Suhteessa tulee sopia siitä, mitä tehdään ehkäisyn pettäessä
Teinien arastelun vielä ymmärtää, mutta miksi monet aikuisetkaan eivät tätä tajua?
Toinen olettaa että luonnollisesti kun ehkäisy on käytössä lapsia ei hankita, toinen taas haluaakin ehdottomasti pitää lapsen jos vahinko sattuu. Onnea vaan epäonnelliseen ja katkeraan liittoonne!
Kaikille parempi ratkaisu keskustella ehkäisyn pettämisestä, ja päivittää näkökulmia suhteen edetessä.
Älkääkä ihan oikeasti tulko te muutamat taas nillittämään selibaatista. Teitä ei jaksa kukaan kuunnella.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä harrastaa seksiä jos ei ymmärrä, että seksin tarkoitus on siittää lapsia.
Ei pidä kommentoida keskusteluun, jos lukutaito ei riitä edes aloituksen viimeisen lauseen ymmärtämiseen.
On aika eri asia keskustella vaihtoehdoista silloin kun ei ole raskaana verrattuna keskusteluun samasta asiasta silloin kun lapsi on jo kohdussa. Siinä vaiheessa monille naisille iskee ihan luonnollinen äidinvaisto, eivätkä he missään tapauksessa suostu aborttiin.
Voihan sitä sopia, mutta ei pakottaa. Jos mieli muuttuu, niin minkäs sille voi?
Totta puhut. Olisi hirveää jos vasta myöhemmin kävisikin ilmi, että kumppani on aborttivastainen. Me kävimme tuon keskustelun kun aloimme seksiä harrastaa ja onneksi olimme ja olemme edelleen samaa mieltä asiasta.
Se on ihan sama vaikka ihan kirjallisena tekisit sopimuksen. Tässä suhteessa naisen sana jyrää eli sopimukset ovat vailla lainvoimaa ja nainen voi aina laillisessa abortin tekoa-aikaikkunassa pyörtää aina omat päätöksensä. Eli tämä ei ole mikään vaihtoehto eikä miehen kannata pettää itseään tällaisilla sopimuksilla.
Etukäteen voi sopia mitä tahansa, lopullisen päätöksen vahingon satuttaa lapsen suhteen tekee äiti.
Liitossa ei ole pakko pysyä jos huomaa että arvomaailmat on täysin erilaisia, tai muutenkaan.
Totta kai kannattaa puhua asiasta. Samoin kannattaa sopia siitä, mitä tehdään esim. uskottomuuden suhteen, tai jos toinen joutuu pyörätuoliin.
Ei kannata kuitenkaan hirttäytyä siihen ajatukseen, että jos joku noista osuu kohdalle, valmis käsikirjoitus pitää.
Kyllä minä olen aina puhunutkin. Näin nuorella iällä on aina ollut selvää sekä itselleni että kumppaneilleni, että mitään lasta ei ole tulossa.
En voi toisaalta tietää miten reagoin jos vahinko käy joskus. Nyt uskoisin olevani paniikissa ja mahdollisimman äkkiä varaamassa aborttiaikaa, mutta ei sitä voi tietää ajatteleeko samoin kun asia on konkreettinen.
Siksikin olen erittäin tarkka ehkäisystä.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan sama vaikka ihan kirjallisena tekisit sopimuksen. Tässä suhteessa naisen sana jyrää eli sopimukset ovat vailla lainvoimaa ja nainen voi aina laillisessa abortin tekoa-aikaikkunassa pyörtää aina omat päätöksensä. Eli tämä ei ole mikään vaihtoehto eikä miehen kannata pettää itseään tällaisilla sopimuksilla.
Suojaa se naistakin, on niissä miehissäkin abortinvastustajia.
Ei se tietenkään mikään lainvoimainen ehdoton sopimus ole, mutta eikö suhteessa ole ihan tervettä ja kypsää keskustella tuostakin asiasta ajoissa?
-ap
Itse olen sanonut aina että abortti jos vahinko sattuu. No eräs extyttöystävä oli samaa mieltä, mutta sitten kun tuli raskaaksi nii eihä se sitä pystyny tekee. Onneksi tuli keskenmeno, tyttö oli silloin 16v ja minä 18v.
Onneksi ei myöhemmin päässyt tapahtumaan raskauksia muiden naisten kanssa.
Turha sopia mitään kun nainen raskaaksi tullessaan pitää kuitenkin lapsen. On tämä nähty ja luettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tietenkään mikään lainvoimainen ehdoton sopimus ole, mutta eikö suhteessa ole ihan tervettä ja kypsää keskustella tuostakin asiasta ajoissa?
-ap
Mitä aborttia vastustava mies tekee, jos nainen haluaa abortin? Pistää naisen käsiraudoilla patteriin kunnes aborttia ei voi enää tehdä?
Jos ehkäisy pettää niin muistakaa ne jälkiehkäisytabletit. Saa apteekista ilman reseptiä ja on otettava muistaakseni 48 tunnin sisällä yhdynnästä. Säästää abortilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä harrastaa seksiä jos ei ymmärrä, että seksin tarkoitus on siittää lapsia.
Ei pidä kommentoida keskusteluun, jos lukutaito ei riitä edes aloituksen viimeisen lauseen ymmärtämiseen.
Seksi on vain vastuullisille aikuisille, sellaisille, jotka ymmärtävät, että siemenestä poksahtaa baby :)
Vierailija kirjoitti:
Turha sopia mitään kun nainen raskaaksi tullessaan pitää kuitenkin lapsen. On tämä nähty ja luettu.
Ei aina. Minä tein abortin, vaikka mieheni olisi halunnut pitää lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mitä aborttia vastustava mies tekee, jos nainen haluaa abortin? Pistää naisen käsiraudoilla patteriin kunnes aborttia ei voi enää tehdä?
Esimerkiksi syyllistää ja uhkailee jättämisellä/jättää. Abortti voi olla monelle henkisesti rankka kokemus ilman rakkaan kumppanin syyllistämistäkin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jos ehkäisy pettää niin muistakaa ne jälkiehkäisytabletit. Saa apteekista ilman reseptiä ja on otettava muistaakseni 48 tunnin sisällä yhdynnästä. Säästää abortilta.
Ehkäisyn pettämisellä tarkoitetaan yleensä sitä että tulee raskaaksi ehkäisyn oikein käytöstä huolimatta, ei sitä, että kondomi repeää. Mitenpä tiedät 48 tunnin sisällä tulleesi raskaaksi, jos syöt pillereitä/käytät rengasta/kierukkaa/kapselia/mitävaan ohjeiden mukaan.
Olen nainen, ja olen sanonut jokaiselle seksikumppanille ennen ensimmäistä yhteistä kertaa, että vaadin kumin käyttöä, ja jos tulen vahingossa raskaaksi, niin en tule tekemään aborttia enkä tule edes keskustelemaan siitä että pitäisikö tehdä abortti. Vähän tyyliin, että nämä ovat ehtoni seksille, ota tai jätä. Jokainen on halunnut silti seksiä kanssani.