Yläkerrassa lapsia kylässä ja järkyttävä melu - lastensuojeluilmoitus?
Yläkerrassa asuu vanhahko mummu, jonka luokse meni eilen illalla klo 19 aikaan kolmilapsinen perhe kyläilemään. Lapset ovat kaikki päiväkoti-ikäisiä. Hyvä, että ehtivät rapun oven sulkea saavuttuaan niin johan alkoi kirkuminen ja juoksentelu! Ja sitä jatkui klo 23 asti, mikä mielestäni on liian myöhäinen aika tuonikäisille olla hereillä.
Ja aamulla 6 aikaan alkoi sama mekkala - kiljumista, TÖMPS TÖMPS -juoksentelua, tavaroiden paukahtelua lattiaan.. paukutin patteria, että olisivat hiljaa, mutta kuului vain miesääni joka nauraen sanoi "oho, naapuriko se siellä?" Edelleenkin hirveä meteli.
Ajattelin, että ei tuollaisten perheiden touhuja saada kuriin muutoin kuin lastensuojelun avulla. Vai saako? Kokemuksia?
Kommentit (21)
Postiluukusta iso kourasellinen karkkeja, joissa on kakkaa sisällä!
Eipäs kun ostat chilikarkkeja ja laitat niitä postiluukusta.
Ehkä ei vielä kannata lastensuojeluilmoitusta tehdä, mutta poliisille voit kyllä soittaa häiriköinnistä.
Häiriöstä ilmoitetaan isännöitsijälle. Viranomaisia on ihan turha sotkea joka hiton epämukavuuteen. Sitäpaitsi tässä tapauksessa mummonsuojeluilmoitus voisi olla osuvampi kuin lasu.
No ei tuo nyt mikään lasun paikka ole vaikka ärsyttävää onkin. Ja jos lapset vapaalla niin miksei voi valvoa klo 23? Toki hiljaisuudesta pitää pitää kiinni. Pistä lappu luukusta? Tai soita ovikelloa?
Mutta jos kyse on vieraista niin eiköhän ne kohta lähde että koita kestää. 👍
Mä soittaisin poliisit tuommoiselle joutavalle patterin hakkaajalle. Sille ei ole mitään syytä, lasten riemuun on.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei vielä kannata lastensuojeluilmoitusta tehdä, mutta poliisille voit kyllä soittaa häiriköinnistä.
Poliisille? Et oo tosissas? Lue aloitusviesti uudestaan. Ei siellä koko yötä metelöity ja kyse pienistä lapsista. Joo varmaan on ärsyttävää jos tottunut hiljaisiin naapureihin mutta että poliisit..
Ymmärsin, että ovat kylässä. Aika pikkumaiselta vaikutat, jos yhtenä iltana kuuluu naapurista klo 23 asti lasten leikkimisen ääntä. Taidat olla oikea kerrostalokyttääjä! Laita telkkari isommalle ja keskity omaan elämääsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisille? Et oo tosissas? Lue aloitusviesti uudestaan. Ei siellä koko yötä metelöity ja kyse pienistä lapsista. Joo varmaan on ärsyttävää jos tottunut hiljaisiin naapureihin mutta että poliisit..
Ja miten hitaalla voi käydä, jos ei tajua aloitusviestiä provoksi???
Aloitusviesti ei ole provo. Ihmeellistä että sitä provo-sanaa pitää tulla jokaiseen topaan kailottamaan! >:(
Ja kyllä minun mielestäni saa olla ärsyyntynyt tuollaisesta metakasta! Ei ihmisillä ole oikeutta häiritä naapureita vaikka olisi kuinka lapsiperheellinen. Ne lapset voi kasvattaa olemaan häiritsemättä muita.
ap
Mä taas luulen, että kyse ei ole ollenkaan provosta. Tuollaisia kerrostalokyttääjiä on olemassa ihan oikeasti! Elämä pyörii sen ympärillä mitä naapurissa tapahtuu. Eli aloittaja ottaa vain sen korvan pois seinästä ja keskittyy omaan elämäänsä.
Ei terveet lapset tolla tavalla riehu. Mummo on varmaan syöttänyt niille sokeria! Muista sanoa sekin, kun soitat viranomaisille. Tommosilta mummoilta pitää ottaa lastenlastentapaamisoikeus pois ja kaikki sokeriherkut komerosta.
Vierailija kirjoitti:
Aloitusviesti ei ole provo. Ihmeellistä että sitä provo-sanaa pitää tulla jokaiseen topaan kailottamaan! >:(
Ja kyllä minun mielestäni saa olla ärsyyntynyt tuollaisesta metakasta! Ei ihmisillä ole oikeutta häiritä naapureita vaikka olisi kuinka lapsiperheellinen. Ne lapset voi kasvattaa olemaan häiritsemättä muita.
ap
Hei tee lasu ja soita poliisit. Ole sitten valmis myös kestämään seuraukset ( perätön ilmoitus ja hälytys).
Toivon että toimit heti jotta saat ansiosi mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo lasten myöhäinen nukkumaanmenoaika kannattaa vinkata sossulle. Päättävät sitten itse tarvitsevatko virka-apua.
Et ole tosissasi? Jos lapset ovar kylässä ja vapaalla?
Älä matkusta koskaan Tanskaa etelämmäksi.
Varmasti ärsyttävää, mutta itse en jaksaisi yhdestä kerrasta tehdä mitään. Lähes jokainen kerrostaloasuja on joskus mokannut naapurien kustannuksella. Jos tuo alkaa toistua, niin puhuisin mummon kanssa ja jos ei auta, niin isännöitsijän (todennäköisesti mummo ei kyllä saa noita lapsia hiljennettyä).
Mutta joo, ei todellakaan saisi antaa lasten riehua kerrostalossa hiljaisuuden aikaan. Käsittämättömät vanhemmat.
Äpärät saavat kirkua niin paljon kuin sielu sietää kerrostaloasunnossa. On kuulemma normaalielämisen ääntä. Itse kun hakkasin seinää aina kun naapurin äpärät kiljuivat, sain itse valituksen sillä häiritsin kuulemma heidän elämäänsä metelöinnilläni. Että näin. Onneksi tuo äpäräperhe muutti pois.
Hanki kunnon korvatulpat! Problem solved.
Meillä on sama juttu. Yläkerrassa asuu mummo, josta ei koskaan kuulu mitään. Sitten kun lapset lapsineen on kylässä, ne äänet arsyttää koska se kontrasti on niin suuri. Yritän muistaa entistä elämääni lapsiperheiden parissa ja onnitella itseäni hiljaisesta mummosta. tämän hissukka mummon jälkee en varmaan ikinä enää sopeudu normaaleihin naapureihin
Heittäisin kakkaa tai mädän kalan postiluukusta!