Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko Tähtien sota on täyttä roskaa

Vierailija
14.12.2017 |

Lapsellista Hollywood-rahastusta koko Star Wars. En tajua miten ainakaan kukaan aikuinen voi olla tuosta kiinnostunut. Amerikkalaiset kyllä osaa tehdä rahaa, se täytyy myöntää.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tuo Star Wars elokuvasarja on melko nerokkaasti suunniteltu. Kaikki elokuvassa olevat epäloogisuudet voidaan selittää mystisen "voiman" olemassaololla. Elokuvia katsellessa ei siis koskaan tule fiilis, että tuo on täysin mahdoton yhteensattuma, kun muistaa "voiman" joka asioita ohjailee.

Vierailija
22/43 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mielestäni klassikkokuvia ne vanhat, mutta eivät nyt elämää suurempia kuitenkaan.

En kyllä roskaksi sanoisi.

Uudemmissa on vanhalla rahastuksen maku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtien Sota on minulle kategoriassa "avaruusseikkailu" ennemmin kuin scifi.

Olihan 80- luvulla fantasiaa, Päättymätön tarina, Willow, esimerkiksi.

Eikö Tolkienia ole filmatisoitu ennen näitä ylipömpöösejä tehostejylyjä?

Vierailija
24/43 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat oli loistavia. Nykyiset täyttä HUTTUA jollain feministisellä GO WOMEN -agendalla. Aivan uskomatonta huttua. Vieläpä feministinen robotti oli saatu tungettua siihen edelliseen osaan. Huh huh. Ei ihme että arvostelut on surkeita ja koko firma lähentelee konkkaa. Disney pilasi Star Warsin.

Vierailija
25/43 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuja myös tehtiin elokuviksi, Bagdadin varas, oliko 70- vai 80- lukua.

Se henki oli hurja...

Vierailija
26/43 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiset 4-6 todella hyviä, sitten ne uudemmat 1-3 hyviä muutamia juttuja lukuunottamatta mutta en todellakaan ymmärrä sitä vihaa mitä ne saivat niskaansa. Näistä ihan uudemmista sitten 7 oli kohtalainen, ei huono muttei hyväkään, Rogue One oli hyvä. Mutta sitten tuo episodi 8 oli huono vaikka kuinka yrittäisi katsoa mutta ei mahda mitään, mokasivat siinä täydellisesti. Solo oli hyvä mutta sai kuraa niskaansa tuosta episodi 8:sta johtuen vaikka ei ansainnut sitä. Odotan mielenkiinnolla miten tuleva 9 päättää tarinan.

Vierailija
27/43 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No , se olikin vanha kuva, jonka telkusta näin 80' luvulla, mutta eikös tämä vantasiaksi mene?

Vierailija
28/43 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote

Noniin, joku pilkunviilaaja löytyy aina. Luehan teksti uudelleen, en missään kohtaa kutsunut SW:tä scifiksi. Totesin, että äitini ei pitänyt scifistä, joten lähinnä asetin sarjan siihen viiteryhmään. Toki äitini ei juuri muuta katsonutkaan kuin taide-elokuvia ym skeidaa eli niputin nyt monta kategoriaa samaan yläluokkaan.[/quote]

Tässähän se käsitys tiivistyykin: on hyviä elokuvia kuten Turhapurot, Pekko-filmit, Star wars,  Poliisiopistot ja Mr. Beans, ja sitten on sitä taidepaskaa. 

Tuolla joku on kommentoinut, että jos ei pidä niin roskaa.

Ei kaikki noin ajattele. Itse voin pitää elokuvista tai muista asioista jotka tiedän jollain tavalla huonoiksi. 

Eikä se, jostain pitää tee siitä hyvää. 

Vierailija
29/43 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan pystynyt katsomaan niitä. Jotenkin se koko maailma, ne tyypit ja äänet... en tiedä mikä siinä on mutta ei vaan pysty. Ihan yleissivistyksen takia olen monta kertaa yrittänyt. Ja koska jotkut sanoo että siinä on piilotettuna jotain todellista salattua tietoa.

Ehkä tämän elämän pystyy jotenkin rämpimään läpi ilman Star Warsia.

Se vain on ikävää kun jotkut ei kestä sitä että toiset ei tykkää tai edes halua katsoa. Eräskin oikein hyvis-tyyppi (joku "päivystävä anarkisti") kerran toivotti m*reen kaikki jotka ei tykkää hänen suosikkiviihteestään.

Vierailija
30/43 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tuo Star Wars elokuvasarja on melko nerokkaasti suunniteltu. Kaikki elokuvassa olevat epäloogisuudet voidaan selittää mystisen "voiman" olemassaololla. Elokuvia katsellessa ei siis koskaan tule fiilis, että tuo on täysin mahdoton yhteensattuma, kun muistaa "voiman" joka asioita ohjailee.

Nerokasta siinä mielessä, että tarina on se sama tuhansia kertoja aiemmin käytetty, yksinkertainen ja yleisöön uppoavaksi tiedetty. 

"Voima": joo, sitä 70-luvulla ollutta hippiajan jäännettä, henkistä ja värähtelyitä. Huumeajan peruja. 

Mielestäni huimempi ja opettavaisempi juonenkäänne olisi ollut sen valotorpedon ohimeneminen kun jolppi ylimielisyyksissään kytki tulenjohtotietokoneen pois päältä ennen laukaisua. 

Lasermiekat, voi hitto! Koko idea vesittyy, kun ne ei voi läpäistä toisiaan. Valokeilatpan eivät törmää toisiinsa kuten nuo miekat. No, pakon määräämähän tuo seikka on, rekvisiittana on oikeasti loisteputket jotka tietysti törmäävät. Ei ole lähdetty silloin enempää vaivaa näkemään kun on arvattu, että täydestä menee hönteille. 

Vierailija
31/43 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dark Star kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nerokasta siinä mielessä, että tarina on se sama tuhansia kertoja aiemmin käytetty, yksinkertainen ja yleisöön uppoavaksi tiedetty. 

"Voima": joo, sitä 70-luvulla ollutta hippiajan jäännettä, henkistä ja värähtelyitä. Huumeajan peruja. 

Mielestäni huimempi ja opettavaisempi juonenkäänne olisi ollut sen valotorpedon ohimeneminen kun jolppi ylimielisyyksissään kytki tulenjohtotietokoneen pois päältä ennen laukaisua. 

Lasermiekat, voi hitto! Koko idea vesittyy, kun ne ei voi läpäistä toisiaan. Valokeilatpan eivät törmää toisiinsa kuten nuo miekat. No, pakon määräämähän tuo seikka on, rekvisiittana on oikeasti loisteputket jotka tietysti törmäävät. Ei ole lähdetty silloin enempää vaivaa näkemään kun on arvattu, että täydestä menee hönteille. 

Star Warsissa ei ole mitään laser-aseita, blasterit ja turbolaserit ampuvat plasma-boltteja eli tavallaan ammuksia mutta plasmasta. Ja vaikka lightsaber kääntyykin valomiekaksi niin sekin on plasmaa.

Vierailija
32/43 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No... Mielipide tuokin.

Et ole vaan päässyt ns. sisälle elokuvan ajatusmaailmaan ( pintaa syvemmälle).

"Roskaahan" on kaikki, mikä ei ole täyttä totta.

T. Nainen 41 v.

Heh. Itse tykkään katsoa noita vanhempia star wars -leffoja, mutta kyllä nekin menee jo aika vahvasti campin puolelle. Ja täytyy olla kyllä tooooodellaa pinnallinen tyyppi, jos löytää tällaisesta hötöstä 'syvempää', LOL. Lucas autotallissaan kyhännyt kasaan löyhän käsiksen, jossa toistetaan ikivanha juonenkuvio, on pitänyt tarinan ehdottoman mustavalkoisena (upposi länkkäreihin kylmän sodan aikana ihan kybällä, kun niin pelotti), ja suosion sementoijana toimii messias-hahmo - eli pieni, mutta reipas ja älykäs poika saa tietää olevansa Se Valittu, Maaliman Pelastaja ja sitten käytetään vähän oidipuskompleksia ja siskoakin tekisi vähän mieli nzasta - pikkupoikien ja samanmielisten ikisuosio on silloin taattu. 

(ja kun uusissa leffoissa Messiaaksi onkin laitettu joku vtun akka, niin useta pikkupojat ovatkin yhtäkkiä tajunneet, et tää tarinahan on ihan roskaa....ehehhe...no shit Sherlock)

Vierailija
33/43 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osat 1-6 ovat hieno kokonaisuus. Nämä uudet Star Warsit ovat aivan totaalista SHAIBAA. Vanhojen ideoiden ja kliseiden kierrätystä. Omaperäisyys ja mielikuvituksellisuus 0.

Vierailija
34/43 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin katsomassa sen ekan Tähtien sodan elokuvateatterissa joskus alkuvuonna 1978 (hups, paljastinpa olevani vanha) ja Imperiumin vastaiskun syksyllä 1980. Sen koommin olen nähnyt vain Jedin paluun (eikös se ollut se kolmas?).

Teiniaikojen muistoja monen muun muiston joukossa, mutta ei mitään sen suurempaa.

Itse olen nähnyt myös nuo 3 ensimmäisenä (vaikkakaan ei teatterissa) ja täytyy kyllä sanoa, että ovat ainoat katsottavat muiden ollessa just sitä hollywood-cgi-piupiupokspau-roskaa mitä nykyään tulee joka tuutista adhd-kakaroille.

Vierailija
35/43 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä väliä?

Mielipide on jokaisella joka asiasta ja sellaisenaan Ambroce Bierceä mukaillen se milipide on painonsa arvoinen kullassa.

Yhden herkku on toiselle mämmiä. .

Vierailija
36/43 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Rian Johnson sanoi kun se näki Star Wars 9 trailerin?

Hviddu. Unohdin Lando Carlissianin henkiin....

Vierailija
37/43 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Star Wars - tuotoksien arviointi menee vähän hukkaan, kun eihän niitä ole edes vakavasti otettaviksi tehty. 

Ne on tehty yleisölle, jonka ymmärrys ei ylitä keskimääräisen 13-vuotiaan amerikkalaispojan ymmärrystä.

Vierailija
38/43 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ne melko lapsellisia, mutta suuri osa ihmisistä on myös.

Oikeastaan pitäisi sanoa, että ne ovat keskinkertaisia.

Suurin osa ihmisistä ei ymmärrä nerokasta ja todella suurta taidetta, joten liian hyvään ei kannatta rahan takia suunnata aikaa ja vaivaa.

Hollywood tuotanto on suunnattu keskinkertaista ja keskimääräistä alempaa äo.ta edustaville ihmisille.

Vierailija
39/43 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan varma, ettei niissä ole totta puoliakaan.

Vierailija
40/43 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kuulostaa jotenkin pettyneeltä. Ilmeisesti oletti sen olevan elämää suurempi spektaakkeli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi