Mistä johtuu, että toiset saavat isoista rinnoista niskakipuja ja toiset eivät?
Luin ketjua kauneuden hinta, ja moni valittaa särkyjä. Minulla on G70, rinnat painavat tosi paljon. Miksi minulla ei särkyjä ole koskaan ollut?
En ole mitenkään hyväkuntoinenkaan, eli ei se hyvillä selkälihaksillakaan selity. Hyvä ryhti minulla kyllä on.
Kommentit (20)
Ap, siksi valittavat, että saavat leikkauksen. Aina ollut kookkat rinnat, myös hyvä ryhti ja harrastan liikuntaa. Ei ole kipuja. Kipuja kun ei voida todeta, luotettavasti valitettavasti.
Mun tissitön anoppini on työkyvyttömyyseläkkeellä niska- ja hartiakipujen takia.
Sattuma, lihakset, muut kivuille altistavat tekijät, rasvan/painon jakautuminen tasaisesti (eli rinnat ei ainoa iso kohta kehossa) jne. Kyllähän noita syitä keksii.
Vierailija kirjoitti:
Mun tissitön anoppini on työkyvyttömyyseläkkeellä niska- ja hartiakipujen takia.
Juuri näin, kivuille on lukemattomia eri syitä. Kipu voi myös heijastua toisesta paikasta.
Ei ne niska-hartiakivut mistään rinnoista johdu, vaan muista syistä. Myös pienirintaisilla ja miehillä on lihasjännityksiä ja kipuja niskassa ja hartioissa. Lihaskivuilla voi kuitenkin sopivasti draamailla ja hakeutua yhteiskunnan rahoilla leikkaukseen sitten kun alkaa kaivata kohotusta rinnoilleen.
75F/G, ei kipuja. Eikä nämä ole oikeastaan edes isot 😄.
Hyvä ryhti, hyvät lihakset ja ennenkaikkea sopivankokoiset liivit. Ne, joilla on niska- ja hartiakipuja, roikottavat todennäköisesti koko rintojen painoa olkainten varassa. Suurin osa painosta pitäisi jakautua tasaisesti ympärykselle. Usein suomalaisten naisten ongelma on liian iso ympärys ja liian pieni kuppi.
T: 80G/85 kg
Rintojen pienennysleikkaukset tulisi suorittaa ainoastaan yksityisellä puolella, ja potilas itse maksaa leikkauksen. Näin saataisiin kirurgien resursseja siirrettyä vaativampiin, kiireellisempiin leikkauksiin. Karsittavaa riittää.
Mulla oli niskat jumissa aina.
Hierojalla kävin ja oli aina ihan kovat hartiat.
Kävin rintojen pienennyksessä ja oikeastaan muista syistä kuin kivut. Rinnat roikkui ja oli kanalan näköiset. Koko ei mikään ihan hirveä jätti ollut 80F/G. Mutta se nänni-solisluu mitta ratkaisi ja leikkaukseen pääsin heittämällä.
En olisi uskonut sanovani näin mutta niskakivut jäi leikkauspöydälle! Oli niin vapauttavaa kun ei ollut isot rinnat tiellä eikä painanut mikään etualalla. Uskon että se roikkuminen on se juttu. Rintani ovat edelleen isot, muttei roiku eikä kipuja ole ollenkaan. Nyt siis D/F kuppi. Pyysin pienempiä mutten saanut.
Nyt koko ajan pelkään sitä päivää kun rinnat alkaa roikkua ja painaa. Leikkauksesta 5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ryhti, hyvät lihakset ja ennenkaikkea sopivankokoiset liivit. Ne, joilla on niska- ja hartiakipuja, roikottavat todennäköisesti koko rintojen painoa olkainten varassa. Suurin osa painosta pitäisi jakautua tasaisesti ympärykselle. Usein suomalaisten naisten ongelma on liian iso ympärys ja liian pieni kuppi.
T: 80G/85 kg
Tästä syystä juuri. Liivien tuki tulisi tulla selästä, ja isorintaisillakin vain pieni osa olkaimista. Liivien pitäisi siis pysyä paikoillaan ilman olkaimia, että ne olisivat oikean kokoiset.
Kun tuki tulee selästä, eivät rinnat paina hartioita. Eihän iso mahakaan aiheuta hartiakipuja, selkäkipuja kylläkin. Jos rinnat roikkuu alhaalla ilman liivejä, ei tule hartiakipuja kuten ei isosta mahastakaan.
Ystävälläni 70J, mutta oikean kokoisilla liiveillä ei koskaan hartiasärkyjä.
Kyllä minullakin nämä roikkuvat. En pysty käyttämään simmareita, jotka sidotaan niskan takaa lenkillä yhteen. Niska tulee vietävän kipeäksi, kun naha pureutuu ihoon. Eli ostan vain hyviä liivejä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset ovat erilaisia.
No, sehän oli aloituksen pointti: mistä tämä erilaisuus johtuu?
Olen huomannut aiheeseen liittyvissä keskusteluissa että ero on siinä, että ne jotka ovat tyytyväisiä rintoihinsa eivät koe, tai tunnusta kokevansa kipuja, kun taas ne, jotka eivät ole tyytyväisiä rintoihinsa valittavat myös kipuja. Koetut kivut on varmaan pitkälti psykosomaattisia tai jopa osittain liioiteltuja. Kuten edellä on useaan kertaan huomautettu, kipuja on myös pieniritaisilla ja miehillä ja niiden taustalla on monia yksilöllisiä rintojen koosta riippumattomia syitä.
Joogaa, harrasta pilatesta ja käy salilla. Lisäksi käytä tukevia liivejä. Itse käytän täystopattuja vaikka on suuret rinnat, koska toppaus antaa tuen koko rinnan mitalle.
Olen roteva ja hartiat on leveät, olen luonnostaan vahva nainen. Yläosani on koon tai kaksi isompi kuin alaosani. Olen kylläkin ylipainoinen myös. Mulla on oikean kokoiset liivit (85 L). Ei ole ollut niska- ja hartiakipuja, luulen, että johtuu ruumiinrakenteestani.
No aika selvä juttu mulla ainakin. Isot tissini hävettävät, joten alitajuisesti yritän piilotella niitä -> huono ryhti, hartiat edessä, niska kyyryssä.
75J
Täällä muutenkin läski nainen (noin 100 kg) jolla iso maha + 90 H kupin tissit. Mitään selkä-, niska- tai hartiakipuja ei ole käytännössä koskaan ollut. En harrasta mitään liikuntaa ja ryhti on kumara.
Vierailija kirjoitti:
Joogaa, harrasta pilatesta ja käy salilla. Lisäksi käytä tukevia liivejä. Itse käytän täystopattuja vaikka on suuret rinnat, koska toppaus antaa tuen koko rinnan mitalle.
Liivin tuki tulee ympärysnauhasta, topatulla kuppiosalla ei ole sen kanssa mitään tekemistä.
85J, ei lihaksia, ei kipuja. Hyvät liivit, hyvä ryhti ja hyvä tuuri, luulen.