Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1-vuotiaan nukahtamisvaikeudet

11.04.2006 |

Osaako kukaan antaa vinkkiä, mistä voisi johtua 1-vuotiaan tyttömme yhtäkkiä ilmenneet nukahtamisvaikeudet? Tähän mennessä nukkumaanmeno on sujunut kitkattomasti niin, että hoidetaan iltarutiinit ja jätetään tyttö sänkyynsä nukahtamaan. Rutiinit ovat edelleen samat, mutta heti kun hyvänyönpusu ja halit on hoidettu ja lähdemme huoneesta, alkaa kauhea huuto. : ( Onko tämänikäisillä jotain eroahdistusta vai voiko kävelemään oppiminen vaikuttaa asiaan jotenkin? Kokemuksia/vinkkejä kiitollisena odottelen..?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-kuinen tyttömme on vastaavassa ikävaiheessa. Nukuttamaan ei kelpaa lainkaan isä, ainoastaan äiti tällä hetkellä. Imetän vielä, joten iltahuikan jälkeen neiti laitetaan nukkumaan. Tähän asti on rauhoittunut rinnalle tai siten jäänyt hetkeksi sänkyyn pyörimään, muttei itkenyt. Nyt viime aikoina sänkyyn jätön jälkeen on alkanut kauhea itku ja nukutusrumbaan on mennyt reilut puoli tuntia.

Eilen huomasin että kulmahampaat ovat tuloillaan ja toisaalta on juuri oppinut kävelemään, joten tässä taitaa olla suurimmat syyt moiseen käytökseen. eilen annettiin särkylääkettä ennen nukkumaanmenoa ja nei

ti sammahti ilman huutoa. On tainnut särkeä ikeniä sen verran, että on ollut " pelottavaa" käydä yksin nukkumaan.

Vierailija
2/4 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojalla oli samanlaisia nukahtamisvaikeuksia 10kk ikäisenä(nyt 1v1kk).Normaalit iltarutiinit ja tohon 10kk:n ikään asti oli seitsenkuisesta nukahtanut itsekseen mutta sit yks ilta alko vaan huutaan kun laitettiin sänkyyn ja siitä tuli loppu vasta kun minä menin omaan sänkyyn pötkölleen ja pidin kättäni selän päällä.Ja siihen nukahti.Tätä nukutushommaa kesti koko 10kk:n ajan eli jompi kumpi vanhemmista nukutti pojan.Kunnes sitten 11kk:n iässä rupes taas nukahtaan itsekseen ja siitä lähtien ei ole tarvinnut nukuttaa.Kysyin asiaa terkaltakin mut eipä osannut kovin kummoista sanoa mistä moinen johtuu,luultavasti eroahdistusta.

Suohomppeli81

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttömme on myös 1 vuoden ja muutaman päivän aikana on alkanut hirveä huuto kun ollaan yritetty jättää omaan pinnikseen nukkumaan. Meilläkin on aina ennen kiltisti jääty yksin omaan sänkyyn tekemään unta. Imettämisen lopetin pari viikkoa sitten ja vaikka etukäteen pelkäsinkin, imettämisen lopettamisen jälkeenkin tämä yksin nukkumaan jättäminen vielä toimi - kunnes nyt sitten viime viikolla alkoi tämä itkeminen ja protestointi nukkumaan menemistä kohtaan. EIlinen oli kaikkein vaikein: nukahti lopulta vasta isin laittamana 21.20 (normaaisti minä nukutan ja nukahtaa klo 20 tai viimeistään 20.30).

Enpä minäkään osaa siis auttaa ja kertoa mistä voisi johtua. Eroahdistus meillä on vähän aikaa sitten ollut pahimmillaan ei enää, mutta vieläkin kyllä satunnaisesti itkee minun perään. Kävellä meidän tyttö ei vielä osaa, joten se ei meillä ainakaan liity tähän. Tosin kyllä sitä edelleen harjoitellaan koko ajan, ja uusia taitoja tulee muutenkin jatkuvasti.

Toivottavasti on ohi menevä vaihe!

Vierailija
4/4 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aivan sama juttu, olisin itse voinut tuon kirjoittaa:)

Meillä siis poika melkein 1v 8kk. Noin vuoden iästä lähtien, unikoulun avulla nukahtanut itse yöunille. Mutta nyt parina iltana huutanut kun hinaaja kun lähtee huoneesta, rauhoittuu vaan kun istuu vieressä, välillä aina tarkistaa vieläkö siinä ollaan! Eilen nukahti 15 minsassa. Päiväunille nukahtaa itse 5 minsassa. en tiedä kuuluuko ikään vai mikä on eli itsekin kuulisin muilta onko tämä joku vaihe ja meneekö ohi????

Lisäsk jos jätetään poika huutamaan niin huutaa niin kovaa että oksentaa...