Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia itkemään julkisesti?

Vierailija
08.12.2017 |

Olen aika pidättyväinen ihminen. Tunnen kyllä tunteita ihan normaalisti, ja iloa ja ärtymystä pystyn "näyttämään" jonkin verran, varsinkin iloa helposti. Surun näyttäminen on aina ollut mahdotonta, varsinkaan itkeminen. Hautajaisissa minus itkettää kovasti, mutta pidättelen kyyneleet ajattelemalla ankarasti jotain muuta. Voin itkeä yksin kotona rauhassa. En ole kokenut tätä ongelmaksi aiemmin -jokainen suree omalla tavallaan.

Nyt on tullut ongelma eteen! Olen raskaana ja tullut äärimmäisen herkästi liikuttuvaksi. Minua liikututtaa pelkkien joululaulujen ajattelu, siis muunmuassa Petteri Punakuono laulun, mikä ei edes ole surullinen. Minua liikuttaa, että läheiseni ovat ostaneet minulle lahjoja. Liikuttaa joulukoristeet, talviyö ja koirat.

Mutta olen jossain oudossa tilassa, missä haluaisin tirauttaa pari kyyneltä, siinä ei ole mitään pahaa (äitini esimerkiksi tekee sitä, ei perheessäni ole tunteet kiellettyjä tai väheksyttyjä). En vaan saa niitä tulemaan ulos tämän estyneisyyden takia. Sitten olo on vähän niinkuin olisi ummetusta, jotain tulossa mutta ei tule.

Apua?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän