Mikä teidän inhokkikakkunne/leivonnaisenne?
Nyt saa haukkua sydämen kyllyydestä! Mulla ihan ykkösinhkokki ja sellainen, mistä saan aina todella paljon ihmettelyä ja epäuskoa, on laskiaispullat! Siis en vaan voi sietää sitä pullan, kermavaahdon ja hillon kaameaa yhdistelmää! Mulla oikeasti nousee oksennus kurkkuun enkä saa kylässä edes kohteliaisuudesta syötyä sellaista.Toisena on varmaan sellainen kermatäytekakku, jossa on päällä jotain viinirypäleitä ja säilykehedelmiä, tyyliin persikkaa, ananasta, ja kaikkein pahimpana säilykemandariinit. Sitten vielä välissä jotain äklöttävää hilloa. Sitten kolmantena kääretortut, hyi. Ainoa poikkeus sellainen, jossa täytteenä tuoreita suomalaisia mansikoita ja rahka-kermaseosta. Ja sitten myös ihan tavallinen pulla, en saa alas sitten millään. Korvapuusteja sen sijaan rakastan.
Kommentit (67)
Porkkanakakkua en syö enkä tee.
Laskiaispullat on taas meidän perheen suosikkeja karvasmantelilla.
Sokerimassasta tai marsipaanista tehtyjä kakkuja. Sellaisia hienoja
päältäpäin joita on maalattu pensseleillä ym ja värjätty väreillä.. Mielikuva tuntitolkula sormilla tehdystä sokerimassakakusta ei vain mielytä. Tykkään niistä raikkaista vanhanajan kermakakuista. Tietenkään en koskaan loukkaa tai arvostele ja saan syötyäkin näitä.
Pullataikinakuoreen tehty mustikkapiirakka.
Mikä tahansa raakakakku, erityisesti sellanen snickers-patukan makuinen maapähkinämössö.
Vierailija kirjoitti:
Pullataikinakuoreen tehty mustikkapiirakka.
Tämä muuten unohtui ihan multa, on lisäksi mun suurimpia inhokkeja! Ap
Vierailija kirjoitti:
Laskiaispullat on taas meidän perheen suosikkeja karvasmantelilla.
:-D
Mahtaa olla pieni perhe.
Vierailija kirjoitti:
toscakakku ja sellainen kermakakku, jonka päällä on kinuskikuorrutus, porkkanakakku myös
Kaikki mun lemppareita :D
Prinsessakakku, ja kaikki muukin missä on marsipaania, yök. Ja juuri ne muodikkaat sokerimassapäällysteiset keinotekoisen näköiset kakut. En halua syödä mitään mikä ei näytä ruualta vaan muovilta :(
Bebe-leivokset,yök.
Panettone, italialainen pullakakku tulee hyvänä kakkosena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toscakakku ja sellainen kermakakku, jonka päällä on kinuskikuorrutus, porkkanakakku myös
Kaikki mun lemppareita :D
Luulen, että olen syönyt vain sellaisia huonoja versioita näistä, enkä yhtään ihmettele, jos joku toinen tykkää. :) Porkkanakakussa on joku ihme juttu, ettei se vain maistu minusta hyvältä, tulee sellainen huijausolo, kun makeaan leivonnaiseen on laitettu porkkanaa. :D
Kaikki kakut ja leivokset joissa on voikreemiä tai paksulti jotain limaista liivatepäällystettä saavat kakomisreaktion aikaan. Myöskään voi- tai lehtitaikinaan tehdyt leivokset, wienerit ym. eivät innosta yhtään.
Suklaata sen sijaan ei voi ikinä olla liikaa ja laskiaispullat mantelimassalla ovat mielestäni taivaallisia.
En pidä täytekakuista, oli sitten kermaa, kinuskia, suklaata tai marsipaania päällä. Leivokset menee samaan kastiin. Myös kuivakakut on ajatuksena oksettavia, vaikka maultaan usein ok.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kakut ja leivokset joissa on voikreemiä tai paksulti jotain limaista liivatepäällystettä saavat kakomisreaktion aikaan. Myöskään voi- tai lehtitaikinaan tehdyt leivokset, wienerit ym. eivät innosta yhtään.
Suklaata sen sijaan ei voi ikinä olla liikaa ja laskiaispullat mantelimassalla ovat mielestäni taivaallisia.
Voikreemi on kyllä saatanan tekele, samoin liivatelöllöt.
Englantilainen joululaulu- christmas pudding
Mutakakku
Mokkapalat
Kaikki raakakakut
Itse asiassa en tiedä kumpi kahdesta ensimmäisestä on kauheampaa. Joka tapauksessa ne on luotu ja tarkoitettu ihmisille, joilla on suu tuohesta, raudasta tai jostain makuja läpäisemättömästä materiaalista.
Berliininmunkki on ihan käsittämättömän pahaa! Ensin uppopaistettu rasvapallero ja päälle vielä pinkki veden ja sokerin makuinen, ihan liian paksu sokerikuorrutus. Ei kiitos mulle!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki missä on banaania.
Sama. Erityisesti tummaksi muuttunut banaanimössö kakun sisällä, yök.
Kaikki kakut, jotka on tehty lapsiperheissä.