Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö minun elättää mieheni? Mielipiteitä? Mitä tekisitte?

Vierailija
12.12.2017 |

Long story short:

Ollaan asuttu avomiehen kanssa vuosikaudet, kummallakin ollut omat taloudet. Vuokra + yhteiset laskut puoliksi, kumpikin maksaa omat ruokansa kun syömme eri asioita. Sain kookkaan perinnön, jonka myötä otin loparit omasta pienipalkkaisesta, huonosta työstäni jotta voisin pitää ekan kunnon loman vuosiin ja olisi myöhemmin aikaa lukea pääsykokeisiin ja pääsisi vihdoin sisään kouluun.

Mieheni on työskennellyt hyväpalkkaisessa oman alansa työssä, jossa on viihtynyt todella hyvin. Perintöuutiseni myötä hän kuitenkin otti myös loparit ilmoittamatta asiasta mulle, omien sanojensa mukaan jotta voisi viettää enemmän aikaa kanssani. Olisin mieluusti kustantanut, jos hän olisi esim. ottanut pitkän palkattoman loman, mutta irtisanoutumisessa ei ole mitään järkeä, koska miehen on luultavasti lähes mahdotonta löytää vastaava tai edes lähes yhtä hyvä työpaikka samankaltaisella palkalla. Myös mies tietää tämän, ja on järkyttyneestä reaktiostani vihainen koska heitti hyvän työn hukkaan. No ihanko totta?

Tässä nyt sitten ollaan, kahdestaan toisiimme ärsyyntyneinä saman katon alla. Pitäisikö mun teidän mielestä elättää mies, mitä ylipäätään tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä.

Vierailija
2/9 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon pitää rahaa tulla, että tuollaisen typeryyden tekisi. Jos ei sitten olla Porvoossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä.Ei jatkoon tuo mies.Tuollaisesta keskustellaan etukäteen.

Vierailija
4/9 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jssap

Vierailija
5/9 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaginasi edes välttävässä kunnossa?

Vierailija
6/9 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen rakkaus :)

Vierailija
7/9 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnön pitäisi olla monta miljoonaa, että tuossa olisi mitään järkeä. Kuulostaa jotenkin epäuskottavalta koko kuvio.

Yleisesti ottaen minusta toki varsinkin avioliitossa puolisot elättävät toisiaan. Toki molemmat yrittävät myös elättää perhettä parhaansa mukaan.

Mutta kuka irtisanoutuisi juttelematta ensin toisen kanssa? En usko, että kukaan.

Vierailija
8/9 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä elättää. Mutta jos mies olisi saanut ison perinnön niin hänen olisi pitänyt elättää sinut.

Vierailija
9/9 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka iso perintö on? Kuinka pitkään sillä eläisit sinä\ te molemmat?

Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että jos ei talous ole ollut ennen perintöä yhteinen, ei perintö asiaa muuta. Yhteistaloudessa myös kaikki talouteen vaikuttavat ratkaisut tehdään yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi