Miksi Lauttasaari on stadin magein kaupunginosa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikä ole kivoin, todellakaan , kaukana kaikesta eikä palveluita, lisäksi rumia taloja
Käyn todella harvoin Larussa mutta tosiaan muistan ne rumat 60-luvun talot kaikkialla ja aneemisen tunnelman. Ei yhtään tavarataloa, ei hyviä iltaravintoloita, ei menopaikkoja, eikä kulttuurissakaan mitään tarjontaa. Koko saari on kuin yksi valtava lähiö.
No eikö se nimenomaan ole lähiö? Siis ei kai siellä ole tarkoituskaan olla muuta kuin koteja ja lähipalveluita? Tällaisen mielikuvan ainakin itse olen saanut lauttasaaresta
Nukkumalahio missa puolet rumia taloja ja puolet kivan nakoisia taloja jotka ovat Vattuniemen pohjassa josta liikkuminen kohta muuttuu kohta painajaiseksi. Vanha Mestari vattuniemessa parasta palvelua mita larulla tarjota.
Laru on kiva. Mun kavereita ja sukulaisia asuu siellä. Meri. Nyt kun metro tuli on nopeammat yhteydet. Asun Itä-Hgissä joka on myös kiva. Kaikki merelliset mestat Stadissa on kivoja. I love my Helsinki
Vierailija kirjoitti:
Helsingin sisäsiittoisin kaupunginosa
Ilmankos nuo kakaraperheet kyttää. Liekkö haluaisivat eron varalle jo pitää valmiina seuraavan että saa asua täällä tai yrittävät savustaa pois asunnon saaminen mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että siellä on pinnallisia ihmisiä, jos ovat siellä sen takia, että Lauttasaari olisi jotenkin hieno paikka.
Yksin metro riittää pilaamaan. Pummit ja narkit ja juopot luuhaavat asemalla ja liepeillä.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että siellä on pinnallisia ihmisiä, jos ovat siellä sen takia, että Lauttasaari olisi jotenkin hieno paikka.
Yksin metro riittää pilaamaan. Pummit ja narkit ja juopot luuhaavat asemalla ja liepeillä.
Onneksi myös vartijat ja poliisi.
Toisin kuin muilla asemilla.
Mä en ole koskaan oikein tykännyt. Kaksi työpaikkaa on siellä ollut ja vanhempani asuivat n. 10 vuotta. Joten paljon on siellä tullut kyllä pyörittyä. En tiedä, miksi en tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Tähän nega. Larussa on yhdet parhaimmat palvelut stadin lähiöistä.
Höpsistä, ei ole. Asuin ja sain tarpeekseni.
Minä tunnen yhden kaksilapsisen perheen joka muutti kerrostalokolmioon onnellisten Lauttasaareen kun se on ihan keskustassa ja "siellä on kaikki". Voi sitä jollotuksen määrää siitä miten me mahdutaan niin hienosti neljä tähän kolmioon ja autostakin voidaan varmaan luopua.
Jostain syystä olen sen jälkeen törmännyt perheeseen useampia kertoja kun olen käynyt ostoksilla Isossa Omenassa. Kun olen ihmetellyt varovasti että mitenkä te nyt tänne kun eikö siinä vieressä pitänyt olla keskusta ja totanoin ...
Vastaus on ollut lähinnä tuohtunut "Pyh, kuka hullukaan sinne lähtisi perheen kanssa kiertelemään ostoksille. Maksaa ihan järjettömästi eikä autolla pääse mihinkään. Tänne pääsee autolla länsiväylää nopeammin suoraan ilmaiseen lämpimään parkkihalliin ja saa tehtyä kaikki ostokset kerralla kun ne voi heittää takaluukkuun. Mennään vielä pizzalle.
Purin huuleeni etten kysyisi mitä **ttua te pässit maksatte omaisuuksia Larun kolmiosta kun kerran vietätte käytännössä espoolaista arkea. Samaan hintaan saisitte ihmisasunnonkin mutta ehkä ne jossain vaiheessa onnistuvat ynnäämään tämän itsekin.
Ehkä siksi, että Outi Pakkanen mainitsee jokaisessa "dekkarissaan" Lauttasaaren.
Niitä sitten luetaan Inarin peräkolkkaa myöten.
Dekkari lainausmerkessä siksi, että kyseessä oikeasti ovat tyhjänpäiset Harlekin-tasoiset kyhäelmät.
Lauttasaari on sisäsiittoinen tylsä kylä. Olen asunut ja tiedän mistä puhun. Nykyään asun Meilahdessa ja en koe täällä sitä nurkkakuntaisuutta ja kyräilyä ollenkaan.