Lapsi kokoajan räkäinen, viedäkö päiväkotiin?
Jokunen viikko sitten lapsemme sairastui flunssaan (2v) , ol tosi räkäinen ja kiukkuinen niin että lapsesta huomasi että on kipeä. Kun lapsi parani ( jos koskaan kunnolla parani, vähän nuhainen vielä oli), vein hänet taas päiväkotiin. Pian hänelle tuli taas flunssa ja kova yskä. Olin 2 pvää kotona lapsen kanssa taas ( olen työelämässä) ja kun vein päiväkotiin, yskä tuli uudestaan/paheni. Nytkin lapsi on kotona kanssani flunssan takia. Yleisvointi on hyvä ja virkeä, nyt nukkuu yöt hyvin eli ei kovin kipeältä vaikuts, mutta kovia yskänpuuskia on ajoittain ja on runsaasti räkäinen ja mietin vienkö huomenna päiväkotiin vai pidänkö hänet kotona vielä kolmannen päivän eli huomisen ? Mahdollisuus on ryöni puolesta pitää viel huominenkin. Olisi hyvä parannella ihan kunnolla, tuntuu kuitenkin että kokoajan on vähän räkäinen. Tympeä töihinkin soittaa jstkuvasti että en pääse tulemaan töihin, jotenkin nolottaa vaikkei sille mitään voi.
Kommentit (4)
Flunssan paraneminen saattaa kestää viikkoja. Älä vie vähän nuhaisena jos on mahdollista pitää kotona.
Minä tein aikoinani samanlaisessa tilanteessa päätöksen ottaa lapsi kokonaan pois päiväkodista. Sitä päätöstä en katunut, siihen loppui jatkuva sairastelu. Kahta jälkimmäistä lasta en sitten edes yrittänyt viedä päiväkotiin.
Mä pitäisin vielä kotona. Meidän nuorempi lapsi Saa kaikki taudit tosi helposti. Oikeastaan koskaan kolme päivää ei ole riittänyt. Tullut vielä helposti jälkitauteja.
Musta tuntuu että tähän vuoden aikaan 99% lapsista on räkäisiä. Jos kerran mahdollista olla huominenkin kotona, niin tietty olette ja lepäätte.