Miten menee lasten tuutulaulu "tupakkirulla"?
Eli mitenkä menee tämä lasten tuutulaulu joka alkaa "tuu tuu tupakkirulla...". Laitatko vielä vastauksesi perään että mistä päin suomea olet kotoisin nii nähdään onko tässä paikallisia eroja :)
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään miksi tupakointi on niin yleistä.
Tällä laulullahan ei oo mitään tekemistä tupakoinnin kanssa einsteinit.
Jep, nuoriso ei tiedä miltä entisaikaan kapaloitu vauva laitokselta tuotaessa näytti kuin itse käärityltä sätkältä :)
Hui! Miksi ihmeessä vauvan piti näyttää tupakalta!? Ja varmaan moni äiti poltti lapsensa nautittuaan hepoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään miksi tupakointi on niin yleistä.
Tällä laulullahan ei oo mitään tekemistä tupakoinnin kanssa einsteinit.
Jep, nuoriso ei tiedä miltä entisaikaan kapaloitu vauva laitokselta tuotaessa näytti kuin itse käärityltä sätkältä :)
Totta tämäkin. Mutta tuossa laulussa tarkoitetaan viljeltyjä tupakanlehtiä jotka käärittiin rullalle. Ja näyttivät kapaloiduilta vauvoilta myös kokonsa puolesta.
Miehet polttavat lapsen synnyttyä sikarin.
Vierailija kirjoitti:
Miehet polttavat lapsen synnyttyä sikarin.
No ei todellakaan polta. Jos minun mieheni polttaisi yhtään mitään niin adios tuossa on ovi sanoisin. Minua ja lastani ei kyllä altisteta millekkään savulle ja te jotka luulette sen jäävän yhteen sikariin! Ei ei kohta lähtee toinen ja sitten kun mieli on avoin turmellukselle alkaa alkoholin käyttö sekä Turmiolan Tommin vierailut joka taas johtaa minun pahoinpitelyyn ja lapsemme myymiselle. Jotain tolkkua tähän touhuun! En ymmärrä miksi tästä palstasta on tullut tälläin pahuutta ihannoiva trollien metsäaukea!?
Laulussa siis kerrotaan kiertoilmaisuin halusta polttaa se lapsi? Sairasta!
Huh huh, on niillä entisaikaan melkoiset spliffit olleet, jos ihan kapaloidun vauvan kokoisia!!
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, on niillä entisaikaan melkoiset spliffit olleet, jos ihan kapaloidun vauvan kokoisia!!
Siinä on henkoset otettu ja jatkettu töiden tekoa. Ilmankos tupakkataukoja koitetaan nykyään poistaa...
Aivan ! Hepo, hepoinen tarkoittaa hevosta.
Lasten laulussa :" Juokse hepo hiljaa, kannat pikku Siljaa. Kanna kotiin saakka kevyt kallis taakka!"
Loru on muistaakseni "Pikku-Maijan eläinkirjasta". Marjatta Kurenniemi sävelsi lorut joskus 1980- luvulla?
Hepo lasti hirnahtaa kun muulin suolessa tulee. Tullissa on kaksi meidän äijää ja Pirita tulee vastaan kun koni on kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Laulussa siis kerrotaan kiertoilmaisuin halusta polttaa se lapsi? Sairasta!
Kuoritaan lapsi ja poltetaan se! Ei hemmetti ihan oikeasti mihin tämä maailma on mennyt?!
Vierailija kirjoitti:
Hepo lasti hirnahtaa kun muulin suolessa tulee. Tullissa on kaksi meidän äijää ja Pirita tulee vastaan kun koni on kaapissa.
Katso sun valos 003:40 Kautta joen. OK nyt tulee kimppua.
Tupakkirulla, myös nimellä käärä, sätkä, filtteri ja savuke, on jauhettua tupakkaa eli päihdyttävää ainetta sisältävä paperipötkylä joka sytytetään toisesta kärjestä ja se toinen kärki laitetaan suuhun.
Tuu tuu tupakkirulla mistäs tiesit tänne tulla.
Tulin pitkin Turun teitä , hämäläisten härkätietä.
Mistäs tunsit meidän portin, siitä tiesin uuden portin. Haka alla, pyörä päällä ,karhun talja portin päällä.
Uni kysyy uunin päältä, unipoika porstuasta,onko lasta kätkyeessä ,pientä peitteiden sisässä.
Tuoppa unta tuokkosessa, kanna Vaski vakkasessa, sillä silmät sivele , näkymiset Näppäile.
Nuku Nuku nurmilintu, väsy väsy västäräkki.väsy väsy kun mie väsytän, nuku Nuku kun mie nukutan .
Näin meillä Hämeessä, tosin Äitini suku haaparannan puolelta ja tätä laulettiin meillä näin .
Tulen tekemään kaikkeni että tupakkarullista ei enää lapsille lauleta.