Lääkärin soittoaika
Minulla oli tänään jo kertaalleen peruttu soittoaika lääkärille. Olin sovittanut työpäivänikin siten, ettei tärkeitä palavereja ollut. Puhelun piti tulla kello 8 ja 15.30 välillä, mutta eipä taaskaan tullut. Nyt raivostuttaa! Tulokset ovat olleet valmiita kohta 2 viikkoa, mutta omakantaankaan ei olla päivitetty mitään.
Kommentit (12)
Mulle oli ilmoitettu soittoaika päivämäärä (eli vahtaa nyt sitten 24h puhelinta koko ajan). Samana päivänä mulla sattui olemaan hammaslääkäri ja yllätys yllätys tuo lääkäri onnistui soittamaan juuri sen hammaslääkärin aikaan, jolloin minulla oli tietenkin puhelin äänettömällä. No yritin sitten soittaa takaisin mutta lääkärikeskus ilmoitti vain että "kyllä se lääkäri soittaa uudestaan" - ei soittanut - meni viikko - minulla oli akuutti hätätilanne - tuli sitten noin viikon kuluttua kirje, jossa sanottiin että oli yritetty soittaa asiakas ei vastannut jos vielä haluat hoitoa niin varaa uusi soittoaika - yllättäen purskahdin itkuun tai oliko sitten edes niin yllättävää, mulla oli kuitenkin akuutista hädästä kyse. HV lääkärit!! Jälleen kerran meni luottamus ja usko lääkäreihin.
Potilaan tehtävä on järjestellä asiansa niin, että puheluun vastataan, kun lääkäri soittaa!
Vierailija kirjoitti:
Potilaan tehtävä on järjestellä asiansa niin, että puheluun vastataan, kun lääkäri soittaa!
Kyllä, jos se lääkäri antaa järkevän ajan esim. kello 10-12, mutta jos se on 24h niin ei en ala hamaslääkäriä perumaan sen takia että se onneton tunari sitten soittaa juuri tuohon aikaan. Kyllä ihmisen pitää saada käydä kaupassa, suihkussa tai vastata muihinkin puheluihin eikä varata koko 24h kyttäämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Aivan ja näin olenkin toiminut kahteen otteeseen. Mielestäni minulla on kuitenkin nyt kolmatta soittoaikaa varattaessa oikeus määritellä monelta lääkäri minulle voi soittaa. Eihän tästä muuten tule yhtään mitään. Uudelleenjärjestelen työpäiviäni miten sattuu, eikä kukaan silti soita. Minunkin aikani on arvokasta. Kuka minulle korvaa sen, että tämän takia työpäiväni venyvät? (Palkassa tämä ei kuitenkaan näy)
Ja koska soitin heti hammaslääkärin jälkeen numeroon takaisin niin kyllä se lääkäri olisi voinut soittaa uudestaan ja tietenkin sen vastaanotto virkailijan olisi pitänyt sille lääkärille sanoa että potilas oli yrittänyt soittaa.
Tämä ei todellakaan ole ensimmäinen kerta kun lääkäri käyttäytyy moukkamaisesti, hävyttömästi tai välinpitämättömästi.
Puhumattakaan siitä että se lääkäri tiesi akuutista tilanteestani. Toinen lääkäri olikin sitten hyvin tuohtunut tapahtuneesta ja onneksi tämä toinen lääkäri lupasi tehdä siitä moukasta valituksen.
Ainoa että mikään valitus ei korjaa sitä luottamuspulaa mikä on juurtunut potilaaseen.
Jotenkin tuntuu hassulta, että lääkäreitä pitäisi nöyristellä niin paljon, ettei saisi edes mielipidettään asiasta sanoa. Mitä jos itse jättäisin työni tekemättä? Nopeasti joutuisin vähintään puhutteluun, se on selvä...
Miksi te varaatte soittoaikoja? Eikö kannattaisi varata suoraan käyntiaika?
Vierailija kirjoitti:
Mun lääkäriin on 200km ja mun sinne meneminen ei olisi hyödyttänyt yhtään mitään. Vaan olisin tarvinnut tietynlaisen akuutin hoidon täällä lähempänä ja ajan/lähetteen hoitotoimenpiteeseen yliopistolliseen sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun tapauksessani sain vain kirjeen kotiin jossa kerrottiin, että minulle on varattu aika kuvauksiin ja tämän jälkeen soittoaika. Mikäli kyseinen päivä ei sopisi, sen voisi vaihtaa. Miksi olisin siis varannut vastauksen kuulemiseen lääkäriajan? Jos jokainen meistä toimisi niin, ei sielä paljoa muuta ehdittäisi tekemään.
Mulla lähti kuulo toisesta korvasta kolme viikkoa sitten yhtäkkiä. Soitin päivystykseen ja pyysivät tulemaan. No, luukkunainen päivystyksessä olikin sitä mieltä etten kuulu heille ja laittoi kiireellisen soittoajan omalääkärille seuraavaksi aamuksi. Ei ole soittoa tullut vieläkään.