Mitä näistä kammoat eniten?
Jos kammoat useita alla olevia voit kertoa niistä kommenttikenttään.
Kommentit (12)
Käärmeitä vaan en hämähäkkejä ollenkaan.
Ahtaita paikkoja vähäsen joo, eritoten elävältä hautautumista.
Sosiaalisia tilanteita ehdottomasti. T. Sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivä nainen
Moniakin pelkään, mutta reiät ovat hirveimpiä. Nytkin piti mennä googlaamaan "reikäfobia" ja kädet tärisevät edelleen. Pellet ovat myös kauheita.
Minä pelkään noista vaan ja ainoastaan hämähäkkejä vaikka söpöjä onkin, mutta käärmeitä en todellakaan pelkää.
Pelkään kaatumista ihan vainoharhaisesti jos ole jossain korkealla. Ahtaita paikkoja jonkun verran, esimerkiksi hissit ovat todella ahdistavia enkä koskaan menisi hissiin yksin (pelkään että se pysähtyy ja jään yksin loukkuun). Vastasin kuitenkin sosiaaliset tilanteet. Pelkään myös julkisia paikkoja (ihmisiä, ihmisiä kaikkialla) ja esimerkiksi kauppaan lähteminen on yhtä tuskaa.
N18
Minulla menee tuo hämähäkit, käärmet, limanuljaskat, sekä muut örkit ja öttiäset aivan listan kärkeen. Hyi helvetti, että puistattaa jo pelkkä ajatus. > :(
En tiedä kumpi olis pahempi paikka käärmeet/hämähäkit vai esim. sen Kiinassa olevan lasisillan ylittäminen.
En siksi osaa vastata.
Minulla on ahtaan-sekä korkeanpaikankammo. Luin kerran jostain , että ahtaanpaikankammoa esiintyy yleisemmin yliaikaisilla lapsilla.( olin 3,5vk yliaikainen syntyessäni). Vastaavasti keskosilla on enenmmän ns. torikammoa.(avaranpaikank.) Korkeanpaikank. on kehittynyt iän myötä. Olisiko niin, että koordinaatiokyvyn heiketessä iän myötä keho ikäänkuin alkaa suojella itseään hmm.
Minulla on aivan kamala korkeanpaikan kammo! Menen paniikkiin ja tulen hysteeriseksi jo siitä, jos ajattelen istuvani esim. parvekkeen kaiteella! Asun ylimmässä 5. kerroksessa ja pelkään parvekettani.
En ymmärrä kun lapsena ei tällaista ollut. Kiipeiltiin meidän talon katollekin ihan tuosta vaan! Toinen minulla on ahtaanpaikan tai tarkemminkin tunneli kammo. Sitä pystyn jotenkuten hallitsemaan, korkeita paikkoja en ollenkaan.
Sitten toisaalta en ymmärrä sosiaalisten tilanteitten pelkoa! Nautin esiintymisestä. Miksikähän se on niin yleistä suomalaisilla?
Äänestin sosiaalisia tilanteita ja tarkemmin ehkä vielä huomion keskipisteenä oleminen esim esiintymistilanne.