Mitä minä voin tehdä auttaakseni luontoa ja eläimiä? Neuvokaa!
Tämä sai minut lohduttomaan itkuun:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005484279.html
Taas kerran itken ihmisen julmuutta ja itsekkyyttä. Mekö aiheutamme elintavoillamme näitä asioita? Ilmastonmuutos, jääkarhujen elintila sulaa pois. Niin paljon muutakin kamalaa tapahtuu maailmassa koko ajan. Sekavat ajatukset poukkoilevat nyt päässäni, enkä saa oikein mitään järkevää tekstiä aikaiseksi. Haluaisin tehdä omalta osaltani jotain, mutta mitä? Meneekö lahjoitusrahat "oikeaan osoitteeseen", jos ryhdyn esmi. WWF:n lahjoittajaksi? Mitä voin tehdä elämässäni, että maailma pelastuu?
Vinkkejä ja keskustelua aiheesta!
Kommentit (5)
Ala käyttämään ympäristöystävällisiä ja ei eläinkokein testattuja pesuaineita, kosmetiikka ja ihonhoitotuotteita. Suosi luomutuotteita, vähennä lihansyöntiä, kierrätä..
Et mitään,yksi kunnon tulivuoren ryökäys tekee tyhjäksi kaikki ilmastonmuutos ponnistelut.
Olet älykäs ja viisas ihminen. Kaikkein tärkeintä on omien elämäntapojen muutos. Lomalentojen lopettaminen, turhan kulutuksen lopettaminen jne. Jokaisen käyttämänsä tuotteen voi jäljittää alkuperämaahan saakka googlettemalla ja tutkia sen aiheuttaman kuormituksen ympäristölle. Eli tärkeintä on muuttaa oma kulutus ja oma pesä mahdollisimman ekologiseksi. Sen lisäksi kannattaa mieluummin osallistua jonkun järjestön toimintaan kun ei minkään. Vaikka osa rahoista menee organisaation pyörittämiseen niin silti he toteuttavat konkreettisia prijekteja eläinten elinalueilla. Voit myös itse ryhtyä vapaaehtoiseksi johonkin mieleiseesi yhdistykseen Suomessa. Kannattaa ottaa yhteyttä eri yhdistyksiin ja suunnitella toimintaa tai perustaa oma. Kaikkein tärkein ja se jolla on eniten merkitystä on joka ikisen oma kulutus.
Ainakin voit auttaa Suomessa talvehtivia lintuja päivittäisellä talviruokinnalla. Kesällä voit laittaa pönttöjä. Voit ostaa suojelumetsää neliöittäin.
Tuttua tuo ikuinen itkeminen näiden uutisten parissa :( Itse olen liittynyt hyväntekeväisyystyön aktiiveihin ja vähän parempi olo on kun tekee jotakin konkreettista. Mikä taas se taho olisi sitten itselle, niin se pitää miettiä. Minä toimin paikallisesti eläinsuojeluyhdistyksessä.. Kyllä WWF:lle voi lahjoittaa hyvin mielin, itsekin kuukausilahjoittaja. Lisäsi tietysti ne omat eettiset valinnat elämässään.