Mitä ajattelet ihmisestä joka juoksee ruokatarjousten perässä?
Hamstraa aletuotteita ja jättää ne sitten kaappiin vanhenemaan kun ei ehdi syödä kun menee jo vanhaksi. Sis. kahvit ja muut elintarvikkeet.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelet ihmisestä joka juoksee ruokatarjousten perässä?
Hamstraa aletuotteita ja jättää ne sitten kaappiin vanhenemaan kun ei ehdi syödä kun menee jo vanhaksi. Sis. kahvit ja muut elintarvikkeet.
Kuvailet tässä jo kahta erilaista ihmistyyppiä.
Ei tuossa otsikon henkilössä mitään vikaa ole, ihan tavanomainen pieni- tai keskipalkkainen rahoistaan huolta pitävä henkilö.
Jälkimmäinen henkilö taas ei sitten osaa pitää siitä hankitusta ruokavarastostaan huolta, eli tokihan jos ruokaa ostetaan varastoon, sitten osataan myös pitää huoli siitä että päiväykset on ok ja että varaston "kierrätys" hoidetaan oikein eli syödään oikeassa järjestyksessä ne pois.
2 ihmistyyppiä, mutta sama ihminen siis kyseessä. Tunnen tällaisen ihmisen.
Saituri Sulo Vilen tyyliin. Kukapa meistä olisi täydellinen, edes lähellekään?
Mä olen suht pienityloinen, muttei meidän ruokalistaa laadita tarjousten perässä. Terveellinen ja laadukas ruoka on mielestäni asia mihin on hyvä sijoittaa ja meillä siihen panostetaan.
Ajattelen, että tarjousten perässä juoksija ei joko ymmärrä omaa arvoaan tai välitä itsestään.
Kahvissa esim. on vuosi parasta ennen päiväykseen, eikä se sittenkään huonoa ole.
Jos kaupat on lähekkäin toisiaan, niin kyllähän se on järkevää hakea hyvät tarjoukset pois kuleksimasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen suht pienityloinen, muttei meidän ruokalistaa laadita tarjousten perässä. Terveellinen ja laadukas ruoka on mielestäni asia mihin on hyvä sijoittaa ja meillä siihen panostetaan.
Ajattelen, että tarjousten perässä juoksija ei joko ymmärrä omaa arvoaan tai välitä itsestään.
Mä olen pienituloinen ja meidän ruokalistaan tarjoukset vaikuttavat erittäin paljon. Sun kommentista voi päätellä, että tarjouksissa on vain epäterveellistä ja huonolaatuista ruokaa.
No ei siinä mitään, mutta kun kaapit pursuu tavaraa hänellä täynnä, siis oikeesti menee vanhaksi. Kahviakin ihan älyttömiä määriä. Valittaa sitten että ei ole rahaa. Menee överiksi touhu jo.
Hamstraan paljon muutakin, ruokatavarat tarkistan etteivät vanhene.
Pakastan sopivia kerta-annoksia, tosi harvoin heitän mitään roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen, minä haluan syödä terveellistä ja laadukasta ruokaa, ja juuri näistä syistä tarjousten perässä on juostava.
Halvalla ei saa hyvää ja pienillä tuloilla ei saa kallista.
Tarjoukset yms. on ainoa tapa jolla minun lompakkoni maksukyky saadaan kohtaamaan em. terveelliset ja laadukkaat ostopäätökset.
Teen myös enemmän töitä aina kun kukkaron nyörejä saadaan auki, mutta silloinkaan minun ei kannata viedä rahojani kauppiaalle automaattisesti ilman tarjouksia.
Juoksee, ettei vaan tarjoustavarat ehdi loppua😁
Aattelen että hukkaan heittää rahansa, mutta ei kuulu mulle. Enkä syö hänen luonaan mitään epäilyttävää/päiväysvanhaa. Appiukko on tuollainen hamsteri, mutta ei onneksi kerää tarjouksia kuin yhdestä kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pienituloinen ja meidän ruokalistaan tarjoukset vaikuttavat erittäin paljon. Sun kommentista voi päätellä, että tarjouksissa on vain epäterveellistä ja huonolaatuista ruokaa.
Tarkoitin sellaisia ihmisiä, joiden ruoista suurin osa koostuu tarjoustuotteista. Harvoin on montaa päivää putkeen laadukkaita tuotteita tarjouksessa, joista laatia kokonainen ateria.
Eli jos haet kahvit tai perunat silloin tällöin tarjouksesta, siitä en ajattele kummempia. Mutta jos etsit päivittäiset tarjoukset ja suurin osa mitä lautasellanne on joka päivä on tarjoustuotteita, niin silloin tosiaan kyseenalaistan tietoutenne ravitsemuksesta tai henkisen olemuksenne.
Yleensä en ajattele muiden ostoksia juurikaan, mutta kun kerran kysyttiin niin vastasin rehellisesti. Siitä on turha ottaa itseensä jos kerta itse kokee toisin.
Kuvailet tässä jo kahta erilaista ihmistyyppiä.
Ei tuossa otsikon henkilössä mitään vikaa ole, ihan tavanomainen pieni- tai keskipalkkainen rahoistaan huolta pitävä henkilö.
Jälkimmäinen henkilö taas ei sitten osaa pitää siitä hankitusta ruokavarastostaan huolta, eli tokihan jos ruokaa ostetaan varastoon, sitten osataan myös pitää huoli siitä että päiväykset on ok ja että varaston "kierrätys" hoidetaan oikein eli syödään oikeassa järjestyksessä ne pois.