Eikö av-mammat tiedä, että Finlandia on ihan junttibiisi
Sitä voisi verrata pop-puolella johonkin... Smoke on the Wateriin. On aika junttia haluta kuunnella Smoke on the Wateria vuodesta toiseen suurella innolla.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Sanottakoon nyt vielä, että Sibelius ei itse arvostanut Finlandiaa pätkääkään, mikä on täysin ymmärrettävää, onhan se vain yksi sävelruno ja hymni sellainen takova virsi. Kun laatutavaraakin tuutista oli tullut.
Finlandia on aika paljon laajempi teos kuin pelkkä hymni... Ja onneksi edes Sibeliuksen kaltaiset taiteilijat eivät voi päättää, mitkä heidän teoksistaan ovat suosittuja ja mitkä eivät.
Itse vertaisin sitä johon jouluyö juhlayöhön. Kuka helvetti jaksaa sellaista laahaavaa lässytystä kuunnella vuosikymmenestä toiseen? Mammat joilla ei oo sävelmuistia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanottakoon nyt vielä, että Sibelius ei itse arvostanut Finlandiaa pätkääkään, mikä on täysin ymmärrettävää, onhan se vain yksi sävelruno ja hymni sellainen takova virsi. Kun laatutavaraakin tuutista oli tullut.
Finlandia on aika paljon laajempi teos kuin pelkkä hymni... Ja onneksi edes Sibeliuksen kaltaiset taiteilijat eivät voi päättää, mitkä heidän teoksistaan ovat suosittuja ja mitkä eivät.
Niin, jos tietäisit mikä sävelruno on, että se on se "laajempi teos".
Mua on jotenkin alkanut ärsyttää koko biisi.
Av-mammojen klassisen musiikin maku
Neljä vuodenaikaa kesä (noin minuutin verran alusta)
Finlandia-hymni
Carmina Buranan alusta noin minuutin verran.
Loppu
Vierailija kirjoitti:
Mitäs meni säveltämään, olisi keskittynyt senkin ajan kahdeksanteen sinfoniaan. Olisi Ainonkin pitänyt jättää se sika, kun äijä noin junttia musaa meni tekemään.
Sibbe ei pitänyt lauletusta versiosta.
"Mutta jos maailma tahtoo laulaa, niin minkä sille voi" sanoi hän.
Finlandiaa on ehdotettu koko maailman kansallislauluksi, joten en ihan ekaksi alkaisi juntiksi tuomitsemaan.
Mut kiva provo, eipä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Av-mammojen klassisen musiikin maku
Neljä vuodenaikaa kesä (noin minuutin verran alusta)
Finlandia-hymni
Carmina Buranan alusta noin minuutin verran.
Loppu
Unohdit Albinonin Adagion.