Joulu budjetti 209 euroa, ja tässä meidän ostos lista :
Pojan lahjat
Tytön lahjat
Vauvan lahjat
Mun äidin lahja
Mun siskon lahja
Kuusi (pitää olla iso)
Punaisia palloja
Kultaisia palloja
Kinkku
Lanttulaatikko
Graavi lohi
Kylmäsavu lohi
Italian salaattia
Nakkeja
Lihapullia
Ranskalaisia
Jätskiä
Torttuja
Karkkia
Olutta
Sidukkaa
Lonkkua
Kynttilöitä joulu pöytään
Mahtaako 209 e riittää? Mies ostaa mulle lahjat niin niitä ei tartte laskea tohon
Jos rahaa jäis yli maksettais äidin ja siskon taksi vantaalle (voi olla kimppa kyyti kun asuvat samassa talo yhtiössä)
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Heikko provo, jätit liikaa välejä yhdyssanoihin, jopa heikon kirjoitustaidolla varustettu henkilö saa ne veikkaamalla osaan oikein (50% todennäköisyys), joten keksi parempi! Tästä ei kukaan kiihdy, ei ranuista jouluaattona tai joulupalloista.
Mutta tuota provokohtaa ihmettelin missä kuusen pitää olla iso, onko iso kuusi mielestäsi jotenkin wt:mpi kuin pieni kuusi? :D
Kai hän meinas että iso kuusi on kalliimpi. Ei jää sitten ainakaan kuusesta kiinni että rahat ei varmasti riitä.
Johan toi summa menee taksiin porvoosta vantaalle. Pistä liftaamaan!
Jos ostat lahjoiksi suklaarasiat niin riittää, tosin taksin voit unohtaa. Mä tosin en tolla rahalla pääsisi alkua pidemmälle, vasta kolme lahjaa ostanut ja mennyt 250+170+59.
Meidän huushollissa joulun budjetti on 3000 euroa, mutta me olemmekin jouluihmisiä ja pidämme kinkusta ja hyvästä ruoasta.
Aikuisten lahjat pois, alkoholi pois
Hyvin riittää, itselläni jäisi tosta vielä säästöön noin 150 euroa tammikuun alennusmyynteihin. Tai sitten ostaisin säästyneellä rahalla uuden auton.
Riittää jos karsii turhat, sidukat, kaljat, koristeet ja isot kuuset, eikä vauvakaan tiedä joulusta vielä yhtään mitään.
Meillä hyvätuloisessa taloudessa ei osteta joka vuosi koristeita, ei koskaan kuusta varisemaan eikä tarvita kaljaa ja sidukoitakaan.
Jouluruokailut lähes valmiina, loput siis teen kokonaan itse ja nyt rahaa mennyt n. 40 euroa. Tässä siis mukana mm. tarpeet kalavalikoimaan ja katkiksiin + paholaisen muniin sekä lammaspiiraisiin. Kinkku muuten sisältyy tähän myös. :) Vielä menee n. 5 euroa tuoreisiin vihanneksiin ja hedelmiin, nämä haetaan tietyltä myyjältä isommissa pusseissa 1 - 1,5 e/pussi, joten hyvin riittää.
Lahjoja ei saa kukaan - no, tietty Brunbergin tryffeleitä ja pari muuta rasiaa on odottamassa.
Lidlistä (ja muistakin kaupoista) kannattaa etsiä punalaputettuja graavi- ja kylmäsavulohipakkauksia ja laittaa ne pakkaseen aattoa odottamaan. Pakkaus sopii juuri yhdelle aterialle muiden tarpeiden lisäksi. Sama mm. maksapateen ja leikkeleiden kanssa, jos näitä aikoo tarjolle. Muitakin vinkkejä olisi, mutta turha kai provoon on vastata.
Kuitenkin, 209 euroa riittää oikein hyvin jouluun. Meitä on 3 + 2 syöjää ja ruokailuja varattu 3 päivälle, tyyliin kerran päivässä kunnollinen 'seisova joulupöytä', lisäksi kahville leipomuksia ja lämmin iltapala (mm. sienipiirakka).
Hmm... ruuat + juomat n. 200 euroa. Rattikelkka, 40e, sukset 70e, Frozen-nukke 30e., pehmolelu 10e, taksikyyti 50e(menopaluu). Taitaa olla niin, että lapset jäävät ilman lahjoja ja jouluvieraat kävelevät.