Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outo kipuilu, voiko nämä oireet liittyä toisiinsa?

Vierailija
11.12.2017 |

Olen jo pitkään tuntenut ihan ihmeellisiä kipuja ympäri kroppaa. Olen kärsinyt pitkään polvikivuista ja polveni ovat monesti olleet nestettä täynnä, jota ollaan joudutti poistamaan lääkärissä. Kortisonipiikki on auttanut oireisiin vähän aikaa, mutta sitten oireet ovat taas palanneet. Selässä on tuntunut säännöllisesti kipua, jonka vuoksi passittivat selän magneettikuviin (haluttiin poissulkea selkärankareuma). Lopulta selkäkipu paljastui mageettikuvissa välilevyn pullistumaksi. Myös ranteissa on tuntunut särkyä. Olen käynyt reumakokeissa ja nivelnestenäytteessä oli kohtalaisen korkea solumäärä, jonka vuoksi olen joutunut käymään reumapoliklinikalla 3 kuukauden välein.

Nyt uusimpana epämääräisenä oireena minulla alkoi eilen aamulla kova viiltävä kipu oikealla puolella alavatsaa (jatkuu edelleen). Kävin tänään lääkärissä ja lääkäri epäili umpilisäkkeen tulehdusta. Koska minulla ei ole kuumetta tai vielä pahempia oireita, tälle ei tehdä toistaiseksi mitään.

Joskus pari vuotta sitten kärsin myös usein epämääräisestä ylävatsakivusta. Kipu tuntui ylävatsalla vannemaisena kipuna. Eräällä kerralla oireet kestivät pari viikkoa putkeen. Vatsakivut olivat niin kovat, että oksentelin ja en pystynyt syömään. Kävin moneen otteeseen lääkärissä, mutta ikinä ei selvinnyt mikä on vikana. Onnekseni ylävatsakipu ei ole vaivannut enää muuta kuin erittäin harvoin.

Olen alkanut miettimään, että voisiko näillä kaikilla oireilla olla jotakin tekemistä toistensa kanssa? Olen ravannut kokeissa usein ja mitään ei olla saatu selville (tuota välilevyn pullistumaan lukuunottamatta). Olen suhteellisen nuori, joten ihmetyttää nämä kaikki oireet. Alkaa jo pelottamaan, että ihmiset luulevat minun keksineen nämä kaikki oireet.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla