Miksi Noel on nykyään niin suosittu nimi Suomessa?
Joulua tarkoittava nimi, joka sopii nimenomaan jouluna syntyneille.
Kommentit (13)
Jaa, minä tiedän (kohtuu laajastakin) tuttavapiiristä vain yhden Noelin ja sekin on juhannuksena syntynyt (oli varmaan jotain sarkasmia nimeämisessä). Enemmän on tätä Leevi, Eevi, Onni -osastoa, jotka tulee jo korvista ulos.
Minä ihmettelen näitä vauva-palstan kommentaattoreita, jotka jaksavat pilkata toisten ihmisten nimiä. Leevi, Onni ym. ovat minusta nättejä nimiä, vaikken tunnekaan itse yhtään sen nimistä. Syystä suosittuja. Sitä paitsi on jotenkin ala-arvoista haukkua nettipalstoilla toisten lasten nimiä.
Noel on sinänsä kiva nimi, vaikka minullekin tuo mieleen joulun.
Pehmeä ja niin, ah, "kansainvälinen". Eli täydellinen muka harvinainen trendinimi, kun haetaan jotain erilaista ja söpöä pikkuvauvalle.
Mun mielestä Noel on kiva nimi.
Kauheeta ku aikuiset ihmiset haukkuu toisten nimiä! Huhhuh. Teidän lapset on juuri niitä koulukiusaajia!
Suomessa on väestörekisterikeskuksen mukaan alle 2824 Noelia. Heistä valtaosa on alle kouluikäisiä.
Siksi että moni Noel on ollut homoseksuaali. Nykyään vanhemmat toivovat että poikalapsesta tulisi homo. Tytöstä ei kai kukaan toivo lespoa.
Noel-nimi on ollut pitkään käytössä monessa muussa maassa. Eikä todella ole kaikki Ranskassakaan jouluna syntyneitä.
Voihan joulupukki, mitä pösilöitä kommentteja täällä! Noel on todella kaunis nimi pojalle, juuri tämäntyyppisistä nimistä pidän itsekin. Suomalaiset nyt eivät lähtökohtaisesti ole kovin kielitaitoisia, joten luulenpa, ettei moni edes tiedä Noelin tarkoittavan joulua. Jos tämäntyyppistä vertailua lähtee hakemaan, niin esimerkkejä löytyy lähempääkin: Viola on tuorejuusto, Felix on ketsuppi, jne. Luulisi niiden häiritsevän enemmän..
Uskoisin, että aika moni suomalainen nimi tarkoittaa jollain muulla kielellä jotain. Noel merkityksessä joulu on ainakin jotain kaunista eikä mitään epäilyttävää..
On se trendikkäämpi kuin Joel :D