Oikeestiko ihmiset on sitä mieltä, että hitaan ajoneuvon saa ohittaa missä tahansa?
Vaikka olisi sulkuviiva, sumua, ohitsukieltomerkki, liukasta ja vastaantulijoita jonossa? Onko kiire omiin hautajaisiin? Enkä minä ole se hidas, vaan ajan rajoitusten mukaan. Mutta en ohita, jos se on vaarallista, edes traktoria. Traktorista pääsee yleensä nopeasti ohi, mutta niin idiootti en ole, että lähden ohittamaan jos tilaa ei ole ja autoja tulee vastaan tai en pysty näkemään riittävän kauas.
Kommentit (7)
Kyllä se on aina kivempaa ohittaa joku mummo corolla ja olla sen edessä seuraavissa liikennevaloissa.
Mua jännittää ohitukset ja olen niiden kanssa kai turhankin varovainen, mutta parempi niin päin. Jotkut voi sitten olla mun takana ihan kypsiä, mutta olkoot.
Luulen että jos olisi alla jotain muuta kuin hitaasti kiihtyvä pikkuauto niin ohitukset menisikin näppärämmin. Nyt kuitenkin haluan muiden turvallisuuden ja itsenikin vuoksi kunnon näkyvyyden ja otolliset olosuhteet. Vaikka vaihtaisin auton, en edelleenkään alkaisi leikkiä omalla ja muiden hengellä, mutta saisihan siinä enemmän pelivaraa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun autot on aina olleet sellasia lussukoita, ettei niillä ihan missävaan viitsi lähteä ohittamaan. Eräänkin kerran kävi nolosti, kun edellä körötteli joku corolla-pappa 70km/h-alinopeutta mihin kypsyin ja lähdin sitten suoralla ohittamaan, rinnalle pääsin kunnes ei meinannut enää kaasupoljin lattiassa enempiä tapahtua, ehkä pappa alkoi kiihdyttämään mutta olisihan nyt sen ohi pitänyt silti päästä kunnollisemmalla autolla.
Et vaan osaa ohittaa. Riittävästi väliä edellä menevään hidastelijaan ja kiihdytys ennakoiden omalla kaistalla ja sitten ohitukseen hyvällä lähtövauhdilla ja helposti ohi.
t. pakukuski 1.6 diesel.
Jos ette aijo ohittaa niin jättäkää sitten riittävästi väliä että siihen väliin mahtuu helposti ne jotka haluaa ohittaa, ettei tarvi vetää montaa autoa samalla kertaa ohi kun väleihin ei mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun autot on aina olleet sellasia lussukoita, ettei niillä ihan missävaan viitsi lähteä ohittamaan. Eräänkin kerran kävi nolosti, kun edellä körötteli joku corolla-pappa 70km/h-alinopeutta mihin kypsyin ja lähdin sitten suoralla ohittamaan, rinnalle pääsin kunnes ei meinannut enää kaasupoljin lattiassa enempiä tapahtua, ehkä pappa alkoi kiihdyttämään mutta olisihan nyt sen ohi pitänyt silti päästä kunnollisemmalla autolla.
Et vaan osaa ohittaa. Riittävästi väliä edellä menevään hidastelijaan ja kiihdytys ennakoiden omalla kaistalla ja sitten ohitukseen hyvällä lähtövauhdilla ja helposti ohi.
t. pakukuski 1.6 diesel.
Mielenkiintoista, auto kiihtyy siis paremmin sillä omalla kaistalla hidastelijan takana, kuin toisella kaistalla hidastelijan rinnalla? Enpä tiennytkään.
Ei tietenkään, enkä lähde niin aggressiivisena koskaan liikenteeseen, että suuttuisin sikana jonkun uuden epävarman kuskin hitaammasta ajosta. Satasen alueella saa ajaa kahdeksaakymppiä ja se on toivottavaakin, jos on yhtään epävarma. Suosittelen sitä pienempää nopeutta kokeneemmallekin kuskille liukkailla keleillä.
Mä yleensä hidastan itsekin samaan vauhtiin ja niin kiire ei ole, etten voisi vähän aikaa körötellä perässä pienempää nopeutta. Turvaväliä jätän myös hyvin, ettei edessä olevaa ala ahdistaa se provosoiva automerkki sisäpeilissä ja mun takana oleva pystyy myös ohittamaan helposti. :D Jos jostain syystä haluan ohi, teen sen AINA vain sallituissa ja turvallisissa paikoissa harkitusti. Olen tarkka kuski, enkä perseile tuolla vihaisena, vaikka minusta voisi temperamenttisen luonteen omaavana kuvitellakin niin. B)
En ole eläessäni tehnyt ainuttakaan "kostoliikettä" liikenteessä esim. ohittamalla kaasu pohjassa valot vilkkuen, tööttäillyt näyttääkseni tai yrittänyt jollain tavalla "näpäyttää" muita. Hyvä mä.