Mihin haet kevään yhteishaussa?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Lääkis. 11 kerta
Tuo kuullostaa jo melkein pakko mielteeteeltä. - Toivotan lujasti tsemppiä! Ja vinkkinä annan,että kannattaa jättää viim. pian Joulun jälkeen palstailu kokonaan ja käyttää liikenevä aika enempi pääsykokseiin panostamiseen.
Mihinkäs kouluun pääsee aivan varmasti? Mulla on neljäs välivuosi meneillään.
LUT tuotantotalouden aikuiskoulutukseen.
Ei mitään hajua. En halua sosiaali- ja terveysalalle, eikä amk:ssa ole mitään minne pääsisin sillä en ole kirjoittanut esim. matematiikkaa tai fysiikkaa.
LTO JA LO ainakin. Vähän kyllä houkuttaisi hakea vielä johonkin muuallekin, mutta en tiiä :/
Vierailija kirjoitti:
Mihinkäs kouluun pääsee aivan varmasti? Mulla on neljäs välivuosi meneillään.
Ota selvää mihin kouluihin on ollut täydennyshakuja viime vuosina. Pienten paikkakuntien ammattikorkeakoulun joillekin linjoille on erittäin helppo päästä. Jos yliopistoon haluat, niin helpoin tie on matematiikka tai fysiikka jos sinulla on hyvä numero noista yo-todistuksessa. Jos ei ole, niin tietojenkäsittelytieteeseen on aika helppo päästä pienille paikkakunnille. Tosin yliopistoon ei mennä vain makoilemaan millekään linjalle. Siellä joutuu oikeasti tekemään hommia. Ammattikorkeakoulussa pääsee helpommalla yleisesti ottaen.
Lääkikseen tietenkin. :) Viides hakukerta ja nyt sisään mennään. Jos en pääse, niin haen vaikka elämäni loppuun asti kunnes pääsen. Muu ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Lääkikseen tietenkin. :) Viides hakukerta ja nyt sisään mennään. Jos en pääse, niin haen vaikka elämäni loppuun asti kunnes pääsen. Muu ei kiinnosta.
Kannattaa vakavasti miettiä, että kiinnostaako sinua aidosti lääkärin työ vai pelkästään se status.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vakavasti miettiä, että kiinnostaako sinua aidosti lääkärin työ vai pelkästään se status.
Molemmat kiinnostaa: työ ja status. Ja hyvä palkka. Anonyymisti kehtaan myöntää. Saan lääkärinä helpommin naisiakin ja on varaa ostaa hieno auto millä ajella.:) Baarissa tytöt tykkää kun sanon ammattini sitten joskus.
Lääkärinä myös työllistyn helposti. Minua myös kunnioitetaan silloin. Saan asuntolainaa helposti ja elän mukavaa yläluokkaisen elämää. Mikäs siinä:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat kiinnostaa: työ ja status. Ja hyvä palkka. Anonyymisti kehtaan myöntää. Saan lääkärinä helpommin naisiakin ja on varaa ostaa hieno auto millä ajella.:) Baarissa tytöt tykkää kun sanon ammattini sitten joskus.
Lääkärinä myös työllistyn helposti. Minua myös kunnioitetaan silloin. Saan asuntolainaa helposti ja elän mukavaa yläluokkaisen elämää. Mikäs siinä:)
Ja lisäyksenä vielä; ei siis ihme että lääkiksen suosio kasvaa vuosi vuodelta. Minkähän takia;)
Se hakija, joka väittää hakeutuvansa alalle ainoastaan pelkästä auttamisen halusta/kutsumuksesta, on p*skapuhetta. Palkka ja muut kivat edut vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkis. 11 kerta
Ihmisiä on monenlaisia. Itse yritin hakea 1.kerran fysioterapiaan ja kun en päässyt niin luin lähihoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että olet kiinnostunut enemmän mielikuvasta itsestäsi lääkärinä, kuin itse lääkärin työstä. Lääkäriä varmasti arvostetaan, mutta se ei ole suinkaan ainoa ammatti, joka naisia miellyttää. Lääkärinä joudut tekemään etenkin alkuun myös yöpäivistyksiä ja itse työ on aika kaukana siististä sisätyöstä. Paljon paremmin saavutat kuvailemasi tilanteen esimerkiksi asianajajana ja voit olla pukua pitävä herrasmies ympäri vuorokauden.
Sosiaalityö