Nordea vähentää noin 6 000 työtehtävää - aktiivimalli odottaa
Ensi helmikuun lopulla päätökset 420 henkilötyövuoden vähentämisestä Suomessa.
https://yle.fi/uutiset/3-9968585
Lisää osallistujia aktiivimalliin, jee!
Kommentit (19)
Muut pankit, vakuutusyhtiöt ja yleensäkin paljon konttorihenkilöstöä työllistävät yhtiöt tulee perässä. Sitten on kaikille kivaa aktivoivaa työtä ilman palkkaa tiedossa.
Mutta, mutta kun tekoäly kohta tuo aivan uudenlaisia työpaikkoja minkälaisista ei nyt osata edes haaveilla, niin kohta on taas työvoimapula.
Iltasadun kertoi tänä iltana EK.
Vierailija kirjoitti:
Kuka vielä pitää rahojaan tuolla paskapankissa?
Taitaa olla köyhät kun siellä ei kai ole joitakin tiettyjä palvelumaksuja ollenkaan, tai jotain sellaista joku kerran minulle selitti.
Hyvä kun kertoivat ennen joulua niin työntekijät eivät turhaan osta liian kalliita joululahjoja. Kysyntä alas!
En vain ymmärrä miksi ne nordealaiset eivät vain mene töihin X(
Vierailija kirjoitti:
Mutta, mutta kun tekoäly kohta tuo aivan uudenlaisia työpaikkoja minkälaisista ei nyt osata edes haaveilla, niin kohta on taas työvoimapula.
Tämä tarina on tosi.
terveisin Juha ja Juhana.
Vierailija kirjoitti:
Se työvoimapula on samanlainen kuin sateenkaaren pää, aina niin lähellä, mutta ei sitä koskaan näe. 90-luvulta asti olen itse sitä odottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla köyhät kun siellä ei kai ole joitakin tiettyjä palvelumaksuja ollenkaan, tai jotain sellaista joku kerran minulle selitti.
Pankit ryhmittelevät asiakkaansa varallisuuden mukaan, ja rikkaimmilla on halvimmat palvelut ellei privapuolelle halua. Mietipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se työvoimapula on samanlainen kuin sateenkaaren pää, aina niin lähellä, mutta ei sitä koskaan näe. 90-luvulta asti olen itse sitä odottanut.
Uskovaiset on oottanu Jeesuksen toista tulemista jo 2000 vuotta. Älä menetä uskoasi työvoimapulaan, sillä markkinavoimat eivät hylkää sinua, jos vain uskot.
Vanhuksien ulkoilutusta ja marjanpoimintaa tiedossa, 9€/pvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset on oottanu Jeesuksen toista tulemista jo 2000 vuotta. Älä menetä uskoasi työvoimapulaan, sillä markkinavoimat eivät hylkää sinua, jos vain uskot.
No tämähän menee jännäksi: kumpi tulee ensin, työvoimapula vai Jeesus :D
En tosin taida ehtiä nähdä kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein kuulin niin mies jota asiasta haastateltiin uutisissa sanoi että tuo ratkaisu tehdään asiakkaiden takia, palvelun parantamiseksi.
Kannattaisiko joskus kuunnella asiakkaita tai edes omia työntekijöitänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein kuulin niin mies jota asiasta haastateltiin uutisissa sanoi että tuo ratkaisu tehdään asiakkaiden takia, palvelun parantamiseksi.
Kannattaisiko joskus kuunnella asiakkaita tai edes omia työntekijöitänsä.
Tuo "palveluiden parantaminen" on kyllä hassu termi. Yleensä asiat vain vaikeutuvat ja hankaloituvat asiakkaiden kannalta. Se on ihan samaa tasoa kuin pomojen juhlapuheissa viljelemä "henkilöstö on yrityksemme tärkein voimavara", se tietää tulevalle vuodelle lähes poikkeuksetta yt-neuvotteluita ja irtisanomisia.
Minä olen nordean asiakas. Halvimmat kokonaiskustannukset siellä toistaiseksi ollut. Lisäksi meninpä ostamaan lisää nordeaa omaan salkkuunikin hiukan ennen uutista. Hyvä että johto pitää huolen meidän omistajien tilanteesta. Jo nyt tullut mukavasti nousua oston jälkeen.
En ole pankkiuskovainen vaan säännöllisesti kerran vuoteen tai kahteen kilpailutan pankkipalvelut. Viimeisen 10 vuotta nordea tarjonnut kokonaisedullisimman paketin.
Olisikohan joukossa yhtään hallituspuoluetta äänestänyttä? Ilolla nyt sitten elämänhallintaa harjoittelemaan. Veronmaksajat maksavat kyllä. Ja firmojen omistajat kiittävät hallitusta, kun ne luvatut rahat saatiin. Meinasi näyttää jo pahalta, kun työttömien haastattelujen ulkoistaminen tyssäsi ikäviin lakiasioihin, joita nipot vaativat noudattamaan.