopetettava.
Millaisia sivuoireita teillä on ollut?

N20

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siinä iässä, että aivosi kehittyvät vielä. Miettisin tarkkaan niihin vaikuttavan lääkityksen käyttöä (olen itsekin käyttänyt reilu parikymppisenä).

Vierailija
2/4 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin vuodessa liki 60 kiloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt ihan varma, että nokkosrokko on seurausta siitä lääkkeestä? Et ole tainnut siis pitkään vielä sitä syödä?

Mitä sait avuksi nokkosrokon hoitoon?

Vierailija
4/4 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääke sulla on? Kummallista jos vaiva ei ole loppunut lääkkeen vaihdon yhteydessä, ehkä johtuukin jostain muusta?

Itsellä sivuoireita:

Mirtazapiini pisti syömään ihan tolkuttomia annoksia makeaa ja teki musta tosi äkäisen. Otin sitä tosin vain tarvittaessa unettomuuteen.

Ketiapiinillä oli sumuinen olo koko ajan. Ajatus pätki ja sekoilin sanoissa. Sydän muljahteli ja olin väsynyt.

Duloksetiinilla aivan järkyttävä ja kivulias ummetus. Painoa ei saanut laskemaan. Hikoilin kun sika ja jäseniä särki ja lihakset arkoja. Orgasmia ei meinannut saada sitten millään.

Fluoksetiini auttoi itse masennukseen parhaiten, mutta teki musta täysin vieraan itselleni eikä mun tekemisissä ollut mitään tolkkua. Unta ei meinannut saada ilman unilääkettä. Auttoi myös syömishäiriöön.

Nykyään olen lopettanut kaikki lääkkeet. Masennus ja paniikkihäiriö pysyy kurissa liikunnalla ja ruokavaliolla ja uskon että syömäni aminohappo 5htp auttaa paljon muiden vitamiinien ohella. Ihon atopiaan syön helokkiöljyä.

Oletko koittanut itse hoitaa itseäsi ennen lääkkeitä? SSRIt voi tehdä ihan pysyvää tuhoa kehoon ja psyykeen.