pyykkini oli pilattu pesutuvassa!
Haisevat kuin rankkitynnyri edellisen pesijän takia!
Viekää helvettiin ne Omonne.
Kommentit (18)
Eikö sitä konetta voi pestä tyhjillään, ennenkuin laittaa omat pyykit?
Vierailija kirjoitti:
Osta oma pesukone.
Olen eka vastaaja. Minulla on oma pesukone, mutta pesen mielelläni lakanat pesutuvassa. Koska asun pienessä kerrostalokaksiossa, ja pesutuvassa on kuivaushuone. Taloyhtiömme pesutupa on kuitenkin kuvottava kuten kerroin. En tiedä kenen vastuulla loppuviimein on noiden pesukoneiden "loppusiivous" eli tiivisteet. Yökkäyttää vieläkin :(
Vierailija kirjoitti:
Pesutuvan varausaika ei riitä tuohon, jos jokainen alkaa tehdä noin. Jos sulla on oikeus varata aika 2 tuntia kerrallaan, 2 kertaa viikossa niin millä ajalla sä sen koneen vielä peset erikseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesutuvan varausaika ei riitä tuohon, jos jokainen alkaa tehdä noin. Jos sulla on oikeus varata aika 2 tuntia kerrallaan, 2 kertaa viikossa niin millä ajalla sä sen koneen vielä peset erikseen?
Tällä kertaa en vaan muistanut huuhtoa rumpua kuten yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta oma pesukone.
Olen eka vastaaja. Minulla on oma pesukone, mutta pesen mielelläni lakanat pesutuvassa. Koska asun pienessä kerrostalokaksiossa, ja pesutuvassa on kuivaushuone. Taloyhtiömme pesutupa on kuitenkin kuvottava kuten kerroin. En tiedä kenen vastuulla loppuviimein on noiden pesukoneiden "loppusiivous" eli tiivisteet. Yökkäyttää vieläkin :(
Miksi et pese omalla koneella ja vie sitten kuivaushuoneeseen?
Huom. Mulla jostain syystä pyykit kuivuu itsekseen, narulla.
No kyllä mielummin ripustaisin lakanapyykin vaikka yksiöönkin kuivamaan kuin käyttäisin jotain paskaista konetta.
Vierailija kirjoitti:
Oi voi kun sulla on rankkaa. Mullakin oli tänään pesutupavuoro. Kun rupesin laittamaan pyykkejä koneeseen niin sen kumireunuksen päällä oli pitkiä mustia kiharaisia (muna)karvoja? Ja kun otin omat pyykit pois niin huomasin vasta sitten, että siellä kumitiivisteen urassa oli iso karvainen möykky joka oli kuin läskinpala johon tarttunut karvoja-. En ruvennu koko uraa katsomaan, koska tuli välitön oksetusrefleksi.
Minua haittaa epäsiisteys, mutta ei lainkaan toisten pesijöiden pesuaineiden tuoksut. Käytän itse tuoksuvaa pesupallossa, en huuhteluaineita. Pesun jälkeen katson, että luukut jää auki ja kaikki on siistiä.
Joku kuollut eläin?
Pesutuvassa haisi pesuaine. Voi ei.
Laita heippalappu.
Vierailija kirjoitti:
Pesutuvassa haisi pesuaine. Voi ei.
Laita heippalappu.
Ei. Se oli koneesta lähtöisin ja tarttui pyykkeihin.
Kai käsitit että se oli paha haju, ei normaali.
Pesukoneilla tulisi aika ajoin pestä satsi 90 asteessa ja siivota noita kumitiivisteitä, jotta konekin tulisi huollettua. Kyllä tuollainen paljon käytössä oleva kone varmasti haiskahtaa ja edellisen käytön pesuainejämiä on aina. Tuskin on erikseen nimetty ketään "tiivisteen siivoojaa" vaan itse se pitää tonkia puhtaaksi. Huomaa välillä ihan kotikoneessakin, että sinne tiivisteeseen kerääntyy tavaraa.
Joo, ja joskus on se ummehtunut haju joka johtuu tuosta yllämainitusta.
Jos pesen itsekseni ilman toisten mönjää, pyykit eivät tuoksu millekään.
Ainoastaan puhtaalle.
Vierailija kirjoitti:
Oi voi kun sulla on rankkaa. Mullakin oli tänään pesutupavuoro. Kun rupesin laittamaan pyykkejä koneeseen niin sen kumireunuksen päällä oli pitkiä mustia kiharaisia (muna)karvoja? Ja kun otin omat pyykit pois niin huomasin vasta sitten, että siellä kumitiivisteen urassa oli iso karvainen möykky joka oli kuin läskinpala johon tarttunut karvoja-. En ruvennu koko uraa katsomaan, koska tuli välitön oksetusrefleksi.
Minua haittaa epäsiisteys, mutta ei lainkaan toisten pesijöiden pesuaineiden tuoksut. Käytän itse tuoksuvaa pesupallossa, en huuhteluaineita. Pesun jälkeen katson, että luukut jää auki ja kaikki on siistiä.
Compeed-laastari.
Minä pistin kerran vittumaisen naapurin pyykin sekaan korkillisen huuhteluainetta pyykkituvan pöydältä (seissyt siinä puol vuotta avattuna)
Joudun tänään meneen uudestaan sinne, huuhtelemaan rummun ja nuo vaatteet huuhtelemaan moneen otteeseen.
Asun pienessä kaksiossa ja pesen peitot yleisessä tuvassa,kaiken muun pyykin omalla koneella. Täällä on siistit asukkaat ja koko tupa hyvässä kunnossa. Hyvin äkkiä lähtee palaute täällä huonosta järjestyksestä.