Raaka piparitaikina tekee joulun! Hirveää, että se kiellettiin!
Ei joulussa paljoa muuta ilonaiheita ole kuin raaka piparitaikina. Nyt sekin viedään. Minulla oli jo joulun toinen paketti menossa pakastimessa.
Kommentit (16)
Sen taikinan voi tehdä itsekin, ap.Halloo?
Vierailija kirjoitti:
Sen taikinan voi tehdä itsekin, ap.Halloo?
Eikä ainoastaan voi, vaan kannattaa tehdä itse. Saa juuri niin mausteisia pipareita kun haluaa, ja raakanakin uskaltaa maistella. Mutta muista, ei makeaa mahan täydeltä!
Mitä ihmeen sönkötystä taas, miksi piparitaikinan valmistaminen olisi kielletty?
En ole koskaan ostanut valmista taikinaa.
Nuorempana aina kävin kouraisemassa kourallisen piparitaikinaa äidin kulhosta.
Lopulta hän alkoi piilottelemaan sitä.
Minä söin raakaa piparitaikinaa ja nyt olen kuollut.
Ps. kirjoitin tämän tärkeän viestin meedion välityksellä.
Syö sitä piparijäätelöä, Annas vai mikä se oli. On kuin piparitaikinaa mutta vielä parempaa, koska jätskilisä.
Vierailija kirjoitti:
Minä söin raakaa piparitaikinaa ja nyt olen kuollut.
Ps. kirjoitin tämän tärkeän viestin meedion välityksellä.
Ai sinäkin, mutta olen kissa joten en tarvitse meedioita ensimmäisen kuoleman jälkeen?
Piparitaikinan voi tehdä itse. Kokemuksen takia tiedän että se on kerpeleen raskasta. Jos se taikinan syöminen on niin ihkua niin tekemisessä palaa varmasti useita kaloreita. Kannattaa kuitenkin muistaa että kalorit ovat vain kuvitteellisia matemaattisia juttuja. Kukaan ei ole nähnyt ensimmäistäkään kaloria parhaallakaan mikroskoopilla.
Siitä raa an taikinan syömisestä voi tulla maha kipeäksi mutta se on kuitenkin ihan laillista hommaa. Oisipa muukin itselle haitallinen samalla tavalla laillista.
Tein itse ja on parempaa kuin kaupan valmiit taikinat. Ei muuta kuin leipomaan.
Citymarketin irtokarkkihyllyssä oli piparifudgeeta. Maistuu ihan taikinalta! Ruskeassa käärepaperissa.
Vierailija kirjoitti:
Citymarketin irtokarkkihyllyssä oli piparifudgeeta. Maistuu ihan taikinalta! Ruskeassa käärepaperissa.
Mitä on fudgee? En ole koskaan kuullutkaan.
Fudge = kermatoffee (vanhaan tapaan).
Piparitaikina on ihanaa sellaisenaan, syödään läpi vuoden herkkuna. Tehtiin itse piparijäätelöä jo vuosia sitten; sekoitetaan hyvään vaniljajäätelöön piparitaikinaa sopivasti ja jäädytetään hiukan uudestaan. Sen kanssa glögikastiketta eli keitetään kokoon sitä parasta (omasta mielestä) glögiä ja kaadetaan hiukan sulaneen piparijätskin päälle. Ihan parasta! Sopii muuten jouluaikaan jälkkäriksi. Eikä glögissä ole alkoholia (tai me emme siis käytä ja haihtuisi se muutenkin keitellessä). Koristeeksi vaikka appelsiininkuoresta suikale, kanelitankoa, tähtianista tms. ja kirsikkaa tai karpaloja.
Vierailija kirjoitti:
Fudge = kermatoffee (vanhaan tapaan).
Piparitaikina on ihanaa sellaisenaan, syödään läpi vuoden herkkuna. Tehtiin itse piparijäätelöä jo vuosia sitten; sekoitetaan hyvään vaniljajäätelöön piparitaikinaa sopivasti ja jäädytetään hiukan uudestaan. Sen kanssa glögikastiketta eli keitetään kokoon sitä parasta (omasta mielestä) glögiä ja kaadetaan hiukan sulaneen piparijätskin päälle. Ihan parasta! Sopii muuten jouluaikaan jälkkäriksi. Eikä glögissä ole alkoholia (tai me emme siis käytä ja haihtuisi se muutenkin keitellessä). Koristeeksi vaikka appelsiininkuoresta suikale, kanelitankoa, tähtianista tms. ja kirsikkaa tai karpaloja.
Kyllähän nyt kuka tahansa fudgen tietää, mutta kommentoija puhui fudgeesta. "Piparifudgeeta". Sellaisesta en ole koskaan kuullut.
sama
Ei kai sitä kielletty? Saat jatkossakin syödä taikinasi raakana, uutisessa kerrottiin ainoastaan se, että raaka piparitaikina voi sisältää kolibakteeria, joten jatka ihmeessä.