Makaronista ja riisistä sosetta?!?!
Elikkäs,kuinka saatte tehtyä riisistä ja makaronista suht hienoa sosetta? Tekisi mieli syöttää tuolle pojalle muutakin kuin perunaa ja bataattia. Kerran olen makaronia soseuttanut mutta ei oikein onnistunut.Poika syljeskeli makaronin palasia suusta ja lopulta kieltäytyi syömästä.Poitsu nyt 6,5kk.
Kommentit (3)
Mä olen tehnyt pastasta ja tomaatista sauvasekoittimella, saa kyllä ihan hienoksi. Eli ekan keität tomaatit ja kuoret pois, keität pastat ja sitten vaan sekaisin.
Voit laitta vähän korviketta sekaan. Toisaalta meillä neuvottiin neuvolassa antamaankin vähän karkeampaa ruokaa alkaen 6kk vaikka ei ole hampaita vielä. Ensin tyttö yökki ja syljeskeli ruuan ulos, mutta nykyään jo syö suht koht hyvin. Voit myös sekoittaa makaronia tai riisiä johonkin soseeseen näin aluksi.
Jos ei meinaa syödä Yritä ensin yhdellä aterialla päivässä tai jokatoinenpäivä.
Olisi hyvä oppia syömään muutenkin kuin imemällä ja tietenkin monipuolisesti. tsemppiä yrittämiseen.
Meillä neiti on nyt 7,5 kk ja riisistä ja pätkäspagetista on ruokia tehty. Riisi on meillä lisätty muiden aineiden sekaan (esim. kana, maissi,purjo,riisi...) ja hetkeksi pyörimään kunnon monitoimikoneeseen (ei ainakaan meillä onnistu sauvasekoittimella). Pätkäspagetti samoin. Ei voi mun mielestä kauaa pyörittää ettei mee semmoseks tahna-liisteriksi. Meijän neiti syö kyllä haarukalla pilkottua spagettiakin ja samoiten riisit ei haittaa jos on kokonaisia. kökköruoka siis kelpaa =)
Mutta toivottavasti onnistuu =)