Kuumotteleva allergia
Onkohan täällä mahdollisesti muita, jotka ovat allergisoituneet erilaisille kemikaaleille. Minä sain alunperin oireita bensasta; käsien polttelua, jne. Mutta nyt oireet ovat laajentuneet ja olen lyhyessä ajassa saanut entistä voimakkaammat oireet, ensin voltaren forte geelistä ja sitten saunatuoksusta (eukalyptus).. oireina on voimakas polttelu vartalolla ja viimeisimmän seurauksena kasvot ovat olleet punaiset ja kihelmöivät jo kolmatta viikkoa.
Olen pyykännyt vaatteita, pyyhkeitä ja petivaatteita, mutta nämä jälkimmäiset tuntuvat jääneen niin tiukasti, että en oikein pääse ongelmasta eroon. Bensan kohdalla riitti aina yksi pesu..
Lisäksi nämä aineet on tarttunut shampoisiin, saippuoihin, voiteisiin. Eikä purkkien pesu auta.
Kuulostaa varmasti ihan hullulta ja luulosairaalta, mutta ihan normaali, täysijärkinen ihminen täällä kirjoittaa.
Kommentit (3)
Todella yleistä. Ja ihmekään jos olet herkistynyt, kuulostaa siltä että ihosi on altistunut ties mille myrkyille vaikka kuinka kauan... Oikeasti bensa !!! Ala käyttää hajusteettomia ja allergiatestattuja tuotteita. Sitten ne työvaatteet, työkäsineet yms. ei ole turhaa hömpötystä vaan kannattaa miettiä minkälaisten kemikaalin kanssa iho on tekemisissä ja suojautua niiltä.
En ole kyllä mitenkään aktiivisesti näille itseäni altistanut.. mies tankkaa autoni, mutta saan allergiaoireita siitä huolimatta hänen kauttaan, kun hän tulee tankkaamassa, jos ei ole huolehtinut käsien pesusta.
Myöskin tuo geeli ei ollut minulla vaan miehelläni käytössä, mutta minä sain siitä voimakkaat lehahdukset. Tarttui petivaatteisiin, jne.
Saunatuoksuakin olen käyttänyt ennen tuota ärtymistä vuosia sitten.
En ole esim.hajuvesille tai tuoksuville suihkugeeleille allerginen toisin kuin taas mieheni, joka saa tuoksuista oireita.
Vaatteet pestään meillä hajusteettomalla pyykinpesuaineella.
Hui, kuulostaa ikävälle. En oo ikinä moisesta kuullutkaan. Nykyäänhän on jos jonkinlaista allergiaa ja homeongelmia ynnä muita herkistymiä.