Miten tunnistat sen oikean OIKEASTI ???
Olen tässä 40- vuotiaana alkanu kyseenalaistamaan omia tunteita, ajatelmia ja kriteerejä, koska mikään näistä ns."oikeista" ei ollu kuin kuplaa, joka kestää aikansa. On ollu alko-ongelmaa, mielenterveysjuttuja, päihteitä yleensä, pettämistä, työhaluttomuutta, seksin kanssa vinoumia jne.jne, vaikka alussa tietty kaikki ollu ihan normaalia perhe-elämää ja ihanaa arkea. Sellaista perusnormaalia parisuhdetta mulla ei kenenkään kanssa ole ollutkaan, siis joka olisi jatkunut muutamaa vuotta pidempään.
Nyt mietin, että miten jatkossa vältän sortumasta tähän samaan kaavaan, koska yhteistä näitten exien kanssa on ollut vaan se, että on ollut sellainen "kotiinpaluu" fiilis ja jotenkin seurustelu on alkanu luontevasti ilman mitään pelejä. On ollu sellaista "rakkautta" ensi silmäyksellä ja just tähän en enää taida uskoa. Tällä hetkellä en edes tiedä ns. miesmakuani, koska olen tässä vuosien varrella muuttunut niin radikaalisti & nämä kokemukset on saanu myös miettimään mikä minussa itsessäni on vikana, että päädyn aina ongelmallisiin suhteisiin epätasapainoisten miesten kanssa. Kun kaipaisin tulevaisuudessa vain ystävällistä, rehellistä, tasapainoista ja huumorintajuista seuraa ja jonka ulkonäkö olisi edes jotenkin omaa silmää miellyttävä. Ja nyt tuntuu, että se oikea löytyy ihan toisenlaisista miehistä kuin aiemmin olen ajatellut. Mutta miten ohjelmoida oma pää ja kroppa uudestaan vai jatkanko tätä p***aa hautaan asti ???
Kommentit (6)
Sun parasta ennen -päivä on menny jo. Hommaa mieluumin liuta kissoja.
Se oikea on se jonka kanssa on ihana olla vielä alkuhuuman päättymisen jälkeenkin. Ainakin tapauksessa jossa ei jälkikasvua eikä vauvakuumetta ole tai tule.
Disclaimer: Vauvan tulo voi muuttaa tilannetta dramaattisesti huonommaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sun parasta ennen -päivä on menny jo. Hommaa mieluumin liuta kissoja.
Mulla on jo liuta kissoja 😂
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ajattelet järjellä heti suhteen alussa. Jos huomaat, että mies juo paljon, niin älä älä selitellä itsellesi, että kyse on nyt vaan jostain kaudesta tms. vaan mene pois. Jos niehessä on jotain selittämätöntä "outoa", jätä se. Mieti mitä haluat. Millaisen kumppanin haluat? Jos haluat kumppanuutta, valitse mies, joka on kanssasi tarpeeksi samanlainen, jotta voitte tehdä asioita yhdessä ja olla molemmat onnellisia. Älä luota pelkkään ihastumisen tunteeseen. Sillä ei tee yksinään yhtään mitään. Mene järki edellä ja jos siihen päälle tulee ihastumisen tunne, niin hyvä.
Niin, se tunne on vaan aina ollu niin vahva joidenkin kohdalla, mutta tästä lähtien yritän mennä järki edellä. Elämää on toivottavasti vielä edessä sen verran, että saisi vielä ihan normaalin suhteen ja kivan arjen. Tai sit vaan otan vielä yhden kissan.
Mä vaan tiesin heti alussa, että en tule rakastamaan ketään toista yhtä paljon.
Ja niin se vaan on mennyt, vaikka päädyin toisen kanssa naimisiin.
Se oli se oikea, mutta liian aikaisin. Jos olisin ollut edes vähän vanhempi, olisin osannut tehdä asiat oikein.
Ajattelet järjellä heti suhteen alussa. Jos huomaat, että mies juo paljon, niin älä älä selitellä itsellesi, että kyse on nyt vaan jostain kaudesta tms. vaan mene pois. Jos niehessä on jotain selittämätöntä "outoa", jätä se. Mieti mitä haluat. Millaisen kumppanin haluat? Jos haluat kumppanuutta, valitse mies, joka on kanssasi tarpeeksi samanlainen, jotta voitte tehdä asioita yhdessä ja olla molemmat onnellisia. Älä luota pelkkään ihastumisen tunteeseen. Sillä ei tee yksinään yhtään mitään. Mene järki edellä ja jos siihen päälle tulee ihastumisen tunne, niin hyvä.