Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukion 1lk terveystarkastuksessa tulikin lähete verikokeisiin...

Vierailija
12.12.2017 |

..ja lapseni vasta nyt, lähes 3kk tarkastuksen jälkeen, siitä ohimennen mainitsi ja kävikin siellä sitten eilen. Oli kuulema unohtanut koko asian. Nyt minä mietin ja odottelen sydän sykkyrässä että mitä häh miksi. Olenko ihan pelle jos soitan kys terveydenhoitajalle ja kysyn asiasta? vai vastaisko hän ede smitään minulle, poika ei ole kieltoa tehnyt mutta silti..
Tämä on aivan sietämätöntä, jokaisen vanhemman suurin pelko, että lapsi sairastuu tms ja sitten poika toimii näin, ärtyy aina kaikesta kyselyistä enkä tarkoita nyt edes tähän liittyen.
Miten alaikäisen vanhempi voi olla näin ulalla lapsensa asioista ja yht.kunta vielä sallii sen siten että nämä terveysasiat eivät olevinaan kuulu yhhli 10v ja yli 14v ikäisen lapsen vanhemmalle:O

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö näe tietoja omakannasta?

Vierailija
2/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso onko terkkarilla puhelinpäivystys ja soita? Epäily sairaudesta on aina syytä ottaa vakavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan vaan jotain perusverenkuvaa otettu. Tai jos hemoglobiinin pikatesti näyttänyt matalaa/korkeaa lukemaa niin sitä tutkittu. 

Ehdottaisin että ohimennen sanot lapselle että ilmoittelee, mikäli testeistä jotain ilmenee. Ei kannata huolestua pelkästään verikokeesta. :)

Vierailija
4/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan siitä että hengitän syvään ja rauhoitti. Vielä ei tiedetä onko poika sairas vai ei.

Kyseessähän voi olla vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta jonka hoito on aikalailla rutiinia. Mistään vakavasta ei välttämättä ole kyse

Vierailija
5/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö näe tietoja omakannasta?

Ai, en huomannut että oli lukion 1lk. Luulin että peruskoulun 1lk.

Vierailija
6/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakannasta juu mutta sehän on pojan pankkitunnuksien kautta se homma.

ap

Vierailija
7/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitetaan siitä että hengitän syvään ja rauhoitti. Vielä ei tiedetä onko poika sairas vai ei.

Kyseessähän voi olla vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta jonka hoito on aikalailla rutiinia. Mistään vakavasta ei välttämättä ole kyse

Ja sitäkö minä nyt tässä mietin kunnes tulokset saadaan ehkä huomenna tai ylihuomenna...

ap

Vierailija
8/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset kysy pojaltasi??? Alaikäinen kyseessä.

Vierailija
9/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa et urkkisi lähes täysi-ikäisen lapsesi terveysasioita, hän hoitaa yksityisasiansa itse ja kertoo sinulle jos haluaa. Haluaisitko itse että vanhempasi kaivelisivat omakantaasi ja soittelisivat lääkärillesi?

Vierailija
10/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa et urkkisi lähes täysi-ikäisen lapsesi terveysasioita, hän hoitaa yksityisasiansa itse ja kertoo sinulle jos haluaa. Haluaisitko itse että vanhempasi kaivelisivat omakantaasi ja soittelisivat lääkärillesi?

Jos tämän kirjoittaja on vanhempi niin...huhhuh..ja tiedoksesi että en ole omakantoja urkkimassa, se tieto mikä siellä on on pojan pankkitunnuksien takana ja saa ollakin.

ap

Vierailija
11/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Miksi et vain kysynyt, mitä verikokeita otettiin. Ja jos tulokset joka tapauksessa tulevat muutaman päivän kuluttua niin minusta hermostuit ihan turhasta. En itsekään jaksa, kun äitini keuhkoaa jos kuulee minun olleen verikokeessa ja siellä on katsottu jotakin perusverenkuvaa... Kävin lääkärillä jo 14v salaa juuri tuon takia. Luulen, että toi sun asenne on se syy, miksei poika halua puhua asiasta. En minäkään puhuisi ja olen sentään 37v.

Vierailija
12/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh. Ikää oli?

Vierailija
13/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan tuossa iässä halunnut enää mitään kertoa vanhemmille. Eikä mun vanhemmissa edes ole mitään sellaista vikaa että olisivat mahdottomia kyyliä tms mutta minä vaan halusin jo elää mahdollisimman itsenäisesti. 

Vierailija
14/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lapselta.

Vierailija
15/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu eihän siinä ole mitään, kun lihoo melkein 40kg suht lyhyessä ajassa syömällä normaalisti ja jatkuvasti väsyttää eikä jaksa tehdä mitään. Lihomisen myötä verensokeri esidiabeettisella tasolla ja todennäköisesti kaikki muukin paska tulossa. Onneksi ei ole mitään vakavaa

Vierailija
16/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo poikani, hän ei suostu Omakantaa hyödyntämään, totesi vain minulle, että "ei onnistu, mites ajattelit minut siihen pakottaa".

Olen sanaton :´(

Ap

Vierailija
17/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana tuo poikani, hän ei suostu Omakantaa hyödyntämään, totesi vain minulle, että "ei onnistu, mites ajattelit minut siihen pakottaa".

Olen sanaton :´(

Ap

Olet myös saamaton. Kyllä luulisi tenavalta yhden tiedon irtoavan.

Vierailija
18/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annapa arvon 17 se neuvo millä "lähes aikuisen" kuten joku sanoi, pakotat kertomaan/tekemään yhtikäs mitään vastoin tahtoaan...perutko karkkipäivän vai kuukausirahan? Tehotonta.

Ap

Vierailija
19/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumetesti.

Vierailija
20/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun paikka. Vanhempi ei huolehdi alaikäisen terveydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi