Tekopyhimmät asenteet tuttavilla
Eräs tuttuni on tiukan linjan vasemmistolainen ja tasa-arvon kannattaja. Hän vastustaa sovinismia, rasismia, homofobiaa ja muuta eri ihmisryhmiin kohdistuvaa syrjintää, mutta silti hän halveksuu suomenruotsalaisia ihmisryhmänä, koska "ne on kaikki sellaisia etuoikeutettuja paskiaisia".
Onko muilla vastaavanlaisia havaintoja?
Kommentit (10)
Tuttavani koki syyllisyyttä, kun jäi aikoinaan kiinni TV:n katsomisesta ilman TV-lupaa. Oli kuulemma hyvin noloa.
Hänestä ei ole yhtään noloa olla vaikka 2-3 eri miehen kanssa yhdenillasuhteissa yhden viikon aikana, saada sukupuolitauti tai unohtaa kondomi. Miksi nämä eivät nolota? Katsokaas, kun humalassa saa hänen mielestään toilailla vailla vastuuta.
Totta kai kaikki Suomen 250 000 suomenruotsalaista asuvat hienossa talossa Kauniaisissa ja ajavat citymaastureilla.
Vakavasti puhuttuna vastaavanlaista tekopyhyyttä kyllä näkee. Esimerkksi se, että valitetaan turkistarhauksesta samaan aikaan kun syödään ties mitä tehotuotettua kanaa.
Ihmiset, jotka tilaavat roskaruuan kanssa kevytlimun vain sen takia, ettei lihoaisi.
Sain lapsen alaikäisenä avioliiton ulkopuolella ja kumppanin eräs lähisukulainen joka on uskovainen tuomitsi jyrkästi tekemämme synnin ja painosti aborttiin. Harmi vain että kyseinen sukulainen sai itse aikoinaan -3- avioliiton ulkopuoleista lasta ja eli muutenkin täysin ”syntistä” elämää.
Yläasteella rinnakkaisluokkalaisista se, joka joka kaikkein kovimpaan ääneen vaati homoille oikeuksia jne. ja vaati muilta suvaitsevaisuutta, oli itse koulukiusaaja ja puhui pahaa selän takana niin kiusatusta kuin muistakin ja arvosteli heitä. Mutta tästä on kuitenkin jo vuosia aikaa ja olimme silloin vasta teinejä, joten voi hyvin olla, että hän on viisastunut.
Tuttava kauhistelee kaikkia kemikaaleja, hiusväreistä lähtöisin. Sairastaa kuulemma monikemikaaliyliherkkyyttä. Kritisoi mm. raskaana hiusvärien käyttöä ja miten se voi vaarantaa sikiön terveyden. Samaan aikaa polttaa tupakkaa ja poltti tupakkaa myös raskaana, koko raskausajan. Ei nähnyt mitään ristiriitaa tässä. Tupakkahan ei sisällä kuin yli 4000 eri kemikaalia.
Eräs tuntemani henkilö naureskelee selvinpäin ollessaan juopoille, mutta viettää itse vähintään kaksi päivää viikosta täysin "muissa maailmoissa". Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa?
Tupakoijat yleensä vouhkaavat kaikenmaailman kemikaaleista kuinka vaarallisia ne on terveydelle. Ei uskalleta edes rokotusta ottaa kun niissähän on kuulkaas ties mitä KEMIKAALEJA, ties minkä sairauden niistä voi saada..
Pilkataan uskovaisia samaan aikaan, kun uskotaan itse ties mihin homeopatiaan ja kaukoparantamiseen (kyllä, tällaisiakin ihmisiä on)
Kyllä, samanlaisia havaintoja on suomenruotsalaisista.